Scooter reageert niet gelijk op gas geven bij stoplicht

ronaldp123

Well-Known Member
als ik bij het stoplicht sta dan reageert me gas niet gelijk op het weg rijden na gas geven vol gas geven duurd het 1 tot 2 sec dat tie weg trekt is dat een afstelling !!!!!

Het gaat om een sym orbit 2
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zat zelf te denken aan te lichte rollen van de vario dat ze te laat uit slaan heb deze scooter pas 2 weken over genomen van iemand
Als de rollen te licht zouden zijn zou je een dip moeten voelen tijdens het weg rijden maar dan zou het niet 2 seconden duren voor dat hij weg rijd
Post automatically merged:

heb je de lucht en stationairschroef goed afgesteld?
Dacht ik eerst ook maar zn scooter komt wel goed op toeren em als je carb niet goed is afgesteld heb je dat niet
 
Als de rollen te licht zouden zijn zou je een dip moeten voelen tijdens het weg rijden maar dan zou het niet 2 seconden duren voor dat hij weg rijd
Post automatically merged:


Dacht ik eerst ook maar zn scooter komt wel goed op toeren em als je carb niet goed is afgesteld heb je dat niet

klopt niet. Met een slecht afgestelde luchtschroef kan je prima toeren maken.

Ik denk als de lucht- en stationairschroef goed afgesteld staan dat hij dan beter reageerd. En misschien een andere sproeier, daarvoor moet je even naar de bougie kijken
 
Ik weet niet of dit bij jou ook zo is maar ik heb een Vivacity 2T oud model en daar zaten zware trekveertjes in. Standaard veertjes erin gezet (Gelijk een hele nieuwe koppeling bedoel ik) en lucht en stationair afgesteld en nu doet hij het (bijna) goed. Ik weet niet welke trekveertjes jij hebt.
 
Back
Top