scooter loopt slecht

Henkie-T

Member
Hoi een tijdje geleden heb ik aan een vriend mijn scooter uitgeleend, deze heeft toen per ongeluk diesel getankt zonder dat hij het wist. Toen heb ik samen met hem het blok er onder uit gehaald omdat we dachten dat er ergens een pakking lek was gegaan waardoor er olie lekte, toen heb ik een nieuwe 80cc cilinder gemonteerd omdat ik het blok er toch al onder uit had. Na alles weer in elkaar gezet te hebben starte hij nog steeds niet ook, al had hij een vonk en werd de bougie nat. Na alles dubbel te hebben gecheckt heb ik het, maar gelaten voor wat het was (ik wist nog niet dat die vriend diesel had getankt) na een tijdje stil gestaan te hebben. Heb ik hem maar naar de monteur gebracht, deze vertelde me dat er diesel in zat dus hij had de diesel er uit gepompt, een nieuwe bougie er in gestopt en de Carburateur schoongemaakt. Toen reed hij weer, maar na een paar dagen begon hij opeens superslecht te lopen (zie video) toen heb ik er zelf even naar gekeken en merkte ik dat mijn brandstofkraan lek/kapot was en niet meer goed werkte waardoor alle benzine er uit stroomde zonder dat er gekickt werd ook als je het slangetje naar recht hield. Dus deze heb ik vandaag vervangen, alleen is het probleem nog steeds niet opgelost. Wat zou het kunnen zijn? Ik weet het echt niet meer.
Scooter heeft voor de rest goede compressie

piaggio zip 4t 2v
bouwjaar: 2013
nieuwe dr 80cc

link van video
 
Advertisement - register to remove this

Je scooter valt weg dus dat betekent waarschijnlijk dat ie niet (genoeg) benzine krijgt. Het kan zijn dat er nog wat dieselresten in je carb/tank zaten en dat die nu weer mee zijn gekomen waardoor je carburateur weer vies is.
 
Back
Top