Scooter opbouwen vanaf frame

Wat is er mis met voor onderdelen sparen?
Niks, maar de TS is nog aan het sparen voor een rijbewijs.
Oftewel ff geen luchtkastelen meer bouwen. :expressionless:
2/3000 voor gedeeltelijk nieuw en gedeeltelijk gebruikt zou ik schatten.
Zou overigens eerst eens dat kaartje halen en die Vivacity eens in orde maken.
Wellicht ook wat minder scheldwoorden benutten in het dagelijks leven.

Voorbeeld en waar gebeurt :
Een klantje van mij was bezig met het opbouwen van een Peugeot Zenith ,,ook een Donor erbij , dat ding is klaar , en diverse onderdelen zijn Over .
Telefonica2 heeft ook een Zenith , en had wat onderdelen nodig , en heeft die onderdelen die over waren gekocht voor zijn Zenith .
Dus ... allebei blij .
Yes absoluut waar!

Slim voor mn volgende scooter, heb bij deze zowat alles nieuw gekocht.

Uiteindelijk ga je toch aan die 2ehandse van een andere scooter gerecyclede spullen storen.. Want natuurlijk zijn die onderdelen behalve alles dan nieuw.

Stel je koopt een mooie nieuwe onderkap (omdat die van de cycle scooter niet zo best was) en je zet er dan de beschadigde voetenplank erop.

Nou dan wil je die over een tijdje alsnog gaan vervangen.. Het heeft ook geen nut om elke week het ding weer uit elkaar te moeten halen om dan weer een onderdeel te vernieuwen..

En schade die een andere eigenaar gemaakt heb, ben ik zelf niet zo zot op.. Aangezien ik zelf vrij netjes met me eigen spullen om ga.

Heb weinig scooters gehad die echt vol met krassen zaten.

Een ongelukje kan gebeuren, maar dan probeer ik het vaak ook weer te vervangen..

Uiteindelijk ga je toch aan die 2ehandse van een andere scooter gerecyclede spullen storen.. Want natuurlijk zijn die onderdelen behalve alles dan nieuw.

Stel je koopt een mooie nieuwe onderkap (omdat die van de cycle scooter niet zo best was) en je zet er dan de beschadigde voetenplank erop.

Nou dan wil je die over een tijdje alsnog gaan vervangen.. Het heeft ook geen nut om elke week het ding weer uit elkaar te moeten halen om dan weer een onderdeel te vernieuwen..

En schade die een andere eigenaar gemaakt heb, ben ik zelf niet zo zot op.. Aangezien ik zelf vrij netjes met me eigen spullen om ga.

Heb weinig scooters gehad die echt vol met krassen zaten.

Een ongelukje kan gebeuren, maar dan probeer ik het vaak ook weer te vervangen..
dat werkt niet voor iedereen zo. ik vind het naar smaak maken leuk. net als dat alles origineel is ik ook enorm waardeer.
Dit is wel een beetje zoeken naar beren op de weg. Als die jongen dat nou leuk vind om dat op die manier te doen?Van wie moet hij alles nieuw doen dan? Als jij alles nieuw wil prima maar er zijn er meer als genoeg die dat niet willen of kunnen. voor mijn zenith zijn dingen ook niet nieuw meer te krijgen en die heb ik via @Brute-Force toch weten te bemachtigen. En dan ben ik net zo blij want dan is hij iig compleet.

Net als jou projecten bedoel je?

Wat is er mis met voor onderdelen sparen?

Nou als je moet sparen voor je onderdelen, dan heb je geen goede bron van inkomsten.. Ik snap dat je ook andere kosten er naast kan hebben.
Prima. Maar als je elke maand moet gaan beknibbelen om een onderdeel te willen kopen (in de zin dat je alles wilt vernieuwen)

Dan kan het nogal erg lang gaan duren als je alles bij elkaar hebt.. En dan duurt het zo lang, dat je intresse in het ding steeds minder word..
En uiteindelijk als je op de helft bent er van plan ben om ermee te stoppen.

Mijn scooters zijn niet echt projecten.. Projecten kan je meer zien als een doelloos een scooter kopen die je niet dagelijks nodig hebt..

Het ding dat je in de zomer even uit de schuur haalt.. Flink stuk ermee gaat rijden, en je erna klaar mee bent en het ding weer in de schuur verdwijnt.. Of je gebruikt hem voor circuit of meetings.

In mijn geval gaat het om een scooter om voor op de openbare weg van A naar B te komen.
Ik heb ook nooit gezegd dat geld het probleem is.. (dat is genoeg voor wat ik met de scooter wilt doen) Oke moet voor meer wel elke maand wachten.. Daarnaast heb ik ook geen auto, dus die extra uitgave heb ik ook niet.

Het is vooral tijd en weer dat vaak niet heb of mee zit.

Heb voor dit jaar wel me verlofdagen goed geplanned.. Dus hopelijk als het weer beter word weer verder ga.

Dus die speedfight 3 waar ik mee bezig was komt echt wel af.. Anders ga ik er nooit zoveel geld tegen aan gooien.. Daar heb ik vooraf echt wel al aangedacht.

Nou als je moet sparen voor je onderdelen, dan heb je geen goede bron van inkomsten.. Ik snap dat je ook andere kosten er naast kan hebben.
Prima. Maar als je elke maand moet gaan beknibbelen om een onderdeel te willen kopen (in de zin dat je alles wil vernieuwen)

Het ding dat je in de zomer even uit de schuur haalt.. Flink stuk ermee gaat rijden, en je erna klaar mee bent en het ding weer in de schuur verdwijnt.. Of je gebruikt hem voor circuit of meetings.

Niet iedere 16 jarige werkt fulltime he, en als je nou stel 2 jaar spaart om dan in 1x alles te kopen heb je er ook voor gespaard toch

Ik spaar ook voor mn onderdelen als ik ze wil, als ik alles meteen zou (kunnen) kopen ging het ook niet goed denk ik. En als je er voor spaart ben je er voorzichtig mee. Maar daar kan iedereen over denken hoe hij zelf wil.natuurlijk.
Post automatically merged:

99% van alle onderdelen kun je weer in nieuwstaat terugbrengen met wat moeite en je moet weten wat er mogelijk is met welk materiaal. Dus om.nou te zeggen dat je je dan meteen aan zulke dingen zou storen is wel kort door de bocht he

Maar als de TS zn onderdelen los zou kopen denk ik dat het wel goed gaat komen met 2000 euro om een leuke zip te bouwen

Je kan ook een nette scooter kopen die al in goede staat is, en die dan naar smaak aanpassen. Lijkt me beter dan een kaal frame kopen en dan alle onderdelen er los bij.

Zie die 2ehands maar eens te vinden.. Weet uit eigen ervaring dat er altijd wel iets mee eens.. Bijvoorbeeld tie-raps door je kappen heen om het aan elkaar te houden.

99% van alle onderdelen kun je weer in nieuwstaat terugbrengen met wat moeite en je moet weten wat er mogelijk is met welk materiaal. Dus om.nou te zeggen dat je je dan meteen aan zulke dingen zou storen is wel kort door de bocht he

Maar als de TS zn onderdelen los zou kopen denk ik dat het wel goed gaat komen met 2000 euro om een leuke zip te bouwen

Nou ik kan je uit je droom helpen dat het niet met alles kan.. Kappen die met originele fabrieks verf zijn gespoten krijg je nooit meer het zelfde als die vol dikke krassen zitten.. Dan word het altijd overspuiten.. En die verf is meestal wat er in de normale handel te verkrijgen is.
Montage punten afgebroken? = Nieuwe of andere kappen zoeken.

Binnen kappen krijg je vaak ook niet meer zo heel goed meer als deze geheel wit uit geslagen zijn.. (of je moet die zwarte bumper spray van dat bedrijft stipt polish point gebruiken.. Maar met bumper spray dat alleen tijdelijk de kap wat donker maakt, gaat je dat niet lukken.
En krassen en beschadigingen krijg je daar niet uit..

Deze gast zegt in zijn flimpje vrolijk dat hij 2500 euro kwijt is voor ze project. Maar in de edit stond die al op 2900 euro.. Dus kan wel weten hoe snel dat gaat.. Suc6 om voor 2000 euro nog een ZIP sp te bouwen.

Last edited:
Niet iedere 16 jarige werkt fulltime he, en als je nou stel 2 jaar spaart om dan in 1x alles te kopen heb je er ook voor gespaard toch

Ik spaar ook voor mn onderdelen als ik ze wil, als ik alles meteen zou (kunnen) kopen ging het ook niet goed denk ik. En als je er voor spaart ben je er voorzichtig mee. Maar daar kan iedereen over denken hoe hij zelf wil.natuurlijk.

Ik ben 15 dus ik kan ook niet full time werken

En waarom zou je het ook willen.. Over paar jaar ben je grote kerel en dan wil je vast wel een auto hebben..

Bij mij is het meer een soort van ziekte dat ik van scooters hou.. (dat zie je overigens ook aan me vloot waar ik heel trots op ben.
Alleen zou natuurlijk fijn zijn als alles rijd..

Je kan ook een nette scooter kopen die al in goede staat is, en die dan naar smaak aanpassen. Lijkt me beter dan een kaal frame kopen en dan alle onderdelen er los bij.

Een Mercedes is ook geen fiat he. ;)

En waarom zou je het ook willen.. Over paar jaar ben je grote kerel en dan wil je vast wel een auto hebben..

Bij mij is het meer een soort van ziekte dat ik van scooters hou.. (dat zie je overigens ook aan me vloot waar ik heel trots op ben.
Alleen zou natuurlijk fijn zijn als alles rijd..

Een Mercedes is ook geen fiat he. ;)
Als je je focus op 1 voor 1 legt kan dat wel. Ik heb er ook een boel. Alles werkt. Eerst de 1 dan de andere

Ik ben 15 dus ik kan ook niet full time werken
Achja je kan altijd een bij baantje nemen. Zou me niet verbazen als 15 straks weer de leeftijd word om te gaan werken omdat je anders later weinig kan.

Back