Scooter reageert traag op gas

Renzo’A

New Member
Hallo beste,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Als ik gas geef, duurt het 1/2 sec voordat ie hard wegtrekt. in het begin moet ie dus eerst toeren opbouwen kort voordat ie pas weg rijd. Het is een hele korte tijd, maar erger me er wel aan want wil gewoon meteen volledig weg kunnen trekken vanuit stilstand. Wat kan het zijn?

Setup:
DR70
std 12mm carb
sproeier 88
polini vario met 7.7g rollen uit mn hoofd
std koppeling met vgm gele drukveer en gele trekveertjes?
tecnigas next uitlaat
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

die 12mm carburateur heeft even nodig om jouw cilinder van een goed vernevelt mengsel te voorzien denk ik. Ik zou gaan kijken voor een 17,5mm. Ben geen peugeot expert maar het lijkt mij dat dit de reden is.
 
die 12mm carburateur heeft even nodig om jouw cilinder van een goed vernevelt mengsel te voorzien denk ik. Ik zou gaan kijken voor een 17,5mm. Ben geen peugeot expert maar het lijkt mij dat dit de reden is.
bedankt voor je reactie. Dit klinkt natuurlijk wel logisch. Maar toch is dat niet bij mij het geval vgm. Want dit precies had ik ook met m’n 50cc cilinder. Heb deze week pas de 70cc gemonteerd. Kan het liggen aan bijv te strakke trekveren of iets?
 
Hallo beste,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Als ik gas geef, duurt het 1/2 sec voordat ie hard wegtrekt. in het begin moet ie dus eerst toeren opbouwen kort voordat ie pas weg rijd. Het is een hele korte tijd, maar erger me er wel aan want wil gewoon meteen volledig weg kunnen trekken vanuit stilstand. Wat kan het zijn?

Setup:
DR70
std 12mm carb
sproeier 88
polini vario met 7.7g rollen uit mn hoofd
std koppeling met vgm gele drukveer en gele trekveertjes?
tecnigas next uitlaat
Luchtschroef goed staan?
 
Back
Top