Scooter rijd achteruit

Henkie098

New Member
Goedenavond,

Ik heb bij mijn Aerox 2takt alles effe nagekeken/andere carb erop gezet. Hij start mooi alleen het probleem is nu dat hij achteruit rijdt.

Ik heb even onderzoek gedaan en er staat op internet dat het met het vliegwiel en de ontsteking te maken heeft. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen want ik kom er helaas zelf niet uit op dit moment.
 
Advertisement - register to remove this

Heb geen elektrische start dus kan ik helaas niet zien.
Er zijn er hier vast wel, die daar een truukje voor weten... Ik niet, helaas
Ben niet aan riem geweest dus dat kan bijna niet
Bedoel je dat ditzelfde blok ongewijzigd is, sinds je met klussen begon?
Als je met dit blok nog gereden hebt is het wel een raadsel.
Maar omdat je schreef dat je met twee scooters en elektronica bezig bent geweest, kan ook de vorige eigenaar met de riem etc. Gekloot hebben en zit jij nu met de "fout" van die andere rox...
 
Er zijn er hier vast wel, die daar een truukje voor weten... Ik niet, helaas

Bedoel je dat ditzelfde blok ongewijzigd is, sinds je met klussen begon?
Als je met dit blok nog gereden hebt is het wel een raadsel.
Maar omdat je schreef dat je met twee scooters en elektronica bezig bent geweest, kan ook de vorige eigenaar met de riem etc. Gekloot hebben en zit jij nu met de "fout" in je scooter...
Heb met de scooter gereden. Nergens aangezeten behalve elektra. Bij kicken gaat vliegwiel goede kant op, bij start gaat t mis. Alle draden combo’s geprobeerd. Scooter rijdt perfect achteruit hahaha. Goeie power, en geluid. Dus onsteking kan t bijna niet zijn.
 
Heb met de scooter gereden. Nergens aangezeten behalve elektra. Bij kicken gaat vliegwiel goede kant op, bij start gaat t mis. Alle draden combo’s geprobeerd. Scooter rijdt perfect achteruit hahaha. Goeie power, en geluid. Dus onsteking kan t bijna niet zijn.
Als je kickt en het vliegwiel gaat de goede kant op(het starten dus) en daarna draait je motor dus de verkeerde kant op??an zou hij dus door detonatie de verkeerde kant op geduwd worden. Kan je terwijl hij loopt een filmpje maken van het vliegwiel??Die zou als je er voor zit dus rechtsom draaien als hij goed loopt.
 
Als je kickt en het vliegwiel gaat de goede kant op(het starten dus) en daarna draait je motor dus de verkeerde kant op??an zou hij dus door detonatie de verkeerde kant op geduwd worden. Kan je terwijl hij loopt een filmpje maken van het vliegwiel??Die zou als je er voor zit dus rechtsom draaien als hij goed loopt.
Zojuist eindelijk deze klus afgerond. Kreeg het niet voor elkaar met de draad combo’s van de ontsteking dus uiteindelijk maar andere ontsteking erop gezet. 2x kicken en hij loopt perfect en vooruit dit keer.

Conclusie is dus dat de polariteit van de ontsteking op een of andere rare manier omgedraaid was. Andere ontsteking erop en hij doet t gelijk weer perfect.

Bedankt voor het meedenken allen!
 
andere carb erop gezet.
hij achteruit rijdt.
Kreeg het niet voor elkaar met de draad combo’s van de ontsteking dus uiteindelijk maar andere ontsteking erop gezet.
Conclusie is dus dat de polariteit van de ontsteking op een of andere rare manier omgedraaid was.
ik blijf het een hocusspokus verhaal vinden...
Ik ook, in de initiele post is mijns inziens niet het hele verhaal vertelt en ik zou niet weten wat er aan een stator aan polariteit gewisseld kan worden.
Zowel de spoel van de ontsteekspanning als de pickupspoel hangt eenzijdig aan de motorblokmassa.
Bovendien vind ik de vetgedrukte opmerking in de derde quote op z'n minst gezegd nogal vreemd.

Maar goed, fijn dat het is opgelost.
 
heb ook het idee dat hier e.e.a. niet verteld is, en de connectie tussen de beschreven onderdelen en het achteruit rijden is op zn zachtst gezegd dubieus.

hoe dan ook: @TS: veel plezier met je (nu goed werkende) scooter!
 
heb ook het idee dat hier e.e.a. niet verteld is, en de connectie tussen de beschreven onderdelen en het achteruit rijden is op zn zachtst gezegd dubieus.

hoe dan ook: @TS: veel plezier met je (nu goed werkende) scooter!
Ik vind het zelf ook een hocus spokes verhaal, alle dingen die ik gedaan heb, heb ik hier verteld.
Scooter rijdt nu gelukkig alleen bij vol gas valt die weg net alsof ik m’n gas los
Laat. Dus weer een probleempje. Geen idee wat t is maargoed tijd zal t leren.

Dank voor de hulp
 
Back
Top