Piaggio scooter gekocht na een aantal jaren niet meer gesleuteld te hebben.

JeffY

Member
Hallo,

Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met scooters en had destijds altijd een Yamaha aerox, minarelli horizontaal blok natuurlijk! :)

Alleen kon ik het niet laten toch weer een scooter te kopen en heb me dus een scooter gekocht, alleen is het een piaggio blokje geworden onder een aprillia sr factory.

Set up :
Metrakit pro race 3
28mm Koso carb
Hpi ontsteking
Artek krukas
Malossi membraan
Malossi spruitstuk
Yasuni c20
Polini vario
Hebo koppeling verstelbaar

Het is allemaal erg lang geleden dat ik uberhaupt heb gesleuteld aan brommers/scooters.
Ik heb de scooter gekocht en deze liep heel erg beroerd, oorzaak is een losse grondplaat van hpi en allerlij andere dingen wat wel niet los zat.
Moet nu dus mijn hpi weer gaan afstellen en heb bij god geen idee meer hoe dat moet, weet uberhaupt niet hoe een hpi hoort te staan op een piaggio.

Betreft nog een vraagje over de vertanding, als er standaard vertanding in zit kan hij dan uberhaupt wel hard gaan lopen? is me verteld dat het een piaggio lang blok is ofzo.

Klinkt indd allemaal erg onprofessioneel maar ben alleen maar minarelli horizontaal blokjes gewend!

Enigzins iemand die me zou kunnen helpen met een paar voorbeelden?
Zou het erg waarderen!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Piaggio en Minarelli zijn in de basis ver dezelfde blokken. Alleen is Piaggio natuurlijk het beste
Met de standaard vertanding kun je lekker doorrijden hoor, optimaal is anders maar is geen must om nu al te vervangen zonder het eerst ff te testen.

Hpi meestal op 0.4mm voor ontsteking als ik me niet vergis. Heb zelf al tijden geen hpi meer dus dat is een beetje vervaagd uit de grijze massa.

Waar wil je voorbeelden van hebben? Kan er vast een paar opnoemen voor je
 
Back
Top