Scooter hapert / stottert?

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik heb sinds kort een DR70 (std.) onder me scoot. Maar sinds deze eronder zit stottert hij best wel heel erg.

Setup: DR70, 17.5mm (90 sproeier), Yasuni R, Polini vario (ik weet het, 3.7 gram rollen), Airspeed, 2G (weet ik ook!).

Dat stotteren is vooral als ie koud is, logisch. Ik laat me scooter steeds ff warmdraaien stationair paar minuten. Af en toe beetje gas. Als ik dan na 5 minuten weg wil rijden stottert ie heeeeel erg. Dan opeens houdt het stotteren op en rijdt ie 'normaal'. Maar vooral bij het hernemen van gas als ik ff heb stilgestaan (stoplicht e.d.) stottert hij weer erg.

Iemand een idee hoe dit kan komen?
Ik weet niet hoe 'strak' zuigerveertjes om je zuiger heen moeten maar ik vond ze nogal wijd (heb ze waarschijnlijk tever uitgerekt tijdens het monteren, sja 1e keer!).

Heb al verschillende sproeiers geprobeerd, 90 is volgens mij de juiste sproeier. Luchtschroef al geprobeerd. Niets levert wat op.

Dus als iemand suggesties heeft die ik kan proberen graag.

Advertisement - register to remove this

Originally posted by lineo46
ja, ok
ik ga morgen waarschijnlijk mijn 19mm hebben, maar ik wou gewoon es weten waar het aan lag, dat ik dan nie dezelfde fout maak als ik mijn 19 plaats.

Van fouten leer je, en je zult die carb. wel vaker uit elkaar moeten halen voordat je afstelling goed is... Je moet toch redelijk ervaren zijn om een carb. erop te zetten met precies de goede afstelling...

Greetz.

Oke probeer is te rijden zonder luchtfilter ff kijken of die dan nog stottert.. Zo ja dan misschien je stationair sproeier te groot zijn ... Moet je ff kijken voor een kleinere .. anders weet ik het ook niet

ok, probleem is dus opgelost :)
'k heb juist es mijn luchtfilter eraf genomen en wat zag ik aan de kant waar hij lucht aanzoog :) een blad en 2mm dikke modderlaag :), Rijd terug excellent. als ik een extra gat boorde zou het ook wel weg zijn geweest, tnx all

lijkt wel dom, maar 'k had nooit gedacht dat het daar aan zou liggen :)

Last edited:
Back