En sproeiermaat is ???19mm dellorto
Nog niet gekeken of de bougie goed vonk eigenlijk. De bougie is een ngk9 5km oud. Hoe kan ik de start motor checken? Scooter start elektrisch als met kickstart. Hoe kan ik zien of die goed aan de massa ligt? Sproeier maat is 78 en bougie word nog steeds nat en zwart. Heb nu ook dat er een olie/benzine uit de uitlaat komt of een andere vloeistofVonkt de bougie goed ? (blauw en regelmatig)
Draait de startmotor goed rond als je elektrisch start, maw ligt het blok goed aan massa?
En sproeiermaat is ???
Scooter heeft met deze setup 1,500km als een beest gereden. Ik denk dat het komt door de stage 6 cdi.Wel een ruime afstelling voor een Malossi 70 sport op een peug vert,
met een 19 mm carb en luchtfilter zonder snorkel.
Mischien kan iemand de cilinder zelf tunen zodat die 2 onderdelen beter werken.
Zelf zou ik die snorkel weer op het luchtfilter zetten en van daar uit afstellen,
mocht dat niet lukken zou ik de originele carb er op zetten.
Heb nu sproeier 75 erin en bougie word zwart en nat. Lekt allemaal zwarte troep uit me uitlaat ook. Lijkt me dat die heel slecht verbrand ofzo iets.Vonkt de bougie goed ? (blauw en regelmatig)
Draait de startmotor goed rond als je elektrisch start, maw ligt het blok goed aan massa?
En sproeiermaat is ???
Dat hoeft niet, hij gooit het blok toch goed rond, want de scooter start zowel elektrisch als met de kick goed.Hoe kan ik de start motor checken?
Waarom probeer je de oude cdi dan niet waar hij zo geweldig op gereden heeft !Scooter heeft met deze setup 1,500km als een beest gereden. Ik denk dat het komt door de stage 6 cdi.
Luchtfilter wasDat hoeft niet, hij gooit het blok toch goed rond, want de scooter start zowel elektrisch als met de kick goed.
Het was maar om te kijken of het blok goed aan massa lag dit omdat de massa van de startmotor ook de massa van het motorblok is.
Waarom probeer je de oude cdi dan niet waar hij zo geweldig op gereden heeft !
70cc met sproeier 75 lijkt mij zelfs aan de magere kant, als je bougie toch zwart blijft en er komt zelfs on verbrandt mengsel uit je uitlaat:
- Kijk het luchtfilter na of deze niet vuil of nat is.
- Kijk de vlotter/vlotternaald na of deze ook goed afsluit als de vlotterkamer vol is.
- Kijk of je bougie goed vonkt.
- Kijk de mengverhouding olie/benzine na mocht jezelf mengen.
- Kijk of die bougie met warmtegraad wel aanbevolen wordt voor die Malle Ossie cilinder
- Kijk of de compressie in orde is?
Heb er een kleinere sproeier ingedaan omdat de bougie nat en zwart is. Luchtfilter is aardig nat en vies, maar weet niet of het water of remreinger of benzine is wat terug spuit. Toen ik hem starten leek het wel of die benzine terug spoot. Had en revisie set besteld voor me carb met nieuwe vlotter naald en vlotter en pakking etc. Bougie vonkt goed zo ver ik weet. Waar kan ik zien of de bougie voor de malossi cilinder goed is? Heb zelf geen compressie meter maar scooter kickt wel aardig zwaar. Gister bleef me gas ook hangen helaas, terwijl ik dat nog nooit eerder heb gehad. Zal ook even het luchtfilter schoon maken. Mengverhouding is 1:50 2T castrol, heeft die ook altijd mee gereden. (Had deze fles wel online besteld, weet niet of dat erg is) had de cdi er al weer in gedaan, video is met de oude cdi al.Dat hoeft niet, hij gooit het blok toch goed rond, want de scooter start zowel elektrisch als met de kick goed.
Het was maar om te kijken of het blok goed aan massa lag dit omdat de massa van de startmotor ook de massa van het motorblok is.
Waarom probeer je de oude cdi dan niet waar hij zo geweldig op gereden heeft !
70cc met sproeier 75 lijkt mij zelfs aan de magere kant, als je bougie toch zwart blijft en er komt zelfs on verbrandt mengsel uit je uitlaat:
- Kijk het luchtfilter na of deze niet vuil of nat is.
- Kijk de vlotter/vlotternaald na of deze ook goed afsluit als de vlotterkamer vol is.
- Kijk of je bougie goed vonkt.
- Kijk de mengverhouding olie/benzine na mocht jezelf mengen.
- Kijk of die bougie met warmtegraad wel aanbevolen wordt voor die Malle Ossie cilinder
- Kijk of de compressie in orde is?
Scooter komt uit 2005, dus bijna 20 jaar oud. KM stand is bijna 20K zou wel graag en blok revisie willen doen. alleen me vliegwiel moer is kapot geslagen dus krijg ik niet meer los. Of moet even flink beunen. Maar wil ook liever geen geld meer uitgeven aan deze scooter eigenlijk.Hoe oud is dat Blok ... wat is de KM stand ... mijn advies is dat Blok kompleet fris te maken , voordat je van het 1 in het ander valt .
Komplete Revisie is vaak de oplossing. scheelt veel tijd en stress
Had me membraam vorige week al gecontroleerd, zitten geen gastjes in missen ook geen stukjes. Kleppen schieten mooi dicht weer. Kan die dan alsnog lek zijn?? Had scooter gestart zonder luchtfilter en schoot wel benzine/vocht uit de carb. Luchtfilter box was ook nat van binnen en het filter was ook vochtig. Als ik de scooter start reageert die altijd heel fel op gas, of hij schiet meteen weg en begint heel hoog te lopen dat ik zelfs rem moet indrukken. Daarna na 5 seconde reageert die weer voor geen meter op gas. Mijn gas schuif als ik die erin draai draai die soms ook mee waardoor die er scheef in gaat, en dat zit die gewoon helemaal scheef in de carb maar snap niet waardoor. Weet niet of dit het kan zijn? Lijkt ook alsof die geschuif gewoon krassen heeft van ijzer op ijzer. Zou het ook kunnen zijn dat de membraam plaatjes gewoon oud en te slap zijn geworden?even een theorie hoor:
verzuipen op een kleine sproeier: is je aanzuigtraject vóór je carburateur (bocht, filterhuis..) nat van de benzine? dan is je membraan mogelijk toch lek: dan blaast je carter mengsel terug, waar je sproeier benzine bij gooit, die weer wordt aangezogen, waar wéér benzine bij wordt gegooid en zo verder, tot de flow (dankzij je uitlaat) goed gaat lopen en je uitlaatstroom je carter (via de spoelpoorten) leegzuigt en er minder terug wordt geblazen.
De keerring achter me vario lekt echt en heel klein beetje. Achter me vliegwiel kan ik helaas niet komen, omdat de krukasmoer daar kapot is helaas.Ik blijf erbij ... Krukas keerringen lek, dat verklaart de Zwarte Bougie door slechte verbranding