Scooter opbouwen vanaf frame

DP223

Vivacity
Wat is een realistisch bedrag voor een type 3/sp98/fastrider vanaf frame op te bouwen.

ik wil gewoon een mooi gebouwde 50cc, niks speciaals geen suspensie upgrades niet elk boutje nieuw ofzo maar gewoon mooi.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat zijn je wensen?
Mijn sp98 zit rond de 7-8k maar daar heb je weinig aan als je niet weet wat je zelf wil hebben op de jouwe
 
Wat is een realistisch bedrag voor een type 3/sp98/fastrider vanaf frame op te bouwen.


Het loopt echt snel naar de 5000.. Kan het weten.. Zeker als je alles nieuw wilt hebben (al heb ik hier en daar wel z.g.a.n onderdelen tussen zitten)

En je moet er best wel tijd voor hebben. Makkelijkst is als je al een sleutel hok hebt waar de scooter kan staan en warm en droog er mee bezig kan zijn)
 
Last edited:
Het loopt echt snel naar de 5000k.. Kan het weten.. Zeker als je alles nieuw wilt hebben (al heb ik hier en daar wel z.g.a.n onderdelen tussen zitten)

En je moet er best wel tijd voor hebben. Makkelijkst is als je al een sleutel hok hebt waar de scooter kan staan en warm en droog er mee bezig kan zijn)
5000k?!
 


Alleen de kappen van mijn scooter ben je al ongeveer 600 a 700 euro voor kwijt.. He maar dan zijn ze wel nieuw he.

Andere mensen geven zoveel geld of meer zelfs aan een telefoon uit.. Ieder zijn ding..



Zou er niet aan beginnen tenzij je hem ECHTTTTTTTTTTT wilt hebben en je bereid bent om financieel er voor te bloeden..
Alleen ZIP SP is een oud model, en de vraag is of je alle onderdelen nog wel makkelijk kan krijgen.. Kan me voorstellen dat sommige delen nieuw niet meer te krijgen zijn + met de huidige scooter sloop regelingen, probeer maar eens wat 2ehands te vinden..
 
Alleen de kappen van mijn scooter ben je al ongeveer 600 a 700 euro voor kwijt.. He maar dan zijn ze wel nieuw he.

Andere mensen geven zoveel geld of meer zelfs aan een telefoon uit.. Ieder zijn ding..



Zou er niet aan beginnen tenzij je hem ECHTTTTTTTTTTT wilt hebben en je bereid bent om financieel er voor te bloeden..
Alleen ZIP SP is een oud model, en de vraag is of je alle onderdelen nog wel makkelijk kan krijgen.. Kan me voorstellen dat sommige delen nieuw niet meer te krijgen zijn + met de huidige scooter sloop regelingen, probeer maar eens wat 2ehands te vinden..
Denk dat je 5k bedoelde hahahah. 5000k is wel HEEL erg veel. Dat is 5miljoen hahaha
 
Wat zijn je wensen?
Mijn sp98 zit rond de 7-8k maar daar heb je weinig aan als je niet weet wat je zelf wil hebben op de jouwe
De tering, ik wil gewoon een mooi gebouwde 50cc, niks speciaals geen suspensie upgrades ofzo maar gewoon mooi. Ook geen kappen van 700 euro maar mooi gespoten (mag 2e hands). Meeste 2e handse scooters hebben lelijk frame en overal roest.
Post automatically merged:

Had net zo goed de K kunnen weg laten en 3 nullen achter de 5 kunnen plaatsen. ;)
Wat zijn je wensen?
Mijn sp98 zit rond de 7-8k maar daar heb je weinig aan als je niet weet wat je zelf wil hebben op de jouwe
Alleen de kappen van mijn scooter ben je al ongeveer 600 a 700 euro voor kwijt.. He maar dan zijn ze wel nieuw he.

Andere mensen geven zoveel geld of meer zelfs aan een telefoon uit.. Ieder zijn ding..



Zou er niet aan beginnen tenzij je hem ECHTTTTTTTTTTT wilt hebben en je bereid bent om financieel er voor te bloeden..
Alleen ZIP SP is een oud model, en de vraag is of je alle onderdelen nog wel makkelijk kan krijgen.. Kan me voorstellen dat sommige delen nieuw niet meer te krijgen zijn + met de huidige scooter sloop regelingen, probeer maar eens wat 2ehands te vinden.
Ik heb nu die vivacity in me pf helemaal mooi gemaakt en wil wat nieuws om aan te kloten (heb nog geen rijbewijs dus mag er niks mee doen verder) En zat te denken aan een zip ofzo maar letterlijk iedereen heeft zoon nieuwe zip en wil beetje anders zijn.

Hebben jullie nog een goede scooter die je een beetje mooi kan maken?
 
Dat is nou juist het probleem, je kunt het van goud maken of van gietijzer.
De vraag die je stelt kan niemand je een fatsoenlijk antwoord op geven omdat je niet aangeeft wat je wensen zijn en wat er al aanwezig is op je frame en of je hier tevreden mee bent of dat je dit wilt vertinnen, verkoperen, verzilveren of vergulden.
 
Dat is nou juist het probleem, je kunt het van goud maken of van gietijzer.
De vraag die je stelt kan niemand je een fatsoenlijk antwoord op geven omdat je niet aangeeft wat je wensen zijn en wat er al aanwezig is op je frame en of je hier tevreden mee bent of dat je dit wilt vertinnen, verkoperen, verzilveren of vergulden.
Ik heb nog helemaal niks nu, heb mn post veranderd om te laten zien wat ik wil.
 
Gewoon een Leuke Scooter kopen , en er 1 bijkopen als Donor, scheelt veel geld .
Maar om een Frame te kopen en dat te gaan opbouwen ?? dat gaat veel geld kosten.
 
Geld gaat het sowieso kosten, maar daar is een hobby toch voor? Doe wat voor jou goed voelt, als je bijvoorbeeld een type3 of sp98 of sp2000 wil doen dan snap ik de keus om eerst een frame te kopen los echt wel. Niet iedereen van een jaar of 16 heeft ff wat extra stacks die die "even" in een donor sp98 kan steken. Dus als je eerst een frame koopt en ermee aan de gang gaat met spuiten en al het gedonder eromheen. Kun ne ondertussen sparen voor een monovorkje of een setje velgen. Alles na een hele zoektocht zelf.in elkaar zetten en dan weer zelf slopen geeft je een voldaan gevoel.
 
Wat is een donor??
Een Donor ?? en Scooter die je erbij koopt , en daar alle onderdelen afschroeft die je nodig heb voor je huidige Scooter , en de rest bewaard , of door verkoopt.
Bijv : waar een Set mooie wielen en banden onder zitten , of Kappen die heel zijn , een Standaard , of Voorvorke, Kabelboom... weet ik veel ... teveel om op te noemen .
Ik ben zelf een Runner aan het opbouwen , heb ook een Donor erbij gekocht , en veel onderdelen zijn in zeer nette staat , terwijl die van de Hoofd Scooter Bagger was .
 
Een Donor ?? en Scooter die je erbij koopt , en daar alle onderdelen afschroeft die je nodig heb voor je huidige Scooter , en de rest bewaard , of door verkoopt.
Bijv : waar een Set mooie wielen en banden onder zitten , of Kappen die heel zijn , een Standaard , of Voorvorke, Kabelboom... weet ik veel ... teveel om op te noemen .
Ik ben zelf een Runner aan het opbouwen , heb ook een Donor erbij gekocht , en veel onderdelen zijn in zeer nette staat , terwijl die van de Hoofd Scooter Bagger was .
Ahh dat vermoedde ik al, dankje. Is dit goedkoper dan onderdelen apart kopen?
 
Weet wel Cker ...... Plus ... wat je overhoud , verkoop je weer .
Natuurlijk wel opletten ... WAT voor Donor je erbij koopt ( Opletten wat je kan gebruiken )
 
Geld gaat het sowieso kosten, maar daar is een hobby toch voor? Doe wat voor jou goed voelt, als je bijvoorbeeld een type3 of sp98 of sp2000 wil doen dan snap ik de keus om eerst een frame te kopen los echt wel. Niet iedereen van een jaar of 16 heeft ff wat extra stacks die die "even" in een donor sp98 kan steken. Dus als je eerst een frame koopt en ermee aan de gang gaat met spuiten en al het gedonder eromheen. Kun ne ondertussen sparen voor een monovorkje of een setje velgen. Alles na een hele zoektocht zelf.in elkaar zetten en dan weer zelf slopen geeft je een voldaan gevoel.


Als je begint over sparen, kan je maar direct stoppen met bouwen.. Gaat een lange klus worden.. Je moet gewoon veel cash hebben anders begin er gewoon niet aan..
Post automatically merged:

Ahh dat vermoedde ik al, dankje. Is dit goedkoper dan onderdelen apart kopen?

Alleen als je donor geen nette onderdelen eronder hebt zitten schiet je er nog niet veel mee op.

En wat zijn nette onderdelen? De ene kan leven met 10 krassen.. Dat andere misschien met 1 of geen krassen.
 
Weet wel Cker ...... Plus ... wat je overhoud , verkoop je weer .
Voorbeeld en waar gebeurt :
Een klantje van mij was bezig met het opbouwen van een Peugeot Zenith ,,ook een Donor erbij , dat ding is klaar , en diverse onderdelen zijn Over .
Telefonica2 heeft ook een Zenith , en had wat onderdelen nodig , en heeft die onderdelen die over waren gekocht voor zijn Zenith .
Dus ... allebei blij .
 
Last edited:
Als je begint over sparen, kan je maar direct stoppen met bouwen.. Gaat een lange klus worden.. Je moet gewoon veel cash hebben anders begin er gewoon niet aan..
Post automatically merged:
Net als jou projecten bedoel je?


Wat is er mis met voor onderdelen sparen?
 
Back
Top