Piaggio scooter valt uit en loopt slecht

loed

New Member
Piaggio ntt lc
2t 50cc
17,5mm






Het probleem is als volgend ,

3 weken terug was het schroef draad van mijn krukas kapot gegaan en heb een nieuwe van stage 6 aan geschaft , zelf had ik de tools niet voor de lagers en keringen dus heb het laten doen door een zaak. Nou moest het motet blok dus los en de ontsteking zat vast vast dus kreeg hem niet los, waar door ik de hele kabelboom moest strippen.

Ik heb geen accu en vrij wel niks aangesloten voor in qua knipperlichten . Heb ook geen stuur kap etc.

De lampen werken op de motor.

Nou krukas, keringen , lagers . Nieuwe cilinder en spruitstuk pakkingen zitten er op blok weer klaar.

Er onder gezet en kabelboom weer aangesloten.

Alleen de choke was los geknipt door de scooter dealer , en heb deze er op gezet maar niet aangesloten ( E- choke )

Toen heeft hij 2 dagen goed gelopen

Tot dat mijn scoob slechter begon te lopen als hij warmer was, hij begon erg te stotteren in de hoge touren en viel ook uit

Choke aangesloten , ik dacht dat dat het probleem was.


Toen liep die goed . Ben naar onze test spot gereden (kleine 5 minuten) en precies toen ik er aan kwam begon die te haperen en te stotteren.

sinds dien aantal dingen geprobeerd,

Vliegwiel licht opgeschuurd
Nieuwe bougie gehaald
andere cdi geprobeerd
Kabelboom afgeplakt met elec tape (wat niet aangesloten zit )



Hij stottert nu niet meer , hij rijd zelfs zonder probleem voor 5 minuten kan ik m gewoon open trekken zonder probleem.

Maar na die 5 minuten hapert die en neigt die uit te vallen . Soms herpakt ie en kan je nog heel even door rijden maar ook niet lekker en erg haperend . Of hij valt gewoon uit en dan vonkt hij wel maar wil niet starten voor een goede 2-3 minuten.

Daarna zit er weer leven in en wilt hij weer even en valt na 1 minuut soms uit, soms kan ik wat langer door en valt hij dan ook uit.

Heb naar de ontsteking gekeken , oogt niet raar .

Overgens vonkt hij wel, ook al valt hij uit ik stop dan gelijk mijn extra bougie in de dop tegen het frame aan en die vonkt gewoon .

Dan moet ik even wachten weer even kicken en loopt die weer heel even . Ook al is ie dan al warmer

Ik zag ook dat mijn 7,5 zekering doorgebrand was heb deze vandaag vervangen voor een 10,

En had ik gister de choke opnieuw aangesloten met een tussen stukje . En dacht dat ik hem voor zo goed als lopend had gemaakt . En dat een van deze dingen de oorzaak was .

Dus ik vandaag naar de test spot rijden , reed prima tot dat hij weer uitviel 1 minuut voor dat ik er was . Toen aangehangen voor de laatste meters ,

Aangekomen

Weer effe kicken loopt ie weer maar met 30% vermogen verlies en valt ook weer uit .


Persoonlijk denk ik dat er iets qua kabelboom koor sluiting maakt of iets in die richting maar ik heb al veel nagelopen en kom er niet uit.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top