scooter loopt 30

Myyoutape

Scoob Woob
hallo, ik heb laatst een TP 50cc snel onder mijn yamaha jog r geplaatst ook had hem voor een tijdje ingereden (ong 200km).
Nou wil ik eindelijk de volle performance uit halen, echter lukt dit telkens niet. ik heb heel veel combinaties geprobeerd en geen enkele werkt. op elke afstelling die ik probeer ga ik niet harder dan 30 kmpu, ik heb 4,7 g rollen, 5,7g rollen en 6,9 gram rollen geprobeerd met een polini 22kg drukveer (ong malossi wit). en pas bij de 6,9 g trok mijn scooter beetje door maar nog steeds zelfde top. er zit nergens een begrenzing in
toen probeerde ik een gele malossi drukveer maar toen trok hij ook beetje slechter dan met de polini drukveer alleen nog steeds de zelfde top

ik heb er nu onder zitten.
-TP 50 snel
-leo vince sito onbegrensd
-dellorto phva 12 sproeier 80 met 1,5 slagen lucht. bougie net klein beetje over koffie bruin met vol gas.
-polini hi speed vario met 6,9g rollen en met polini half poulie
-polini v snaar
-std achterpoelies
-polini 3g evo koppeling. met blauwe veren op het lichts ingesteld ( nu nog te licht. houd te lang vast).
-polini speedbell kopphuis.
-malossi geel drukveer
 
Advertisement - register to remove this

hallo, ik heb laatst een TP 50cc snel onder mijn yamaha jog r geplaatst ook had hem voor een tijdje ingereden (ong 200km).
Nou wil ik eindelijk de volle performance uit halen, echter lukt dit telkens niet. ik heb heel veel combinaties geprobeerd en geen enkele werkt. op elke afstelling die ik probeer ga ik niet harder dan 30 kmpu, ik heb 4,7 g rollen, 5,7g rollen en 6,9 gram rollen geprobeerd met een polini 22kg drukveer (ong malossi wit). en pas bij de 6,9 g trok mijn scooter beetje door maar nog steeds zelfde top. er zit nergens een begrenzing in
toen probeerde ik een gele malossi drukveer maar toen trok hij ook beetje slechter dan met de polini drukveer alleen nog steeds de zelfde top

ik heb er nu onder zitten.
-TP 50 snel
-leo vince sito onbegrensd
-dellorto phva 12 sproeier 80 met 1,5 slagen lucht. bougie net klein beetje over koffie bruin met vol gas.
-polini hi speed vario met 6,9g rollen en met polini half poulie
-polini v snaar
-std achterpoelies
-polini 3g evo koppeling. met blauwe veren op het lichts ingesteld ( nu nog te licht. houd te lang vast).
-polini speedbell kopphuis.
-malossi geel drukveer
Ik had ook laatst dat me scooter niet op zen top kwam, had er toen ff een terugloper op gezet. Echter hoorde ik gelijk en zag je ook dat me uitlaat niet goed aangesloten was en daardoor dus geen compressie had om door te trekken. Denk niet dat dat t geval is maar misschien ff je uitlaat checken of die goed afdicht
 
Ik had ook laatst dat me scooter niet op zen top kwam, had er toen ff een terugloper op gezet. Echter hoorde ik gelijk en zag je ook dat me uitlaat niet goed aangesloten was en daardoor dus geen compressie had om door te trekken. Denk niet dat dat t geval is maar misschien ff je uitlaat checken of die goed afdicht
ik heb denk ik niet last van weinig compressie door de uitlaat want als ik mn voet tegen de uitlaat stuk hou valt ie enorm omlaag in toeren. maar ik zou dit ff kunnen bekijken
Post automatically merged:

ik heb denk ik niet last van weinig compressie door de uitlaat want als ik mn voet tegen de uitlaat stuk hou valt ie enorm omlaag in toeren. maar ik zou dit ff kunnen bekijken
dit krijg ik als ik mn uitlaat dichtdruk. hij was hier warmgedraaid
 
Last edited:
ik heb denk ik niet last van weinig compressie door de uitlaat want als ik mn voet tegen de uitlaat stuk hou valt ie enorm omlaag in toeren. maar ik zou dit ff kunnen bekijken
Post automatically merged:


dit krijg ik als ik mn uitlaat dichtdruk. hij was hier warmgedraaid
Ziet er inderdaad niet zo uit, wat je nog ff kan doen om te dubbel checken is ff je hand bij de uitlaat van je cilinder houden, als je daar lucht voelt dan moet je ff pakking vervangen.
 
Ziet er inderdaad niet zo uit, wat je nog ff kan doen om te dubbel checken is ff je hand bij de uitlaat van je cilinder houden, als je daar lucht voelt dan moet je ff pakking vervangen.
ik voel wel lucht bij mijn uitlaat alleen ik denk dat het alleen de lucht van de koeling is want het blaast harder hoe meer toeren ik maak en het is geen warm lucht. dus het zou denk ik niet van mn uitlaat komen
 
ik heb laatst een TP 50cc snel onder mijn yamaha jog r geplaatst ook had hem voor een tijdje ingereden (ong 200km).
Hoelang heb jij wel niet op je brommer moeten rijden om 200 km in te rijden.
Laat zeggen met 3/4 gas haalde de scooter dan max 20 kmpu!
Het lijkt me toch dat het je eerder zou moeten opgevallen zijn dat er ergens iets niet klopte....
dit krijg ik als ik mn uitlaat dichtdruk. hij was hier warmgedraaid
Valt wel heel erg snel uit!
Aan een lek bij de cilinder hoef je dus niet te denken, eerder aan het feit dat je uitlaat misschien wel verstopt zit?
Deze ziet er ook erg vettig uit, lijkt me ook dat de bougie toch wel "ietsje" meer dat koffie bruin zal zijn.
Haal die demper eens los.
 
Last edited:
Hoelang heb jij wel niet op je brommer moeten rijden om 200 km in te rijden.
Laat zeggen met 3/4 gas haalde de scooter dan max 20 kmpu!
Het lijkt me toch dat het je eerder zou moeten opgevallen zijn dat er ergens iets niet klopte....

Valt wel heel erg snel uit!
Aan een lek bij de cilinder hoef je dus niet te denken, eerder aan het feit dat je uitlaat misschien wel verstopt zit?
Deze ziet er ook erg vettig uit, lijkt me ook dat de bougie toch wel "ietsje" meer dat koffie bruin zal zijn.
Haal die demper eens los.
zou het zijn dat door de demper de uitlaat alsnog begrensd raakt ivm de vet?
Post automatically merged:

Hoelang heb jij wel niet op je brommer moeten rijden om 200 km in te rijden.
Laat zeggen met 3/4 gas haalde de scooter dan max 20 kmpu!
Het lijkt me toch dat het je eerder zou moeten opgevallen zijn dat er ergens iets niet klopte....

Valt wel heel erg snel uit!
Aan een lek bij de cilinder hoef je dus niet te denken, eerder aan het feit dat je uitlaat misschien wel verstopt zit?
Deze ziet er ook erg vettig uit, lijkt me ook dat de bougie toch wel "ietsje" meer dat koffie bruin zal zijn.
Haal die demper eens los.
BINGO!!!
Dit heeft het opgelost, dempstuk er af en ik vloog er opeens bijna van af. zo veel power.
zou ik mijn dempstuk schoonschrobben en er op monteren want mijn scooter is een politie lokker geworden nu. Of zou een nieuwe uitlaat beter zijn?
 
Last edited:
Maak die demper schoon en steek indien van toepassing er nieuwe demperwol in.
Kijk gelijk naar je sproeiermaat en eventueel olieverbruik want als je zo blijft rijden zit de demper binnen de kortste keren weer dicht!
 
Maak die demper schoon en steek indien van toepassing er nieuwe demperwol in.
Kijk gelijk naar je sproeiermaat en eventueel olieverbruik want als je zo blijft rijden zit de demper binnen de kortste keren weer dicht!
ik reed heel de tijd met sproeier 76 met een 1:33 verhouding (semi synthetische mengsmering) hij reed toen alleen als de choke er op zat. zonder kwam ie niet vooruit. met sproeier 82 was de bougie nat en 80 droog. nu heb ik ong 1:40/45 verhouding. dus ik denk dat hij minder snel vet zal slaan.

hoe zit het met dat demper wol gebeuren, ik heb de demper schoon gemaakt en hij reed t zelfde als zonder demper.
 
waarom gooi je er zoveel olie in?
ik had vrij weinig verstand van mengsmering rijden en ik hoorde dat een 1:32/33 verhouding een goed begin was. echter bleek het niet en maakte mijn afstelling juist erger.

nu heb ik een goeie verhouding merk ik. beetje rook bij koud blok en vrijwel geen bij warm blok.

ik heb wel nu een klein probleem met de afsteling. Ik trek enorm hard op t begin van 0-30. maar als ik gas los laat rond de 30 kmpu en weer gas bij geef trekt ie iets moeilijker op. wat zou t eerste zijn om naar te kijken. mn setup is nogsteeds t zelfde als in de originele post.
 
Bij gashername zorgt een sterkere drukveer voor een hoger toerental. Let op dat hierdoor je toerental over het algemeen ook iets hoger wordt. Dus als je voor de rest tevreden ben zou ik gelijk ietsjes zwaardere rollen erin doen
 
Back
Top