scooter plopt wel maar rijdt niet ????

Metal

Pr0ud Hardr0ck Member
ok, vandaag nog ff bezig geweest met me scooter, uitlaat aandraaien op uitlaatpoort (onderste boutje is dus dol, zaterdag ff kijken voor helicoil) verder me luchtfilter ff schoon gemaakt, zelf snel demperpakking gemaakt (van karton, moest wel normale was kapot en dealer dicht) massa draadje afgebroken met me stomme kop, en snel ff een nieuwe gemaakt. En me rollen vervangen. Toen ging ik starten, lukte meteen, ff gassen en er kwam een hele rookpluim uit me uitlaat (heel veel witte rook). ik reed weg, eerst rustig ff warmrijden toen volgas om rollen te testen. Op een gegeven moment reed ik 85 teller, toen begon die te sputteren. ik langzamer rijden. probleem over, geef weer volgas, scooter trekt weer door, en ik zit op 80 teller, komen er een paar hele vage ploppen uit em uitlaat. (soort van pieeeeeuw, redelijk hoog geluid) ik stop, scoot blijft stationair draaien. meer gas, scoot sputtert en plopt, maar gaat niet vooruit. contact uit, weer starten, probleem weg. dit is dus 3 x gebeurt in dat kleine stukje dat ik naar huis reed. thuis, weer kijken, massa draadje leek nog goed te zitten, uitlaat demper eraf, schoongeblzaen en er weer op. weer testrit, nergens meer last van, alleen op het einde begon hij weer een beetje te sputteren??? (maar reed wel goed, kan dus ook komen door iets koude motor.) wat akn dit in hemelsnaam (geweest) zijn???? Pliez help, dit snap ik echt niet meer!

Advertisement - register to remove this

oja, dat massa draadje is beetje amateuristisch gemaakt, gewoon tegen elkaar gehouden en isoleertape erover gedaan. Kan het daar aan liggen of is het toch echt iets anders?

ok, vanochtend had ik het dus weer. Uiteindelijk ben ik in Vlaardingen naar een garage gelopen, en heb daar nog eens gekeken. Het bleek toch me massa draadje te zijn. heb het draadje opnieuw gestript en rechtstreeks aan een van de boutjes aan be uitlaatpoort vastgemaakt. Scooter liep weer goed. :D!
nog 1 vraagje, kan het geen kwaad dat hij aan me uitlaatpoort zit. Dit wordt nl heeel erg warm, en het massa draadje komt uit op me accu! mol ik zo niets, of moet ik toch een andere plaats zoeken??? pliez help me ff!

Originally posted by Sjoerdyo
Ja tuurlijk je massa...

Waarom in hemelsnaam op je uitlaatpoort? Douw hem gewoon ergens anders aan je blok.
ja maar waar? ik heb al ff snel gekeken, maar je komt er best moeilijk bij en het draadje is niet zo lang, uitlaatpoort was ideale plaats, alleen ik weet niet of de hitte het houdt!!! hij zat eerst onder een boutje van me koelingskapje, maar dat ging niet goed, zat in de weg voor luchtfilter en olieslangetje. Daarom brak hij daar ook af!

Originally posted by Sushi
gast de massa van een peu zit altijd aan de startmotor.......
dat weet ik, (heb blok gesplitst voor krukas, dus kwam het tegen, MAAR me startmotor is kapot, dus zit er niet meer onder, dus kan daar ook de massa niet meer op!! (toen ik me startmotor van me blok haalden, vielen er allemaal balletjes uit :S:S vandaar dat ik nu dus een andere plek zoek. Capice?

Kun je niet 1 van je boutjes van je startmotor er weer indraaien en daar je massa tussendouwen?? scheelt toch niet zoveel in afstand??

Ik heb ook geen startmotor meer, maar ik heb wel gewoon het stekkertje met de draden van de startmotor aangesloten.

Wit/rode draad met isloatietap ingepakt en de groene draad aan een van mn carterboutjes bevestigt, werkt perfect.

Back