Scooter ingenomen bij een vermogen van 0,2 KW!

Gewoon je ouiders naar de woutekiet laten belle en flink lelijk laten doen dan krijg je hem zo terug.
DA had een kamaraad van mijjj ook
en anders gewoon er elke dag heen gaan
 
FASTRIDER said:
Gewoon je ouiders naar de woutekiet laten belle en flink lelijk laten doen dan krijg je hem zo terug.
DA had een kamaraad van mijjj ook
en anders gewoon er elke dag heen gaan

fastrider houd je smoel als je er niks vanaf weet , me pa is ook een x helemaal los gegaan hier @ bureau , het enige wat ze zegge is: We kunne u niet helpen klaar :|
 
Yamaha_Ferrari said:
Maar goed, uhm weet iemand dus misschien hoelang het gaat duren voordat ik me scooter weer terug heb en watvoor eventuele boete ik kan krijgen? Want me scooter is niet standaard meer :p

Maurice
ik reed 93 op de rollen,boete = 75€

maarja dit is belgie natuurlijk,een paradijs als het op politie aankomt :):):)


+ralf+
 
Black Bullet said:
je maakt een grapje? 75 is heel weinig en ons landje is helemaal k*t voor scooters :(
echt geen grapje hé,januari 2003 gepakt met accident,klasse a = dus normaal 25. 93 ging ie op de rollen,8 tellen ze er vanaf,...dus 85 hebben ze opgeschreven,2 x voor de rechter moeten verschijnen.

1ste keer politie rechtbank had ik 1000€ boete,en die man waar ik tegenop geknald was had ook een boete,dus ging ie in beroep(in zijn nadeel).

2de keer correctionele rechtbank had ik 75€ boete + nog wat hele troep van het gerecht enz,kwam alles samen op 450€ uit, maar de boete van mijn snelheid is echt waar maar 75 €€€€€€€


edit// en hier waar ik woon is het zalig om over straat te knallen,echt geen last van politie enz,ik ben dus van zonhoven---> langs hasselt


mzzls

+ralf++ralf++ralf+
 
BaasB said:
Vriend van me moest ook scoot inleveren, maar die heeft al 5 maanden nix vernomen (kajV, wegens geldgebrek belt die niet waar die blijft:p)

Dan zal ik toch maar eens gaan bellen, hier is het zo dat ie naar lange tijd naar de domeinen gaat.
Alhoewel ik niet weet welke tijd ervoor staat
 
H.T.V.I said:
Dan zal ik toch maar eens gaan bellen, hier is het zo dat ie naar lange tijd naar de domeinen gaat.
Alhoewel ik niet weet welke tijd ervoor staat

Ehum naar die scooter kan je denk ik dus fluiten :) Er was een tijdje geleden een topic over dat iemand 2 maanden niks heeft gezegd tegen de politie waar ze scooter bleef en die was dus weggebracht voor vernietiging :p , ik zou maar gelijk gaan informeren ;)
 
Remco 4 Life said:
Ehum naar die scooter kan je denk ik dus fluiten :) Er was een tijdje geleden een topic over dat iemand 2 maanden niks heeft gezegd tegen de politie waar ze scooter bleef en die was dus weggebracht voor vernietiging :p , ik zou maar gelijk gaan informeren ;)
worden scooters nou echt vernietigt in nederland ofwat????


hier worden ze gwn verkocht,dat geblaat van "je krijgt hem in een blokje terug" enz is allemaal niet waar,althans in belgie toch niet!!!!
 
scooters die niet goedgekeurd zijn voor de openbare weg worden vernietigd.
dit kan zijn: geen NL goedkeuring, geen framenummers, te snel etcetc
dan gaat ie mee en beslist de officier van justitie wat ermee gebeurd.

Meestal gaat ie idd naar domeinen die een vast contract hebben met matton.
(matton koopt deze brommers en scooters voor 51 euro in de mix :r )
alleen brommers en scooters die ingenomen zijn ivm de '' pluk ze'' wet en schulden worden in hele staat verkocht bij openbare inschrijvingen. Het is niet zo dat je je scoot in een blokje terugkrijgt. Onderdelen willen ze er wel eens afhalen(scooterteam in utrecht enzo) maar alleen matton vernietigd ze dmv slopen.
Ik denk dat je gewoon je scoot terugkrijgt (als ie verder in goede technische staat is enzo) als je blijft bellen. bel je niet dan houden ze hem wss. DUS bellen!!!
anyway succes!
 
Vraag:
Hoe lang mag de politie een brom/snorfiets vasthouden voor het uitvoeren van een rollenbankcontrole?

Antwoord:
De politie mag de brom/snorfiets tijdelijk vasthouden om een controle op de rollenbank uit te voeren. De wet zegt dat de politie bevoegd is 'zich te vergewissen van de naleving van de bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften en zo nodig een voertuig ten aanzien waarvan zij een onderzoek wensen in te stellen, naar een nabij gelegen plaats te voeren of te doen voeren'. De bestuurder van het betreffende voertuig is verplicht om medewerking te verlenen aan dat onderzoek. Dat staat in de Wegenverkeerswet, artikel 160, lid 4. In de wet staat overigens geen maximumtermijn genoemd. Wel heeft de Nationale Ombudsman ooit een redelijke termijn genoemd van 24-uur, maar als de bromfiets op vrijdag wordt meegenomen en vervolgens de maandag daarop weer wordt vrijgegeven valt dit binnen deze termijn. Een strikte regel is het echter niet.




Vraag:
Wanneer neemt de politie een brom/snorfiets in beslag?

Antwoord:
Als de maximum constructiesnelheid van boven de 55 km/h (snorfiets) of 75 km/h ligt (snorfiets) en het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. Bij inbeslagneming wordt een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld. De Officier van Justitie kan vervolgens een verzoek indienen bij de rechter om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Wanneer het voertuig wél een goedgekeurd exemplaar is, dan kan de politie de onderdelen worden verwijderd die verantwoordelijk zijn voor de overschrijding van de maximum constructiesnelheid.
 
Dus in mijn geval mogen ze me scooter niet innemen. Mijn scooter ging langzamer als een snorfiets op de rollerbank. Ik heb inmiddels die juten al gebeld en ze zeiden dat hij nog op het bureau stond. Weet iemand misschien wanneer ze dat technisch onderzoek gaan doen en of het lang gaat duren?

Maurice
 
Ik heb het ook gehad 2 kw. naja scooter mee blabla hij moest er eerst zoieso 2 weken staan ter bewaring van justitie en toen had ik een brief gestuurd waarin ik netjes vroeg of ik mijn scooter terug mocht, toen moest ik hem standaard laten zien naja ik standaard laten zien, weer op de rollerbank had ik ook 0,2 tegen mij zei die ja dat is wel heel weinig maar je mag hem terug ik zou hem alleen iets harder laten lopen anders denken ze als je weer word aangehouden dat je een begrenser hebt. dus ik kreeg hem gewoon mee maar wat iedereen zegt gewoon vaak bellen en aan hun kop zeiken :p
 
Vriend van mij had dat ook, ding ging veel te hard alleen op rollerbank viel die totaal weg. Net 0,4 ofzo. Ding moest mee voor technische controlle. Kreeg alle onderdelen terug in zakken en de kappen werden gewoon voor de deur neer geklapt, terwijl die net waren gespoten. Heeft wel 3 weken geduurt maar hij is wel elke dag langs dat bureau geweest om te kijken en vragen hoe lang het nog kon duren en of hij die des betreffende agent te spreken kon krijgen. En anders maar liet komen. Ze waren hem op gegeven moment ziek dat toen brachten ze alles terug. Uitlaat was flink beschadigd kappen ook cilinder was nog wel goed. Ze zeiden dat ze niks konden vinden en dat de scooter net iets harder als 0,6 ging op rollerbank toen hun hem in elkaar hadden gezet. En hij kreeg geen boete. Dus ja hopelijk heb je hier wat aan.
 
politie almelo is ook niet alles....mijn broer is er al 3 x op de rollerbank geweest. hij heeft een uitlaat van polini....staat er ook wel heel groot op 8P hij heeft wel een begrenzer, maar meneer de agent is er elke x nog ingetrapt, sommige jutten zijn gewoon dom :L
 
Ik heb me scooter gisteren terug gekregen :D Alleen zei die juut dat ik 1,6 KW had bij het technisch onderzoek (95 eurotjes). Ik geloofde dat niet. Ik vroeg of hij het aan mij wilde bewijzen, maar dat verdomde hij. Ik heb ook niets meegekregen, moet ik hem geloven of zit hij me in de maling te nemen? Ik krijg waarschijnlijk ook nog een boete omdat ik het had verzwegen, dat je met choke harder gaat, maar dat kan niet eens, want dan verzuipt je scooter of je krijgt een vastloper. Ik snap hun niet, wat moet ik nu doen?

Maurice
 
Back
Top