Scooter maakt piepend/schrapend geluid

DirtyFrog

Member
Hallo, mijn scooter maakt als ik volgas doe een erg hard piepend geluid, het lijkt vanuit de carterkap te komen. Ik heb deze al helemaal uit elkaar gehaald en alles bekeken, zonder rare dingen te zien. Hij rijdt ook gewoon nog normaal. Alleen heeft hij dat geluid nooit gemaakt. Het gebeurde ineens met een warme motor. Iemand die weet wat dit kan zijn? Hieronder videos. Alvast bedankt!https://share.icloud.com/photos/029tNAZdOQS_Piepend geluid
 
Advertisement - register to remove this

Hoi.

Het is niet nodig om in BOLD te schrijven en aanvullende informatie over merk, type, bouwjaar, onderhoud, veranderingen en etc. is zeer welkom. Daarnaast is het beter om een video te delen via YT, het downloaden van bestanden is niet prettig.

Hartelijke groet,
OverLander.
 
Is het een snor of brom scooter achter je koppeling zit je vertanding en met een opgevoerde (snor) scooter kan ie rond de 50/60kmph gaan gillen, piepen hoe je het ook wilt noemen
Post automatically merged:

Is het een snor of brom scooter achter je koppeling zit je vertanding en met een opgevoerde (snor) scooter kan ie rond de 50/60kmph gaan gillen, piepen hoe je het ook wilt noemen
Dus als als het een snor is zou ik even naar de vertanding gaan kijken als dat het probleem is dan gewoon een brom vertanding d'r in zetten
 
Hoi.

Het is niet nodig om in BOLD te schrijven en aanvullende informatie over merk, type, bouwjaar, onderhoud, veranderingen en etc. is zeer welkom. Daarnaast is het beter om een video te delen via YT, het downloaden van bestanden is niet prettig.

Hartelijke groet,
OverLander.
Sorry, niet bewust BOLD gebruikt, is een Piaggio Zip 2t uit 2017, 70cc alles zit erop en eraan. Het was uiteindelijk het oliepomp asje was gesmeerd moest worden.
Post automatically merged:

Bedankt voor de tip, het betreft een brom scooter. Bleek het asje van de olie pomp te zijn,
Is het een snor of brom scooter achter je koppeling zit je vertanding en met een opgevoerde (snor) scooter kan ie rond de 50/60kmph gaan gillen, piepen hoe je het ook wilt noemen
Post automatically merged:


Dus als als het een snor is zou ik even naar de vertanding gaan kijken als dat het probleem is dan gewoon een brom vertanding d'r in zetten
die was droog en moest gesmeerd worden.
 
Back
Top