Dus de contactjes vanaf de bobine tot de cdi even controleren en schuren zodat er gegarandeerd contact word gemaakt? Zal ik dat in de ochtend even proberen en kom ik er dan op terug.Cdi/bobine los contact? Ik had hier van de week ook een probleem mee ondanks vonk. Kun je proberen even op te schuren.
Ja, euro 95 E10.Welke brandstofgebruik je voor de scooter Euro 95?
Het was even wat puzzelen want dit is de eerste keer dat ik mijn cilinder/cilinderkop demonteer maar het is gelukt.Zwarte bougie zegt in elk geval dat je mengsel niet goed is, zou zomaar kunnen dat je een warmloper hebt gehad. Sowieso is blijven rijden als je merkt dat er iets fout zit niet je beste keus. Hoe kut het ook is beste gewoon lopen als je niet te ver meer hoeft en gewoon de walk of shame accepteren. Die hebben we allemaal wel eens gehad Dat een AC cilinder en bougie snel flink warm worden is niet zorgwekkend, maar als je zo 1 2 3 niks los ziet hangen lijkt het me vrij sterk dat het probleem bij je CDI of bobine vandaan komt die slecht contact maken bijvoorbeeld. Ff schoonmaken van de contactpuntjes kan nooit kwaad aangezien je er toch mee bezig bent.
Door de zwarte bougie zou het misschien ook wel eens valse lucht of een lekke kop of voetpakking kunnen zijn omdat je mengsel dan ook niet meer juist is.
Dus denk dat je ff je cilinder eraf zal moeten trekken en hopen dat het met een hoonbeurtje en een zuigertje en pakkingsetje verholpen is. Als je er niet zeker van bent hoe het met je cilinder gesteld is zien we de fotos wel verschijnen.
Succes
Heb de contactjes gecontroleerd en geschuurd, alles maakt een goede verbinding.Cdi/bobine los contact? Ik had hier van de week ook een probleem mee ondanks vonk. Kun je proberen even op te schuren.
Cdi/bobine los contact? Ik had hier van de week ook een probleem mee ondanks vonk. Kun je proberen even op te
1 van de inlaatkleppen is een beetje vies, dat valt we te reinigen. Dan zal ik ingevolg een andere soort benzine tanken. Zou ik dan de tank leeghalen van alle resterende benzine of nog even leegrijden en daarna de nieuwe soort benzine in? Cabreuteur reinigen met remmenreiniger is denk ik het beste?
Zoals je kunt zien is jouw scooter daar niet voor geschikt. Ik zou eerst beginnen met het reinigen van de carburateur. Deze is waarschijnlijk aangetast en daarmee verstopt. Ook meteen even de rest van de brandstof controleren.
Daarna weer verder kijken..
m.b.t cilinder demontage. Is je inlaatklep wel egaal? op de foto ziet het er raar uit. De nok op je nokkenas heeft ergens in zijn leven iets te weinig olie gehad volgens mij. Zie geen reden waarom die hier niet oud mee zou kunnen worden. Gewoon goede olie gebruiken.
Zal ik alles even reinigen en nieuwe pakkingen bestellen, danku.De pakking tussen je cilinder en het carter waar je krukas zit is je voetpakking. Voor alle zekerheid ff beide pakkingen vervangen. Verder lijkt de "schade" wel mee te vallen. De kop ff goed laten reinigen en wat al werd voorgesteld ook je carb ff goed reinigen. Heb van 4takt verder weinig verstand van het kleppen gebeuren of je nokken as. En voortaan dan toch ongelood 98 erin
Je moet sowieso e98 tanken, e95 heeft een hoger ethanol gehalte en daar kunnen scooters niet goed tegen. Ik heb dat zelf ook op de harde manier moeten ondervinden, was met carburateur reinigen opgelostJa, euro 95 E10.
Post automatically merged:
Het was even wat puzzelen want dit is de eerste keer dat ik mijn cilinder/cilinderkop demonteer maar het is gelukt.
De 2 pakkingen op de cilinderkop zien er goed uit en lekken niet. Alleen bij het onstekingmechanisme waar de boegie zijn vonk produceert is het erg zwart (zie afbeelding).
De nokkenas heeft een kleine bruine beschadiging (zie afbeelding) maar de ruwheid hiervan is nog gelijk aan de rest van de nokkenas.
De pakking tussen de cilinderkop en cilinder heb ik al benoemd maar de pakking tussen de cilinder en het gedeelte waar de krukas inzit ontbreekt, hoort het dat hier geen pakking zit?
Hoogst waarschijnlijk lekt er ook olie hier.
De zuiger heeft een bruin/rode beschadiging op de zijkant en heeft ook een stukje met grof oppervlakte. De bovenkant van de zuiger is zwart. Zie afbeeldingen voor deze 3 punten.
Ik neem aan dat ik een pakking voor tussen de krukas en cilinder moet gaan bestellen met een nieuwe zuiger en het zwarte even reinigen en dan een andere sproeier erin?
Post automatically merged:
Heb de contactjes gecontroleerd en geschuurd, alles maakt een goede verbinding.
Kleppen zijn juist gesteld. Heb de inlaatklep op 0.10 mm gezet en de uitlaatklep op 0,15 mm. Zuigerveren zitten goed. Is er een manier om de nieuwe pakkingen te controleren op lekken? Wanneer ik de kickstart gebruik hoor ik wel erg zacht lucht ergens door een smalle opening gaan. Denk niet dat dit zo hoort.Heb je de kleppen op de juiste manier gesteld? Zuigerveren goed en heb je de pakkingen vervangen?
Dat de drukgolven met de beweging van de zuiger gaan is logisch he dit hoort zo.
Hier heb je misschien wat aan.
Cilinderkop heb ik kruiselings op gevoel aangedraaid, zonder momentsleutel. Maakt het moment erg veel uit bij de cilinderkop?Je zou een keer de compressie moeten meten met een compressie meter , zo met je vinger is het slechts raden. Het enigste waardoor je gecomprimeerde lucht kan lekken zijn je kleppen of je koppakking. Ga er dan vanuit dat de zuiger goed afdicht in de cilinder met de veer sloten verdraaid van elkaar. Heb je de cil kop aan getrokken met een moment sleutel en kruislings?
Heb je de kleppen op de juiste manier gesteld? Zuigerveren goed en heb je de pakkingen vervangen??
Heb je de kleppen gesteld met de nokkenas in de juiste stand? Anders blijven je kleppen open staan..Kleppen zijn juist gesteld. Heb de inlaatklep op 0.10 mm gezet en de uitlaatklep op 0,15 mm. Zuigerveren zitten goed. Is er een manier om de nieuwe pakkingen te controleren op lekken? Wanneer ik de kickstart gebruik hoor ik wel erg zacht lucht ergens door een smalle opening gaan. Denk niet dat dit zo hoort.