Scooter hapert / stottert?

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik heb sinds kort een DR70 (std.) onder me scoot. Maar sinds deze eronder zit stottert hij best wel heel erg.

Setup: DR70, 17.5mm (90 sproeier), Yasuni R, Polini vario (ik weet het, 3.7 gram rollen), Airspeed, 2G (weet ik ook!).

Dat stotteren is vooral als ie koud is, logisch. Ik laat me scooter steeds ff warmdraaien stationair paar minuten. Af en toe beetje gas. Als ik dan na 5 minuten weg wil rijden stottert ie heeeeel erg. Dan opeens houdt het stotteren op en rijdt ie 'normaal'. Maar vooral bij het hernemen van gas als ik ff heb stilgestaan (stoplicht e.d.) stottert hij weer erg.

Iemand een idee hoe dit kan komen?
Ik weet niet hoe 'strak' zuigerveertjes om je zuiger heen moeten maar ik vond ze nogal wijd (heb ze waarschijnlijk tever uitgerekt tijdens het monteren, sja 1e keer!).

Heb al verschillende sproeiers geprobeerd, 90 is volgens mij de juiste sproeier. Luchtschroef al geprobeerd. Niets levert wat op.

Dus als iemand suggesties heeft die ik kan proberen graag.

Advertisement - register to remove this

mina lc, dr70, blackswan, 17,5 do, en standaart luchtfilter zonder buisje hebbik spr. 86
en ik heb echt geen grotere nodig ofzo hoor ! loopt echt fantastisch zo

gewoon ff wat sproeiers naar boven en naar onderen uitproberen werkt het beste

ik heb ook van 78-88 uitgeprobeert telkens met 1 maatje grotere sproeier tot ik de goeie had

Naja, heb nu de gasnaald 1 lager gezet. Hij staat nu op ene laagste (2e van boven). Hij stottert al een stuk minder maar lijkt wel zenuwachtiger te klinken? 8)

Maarja, wacht wel ff tot zaterdag, mogen vdm en daniel ff lekker afstellen 8P

Oh trouwens! Ik krijg dus het idee dat het gewoon me koppeling is die slipt.. 2G eh 8)

Maar als die slipt, lijkt het dan ook op stotteren? Want heb er nu alleen nog maar last van bij stilstaan -> wegkomen.

Originally posted by Danelli491

Ja pinnetje of buisje, er zit in ieder geval een gat in. Als je je sproeier eraf draait, zit er iets in dat gat... Als je via het gat van de luchtfilter naar het binnen kijkt, zie je aan de kant waar je sproeier hoort te zitten een puntje...
Als je dit puntje niet ziet, dan zit dat pinnetjeding waarschijnlijk los....

Gasnaald, bedoel je...

Greetz.

Originally posted by Stealth^
Oh trouwens! Ik krijg dus het idee dat het gewoon me koppeling is die slipt.. 2G eh 8)

Een scooter gaat NOOIT stotteren bij een foute koppelingsafstelling, alleen bij foute carb. afstelling, of electrische problemen (bougie, bougiekabel, CDI/bobine, ontsteking, massa, enz.)...

Greetz.

Bart, ik had het verkeerd uitgelegt. Na nog wat beter te letten op de momenten dat ie stottert (wat dus eigenlijk slippen is!) is het vooral bij het aangrijpen van de koppeling. Ik heb er alleen last van vanuit stilstand -> rijden.

Want als ik eenmaal rij en herneem gas, of ik geef extra gas bij heb ik er totaal geen last van.

Vandaag, donderdag, maar ff nieuwe koppeling halen dan.

Je koppeling heeft er nog steeds nix mee te maken hoor Sebas, monteer anders eens je standaard koppeling; hij zal op hetzelfde moment stotteren, ook al monteer je een Delta Clutch... Is ws. gewoon de stand van de gasnaald, of een te grote spr...

Greetz.

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Je koppeling heeft er nog steeds nix mee te maken hoor Sebas, monteer anders eens je standaard koppeling; hij zal op hetzelfde moment stotteren, ook al monteer je een Delta Clutch... Is ws. gewoon de stand van de gasnaald, of een te grote spr...

Greetz.

Hmm, raar. Maar heb je dan suggesties die ik kan proberen?

Gasnaald is nu ene laagste stand (dus 2e pinnetje van boven) en sproeier 94.

stealth^ is je probleem nu opgelost ? want bij mij heb ik dat prob. ook. Sproeier is nu 90, 12mm carb., origi uitlaat

stilstand trekt hem heel slecht (stottert), en ook als hem warm is en ik kom onder de 30-40 en geef terug gas, stottert hij weer. Boegiekleur is koffiebruin. (stottert meer als hem wat kouder is)

Morgen heb ik waarschijnlijk de 19mm DO en volgende week ergens de Yasuni R binnen.

Maar ik zou toch wel weten waar het aan ligt.

idee???

Ik heb zelf een x gehad dat het pinnetje op de bougie tever naar beneden of naar boven zit... Mischien is ie gevallen tijdens sleutelen... kijk s

Back