scooter heeft geen kracht

Speeddragon

Well-Known Member
Ik kan een puch nrg krijgen van een kennis voor 100 euro, hij heeft zijn rijbewijs.

Het probleem van die scooter is alleen: hij trekt pas bij veel toeren, en heeft een niet zoon hoge top. Hij blijft wel stationair draaien, heel netjes. En starten gaat wat lastig(jaar stilgestaan)

Die gast zei dat hij een keer een dikke klap hoorde en dat het vanaf toen zo was, hij zag ook rook.

Ik weet alleen even niet meer waar ik nu moet zoeken

keerring,
vario
koppeling(veertje geklapt?)
membraam kapot?

misschien hebben jullie ideen want ik weet even niet hoe ik moet gaan zoeken..
 
Advertisement - register to remove this

loop alles eens goed na en maak eventueel schoon.
aan de ontsteking lijkt het mij niet te liggen.
die knal/plof zal wel in de uitlaat zijn geweest.
de vraag is alleen nu waarom hij dat deed.
dus even alles nakijken.
 
ik ga er zo aan beginnen, ik merk wel dat hij stationair na 10 sec iets zachter gaat lopen (elke x dat je even het gas dichtlaat) en na 3 min valt die uit. Maarja inderdaad, eerst maar eens schoonmaken

Verder zit de achterrem muurvast dus het is niet zo gek dat hij langzaam rijdt
 
vario was versleten, zaten onefenheden in van 3 mm diep oid.

Had een polini speedcontrol liggen, probleem was opgelost (hij had alleen dikke dip) dus er komt gewoon weer een 2e hands standaard vario op

Ik wil de carburateur schoonmaken, maar ik krijg het luchtfilter er maar niet af:S, het is zoon darkdream luchtfilter, die zitten toch gewoon met een boutje onder vast,(aan je carter) en moet je zo los kunnen draaien?
 
2 boutjes..

haal eerst gewoon de kap er even af die ervoor zit met kruiskopschroeven.

dan kun je er al makkelijker bij en kun je meteen je luchtfilter schoonmaken ;)

verder , spuit aan de achterkant van de boutjes even wat wd-40 oid zodat ze kans krijgen om los te gaan , anders heb je kans dat ze afbreken.

knallen kan komen door een te arm mengsel , wat niet gek is als de scooter lang heeft stilgestaan.

ik zou dus iig de carburateur HEEL goed doorblazen met lucht , helemaal uit elkaar halen en ALLE sproeiers GOED doorblazen met een blaaspistool.

en even een nieuwe bougie erin.
 
Ik kan een puch nrg krijgen van een kennis voor 100 euro, hij heeft zijn rijbewijs.

Het probleem van die scooter is alleen: hij trekt pas bij veel toeren, en heeft een niet zoon hoge top. Hij blijft wel stationair draaien, heel netjes. En starten gaat wat lastig(jaar stilgestaan)

Die gast zei dat hij een keer een dikke klap hoorde en dat het vanaf toen zo was, hij zag ook rook.

Ik weet alleen even niet meer waar ik nu moet zoeken

keerring,
vario
koppeling(veertje geklapt?)
membraam kapot?

misschien hebben jullie ideen want ik weet even niet hoe ik moet gaan zoeken..
Cilinder eens checken
 
Back
Top