wanneer scooter ingenomen?

jordyc

gilera dna!
oooi,

vriend van me vertelde me gister dat je scoot word ingenomen als ie op de rollerbank harder dan 80km/u gaat. Is dit waar?
En zoniet vanaf welke snelheid word ie dan wel ingenomen? Hoorde tijdje geleden ook iets over waarschuwingen ofso
 
Advertisement - register to remove this

hmm ik ben wel drie keer gepakt dat me scooter veel te hard ging..
alleen rollerbank toen en beste bekeuring ma ik bij elke politie agent weer anders geloof ik..
 
hmm ik ben wel drie keer gepakt dat me scooter veel te hard ging..
alleen rollerbank toen en beste bekeuring ma ik bij elke politie agent weer anders geloof ik..
owkeuj.. maar dacht dat het nu met die nieuwe rollerbanken weer anders zit.. omdat je daar meteen de snelheid in km/u op ziet staan ook. Hier is namelijk alweer een controle geweest met de nieuwe banken dus ze zijn weer toegestaan.

vond dit net ook nog:
"Kenteken ingevorderd: herkeuring

Wordt tijdens een controle met behulp van een rollentestbank of bij een snelheidscontrole geconstateerd dat je brom- of snorfiets harder kan rijden dan is toegestaan, dan wordt een boete opgelegd. Als je meer dan 20 km/uur sneller kan of hebt gereden dan vordert de politie het kentekenbewijs in. Voor bromfietsen is dat boven de 65 km/uur en voor snorfietsen boven de 45 km/uur. Mocht jouw kentekenbewijs zijn ingevorderd, dan heb je 28 dagen de tijd om het gebrek te verhelpen of om de bromfiets in de originele staat terug te brengen. De bromfiets moet daarna bij de politie worden herkeurd. Deze controle kost € 25. Hierna krijg je het kentekenbewijs weer terug. Kom je niet binnen 28 dagen langs bij de politie, dan volgt een dure herkeuring bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer. In de tussenliggende periode mag je niet met de bromfiets rijden. Het kentekenbewijs wordt ook ingevorderd als je bromfiets drie of meer gebreken heeft of als deze meer dan 10 dB(A) teveel geluid maakt. Als je binnen twee jaar drie keer een snelheidsbekeuring hebt gehad omdat je meer dan 20 km/h te hard reed of omdat je brommer 20 km/h te hard kon rijden, dan neemt de politie de brom- of snorfiets in beslag en komt de zaak voor de rechter. Die beslist of de brom- of snorfiets vernietigd wordt."
 
Ze zijn echt zo streng, ik was met mijn Vriendin der scooter naar de RDW keuren, was nog niet gekeurd enigste punt waar die op afgekeurd was, was de snelheid van wel 53 kmpu.

En in principe, politie neemt kenteken in en daarna geen last meer van, Rdw herkeurt je scooter voor een prijs van 40 euro dus die verdient er alleen maar aan.
 
Je bent je scooter kwijt als je 3 keer onder strafrecht bent gevallen. Je valt onder strafrecht als je met je scooter 65+ gecorrigeerd scoort.
 
Last edited:
Back
Top