Reed met mijn Kymco Agility 50 met een snelheid van 75 km/h naar huis en plotseling gaat de snelheid omlaag naar tussen de 20-30 en begint die af en toe even te stotteren. Ben met 20-30 km/h naar huis gereden en ben beginnen met het meten van de accu. Op de accu staat 12,74 gelijkspanning dus daar is niks mis mee. Heb de boegie eruit gehaald (was zwart en aan vervanging toe) en getest en daaruit kwam geen blauwe vonk. Heb toen de rest doorgemeten en bleek de boegiekabel niet goed te geleiden dus heb de boegiekabel en boegie vervangen. Nu geeft de boegie een blauwe vonk en er staat ook zeker een hoge spanning op (eigenwijze boegie zette mij onder spanning). Heb toen gekeken naar de trekveren en de rolletjes. Rolletjes waren heel erg versleten dus die heb ik vervangen en de trekveertjes zagen er nog goed uit. Hierna dacht ik dat ik alle problemen had verholpen en ging ik weer rijden. Hij stotterde niet meer maar de snelheid bleef op 20-30 km/h. Heb toen de boegie er weer uit gehaald en die was erg warm net zoals de cilinder terwijl ik maximaal 50 meter had gereden. Dan maar kijken naar de benzinetoevoer had nog een benzinefilter liggen dus die heb ik meteen erop gezet benzinetoevoer die in de cabreuteur gaat is ook niet verstopt. Ik denk dus dat het misschien aan de luchtkoeling ligt maar dan zou die wel 75 rijden dus dan is de enige optie nog dat het een warmloper is. Heb hier geen ervaring mee en weet niet wat de symptomen hiervan zijn. Voordat ik de hele cilinder uit elkaar haal terwijl het probleem daar misschien niet zit wil ik vragen of jullie misschien iets anders denken?
Heb het volgende nog gecontroleerd/vervangen:
- Variobus vervangen
- V-snaar gecontroleerd, is goed
- Compressie gecontroleerd, is goed
Post automatically merged:
Heb het volgende nog gecontroleerd/vervangen:
- Variobus vervangen
- V-snaar gecontroleerd, is goed
- Compressie gecontroleerd, is goed
Last edited: