scooter maakt veel te veel toeren

your-it

Well-Known Member
Mijn yamaha Neo's heeft altijd goed gelopen, en is goed onderhouden, heeft 2 maanden geleden nog een grote beurt gehad enz.
echter zit ik nu met een probleem. toen ik mijn scooter kocht bij de dealer liep die makkelijk 80/85 prima snelheid zou je denken alleen waren mijn ouders hier het in eerste instantie niet zo mee eens. daarom heb ik toen maar even mijn varioring erin gezet, hij maakte toen iets meer toeren natuurlijk maar niet veel meer en hij liep ongeveer 65.
een paar maanden later wilde ik mijn scooter weer wat harder laten lopen dus ik mijn varioring er weer uitgehaald, ook toen liep die weer gewoon keurig 80/85.

omdat ik dit jaar aan 423 euro boetes heb gehad voor scooterrijden enz, heb ik besloten om hem weer wat minder hard te laten lopen dus wil ik mijn varioring er weer inzetten nu kom ik het volgende probleem tegen, als ik de ring erin zet maakt hij nu echt vanaf ongeveer 40 KMH veeel te veel toeren, daarvoor trekt die wel lekker weg en maakt hij niet heel veel toeren.

mijn vraag is dus hoe ik kan zorgen dat hij minder toeren maken met varioring?

qua setup is de scooter redelijk standaard.
de prop is uit de uitlaat verder niet echt iets spannends aan(voor zover ik weet dan)

Jorrit
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mijn ervaring:+ altijd dat je beter je varioring eruit kan halen en je uitlaatprop erin vanwege die toeren. Loopt ie net zo hard, maar minder toeren en minder verbruik.

Ik denk dat doordat je die vario ring erin drukt, het ding teveel toeren kan maken. Je prop is eruit, hij maakt toeren om 85 te rijden maar je begrenst de overbreging en hierdoor gaat hij overtoeren draaien.
Hoe is je vsnaar eraan toe trouwens, als deze iets smaller is gaat ie nog meer toeren draaien als dat ie al deed doordat hij dan nòg lager in de poullies ligt.
misschien is probleem weg als je er een malossi snaar op zet, deze zijn breder dan de std snaar. gaat ie wel weer ietsie pietsie harder lopen. denk dan 70 wat ik je zo hoor zeggen..

Ik was persoonlijk voor de prop gegaan, scheelt je hoop gezeur met toeren e.d.
 
ik ga dit weekend even een andere V-snaar proberen, kan er wel 1 lenen van een vriend van mij zodat ik dan zoiezo weet of dat scheeld, dan kan ik daarna namelijk zelf een andere v-snaar halen.
ik zal wel even posten of het werkt!
 
no shit dat ie dan in toeren oploopt...
Jouw scooter heeft vermogen om hem door te trekken tot 80 / 85
als jij zo HARD mogelijk loopt te trappen op je fiets dan haal je in de hoogste versnelling bvb laten we zeggen 45
Zet je hem in de laagste versnelling en je trapt zo HARD mogelijk, ja dan maken je beentjes overtoeren :p
Varioring zorgt ervoor dat ie niet in de hoogste versnelling kan.
Als je dat wil voorkomen zul je vermogen moeten inleveren, bvb prop in uitlaat lassen.
 
Back
Top