Scooter maakt TEveel lawaai

Impactforra

Well-Known Member
Ik heb een speedfight 2 en geen originele uitlaat meer, mijn scooter loop +/- 80 km/u.

Aan de man waar ik hem 2e hands gekocht heb vroeg hoe die opgevoerd is. Hij is dus via de uitlaat opgevoerd, dat hoor je ook veel TE goed.

Ik ben 2 maal aangehouden omdat het aantal Decibel te hoog was.

Nu is mijn vraag als volgt:

Ik wil een nieuwe uitlaat die heel erg weinig geluid maakt, maar hoe voer ik hem weer op dat die toch 80/90 blijft rijden?

Welke uitlaat kan ik het beste nemen, en hoe moet ik hem opvoeren?
 
Advertisement - register to remove this

gewoon sito plus oid kopen , veel stiller , loopt ie net zo snel , is beter voor de scooter , loopt meestal ook beter...

alleen maar voordelen dus..

met std uitlaat loopt een luchtgekoelde ongeveer 80/85 , een watergbekoelde ook zo'n beetje en meestal nog wat sneller zelfs..
 
gewoon orginele uitlaat voor speedfight.
loopt van dun naar een dikke paas ei achtige vorm terug naar dun en een eindemper er op.
let eesn op als je onder weg bent op andere speedfight scooters wat die voor uitlaat er op hebben.
orgineel wekt ook geen argwaan bij oom agent.
en waarom zou het perseee een nieuwe moeten zijn?
zijn ook goede gebruikte te koop.
zijn beslist niet minder.
 
geen idee eigenlijk.
ik ben ook met spreedfight 1 aan de gang om heb weer lopend te krijgen.
maar die van mij moet ik wel zo orgineel mogelijk maken.
moet namelijk met die van mij naar de rdw voor een keuring.

ik zou zeggen probeer het eens.
en loopt hij niet hard genoeg zullen hier wel een paar mensen zijn
die je dan verder kunnen helpen.
 
Ik zou gewoon, zoals melf ook al zei, een sito+ kopen. Dan ben je voor weinig geld van dat kabaal af en loopt net zo goed waarschijnlijk. En als je echt goedkoop uit wil zijn kun je natuurlijk ook gewoon alleen je demperwol vervangen.
 
Ok, dankzij tips via pm van o.a. Melf en nog meer mensen heb ik het volgende:

Op marktplaats advertentiecode: 8371446613

en op online shops:

Euroscooters

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=638_676&products_id=1171

Easyparts
http://www.easyparts.nl/showarticle...-50-(-97-99)-Lucht-Waterkoeling)-Peugeot.html

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01100711/0-121-154/180/Uitlaat-Sito-711-Peugeot-X-Fight-50-Wrc-(Mod.-02>03-Waterkoeling))-Speedfig.html

Welke van deze raden jullie mij nu aan het voor beste resultaat qua mijn wensen (dus minste geluid, meeste snelheid)
 
Last edited:
@ speedyfight_1 , gebruikte uitlaten zijn 9 van de 10 keer niet goed , dus waarom het risico nemen?

je weet niet wat er mee is gebeurd ,je weet niet hoe vol met kool dat ie zit etc.

en een nieuwe kost maar 75 euro , daar wil je toch niet voor klooien met troep van een ander?

verder is een sito plus een normale uitlaat en staat best leuk op een SF , maar het gaat ook het meeste om de functionaliteit van de uitlaat...
 
dan vinik die sito nog mooier ook.
ik heb zelf jaren met sito gereden en dit is gewoon een top uitlaatje.

wel 1 advies, wil je m mooi houden? spuit er dan 1 hele spuitbus hittebestendige lak op leeg (in laagjes) dan roest hij iig de eerste jaren niet meer.
 
Back
Top