Het lijkt me niet dat je probleem elektronisch van aard is maar dat het eerder een motor gerelateerd iets is.
Gezien het filmpje doet het me eerder aan een brandstof/carburateur prob denken.
Werkt de elektrische choke naar behoren ?
Gaat volledig open en sluit ook weer af na ongeveer 1.5 min ?
Motor lijkt momenteel teveel te krijgen waardoor de verbranding niet optimaal is.
Het teveel aan brandstof kan dan niet ontbranden en tempert/dooft zelfs de vonk van de bougie.
Misschien dat even opnieuw afstellen van de carburateur al wat verbetering brengt.
(o.a. de brandstof-lucht-verhouding, kleur van de oude bougie zag er goed uit ?)
Als het een elektronisch probleem betreft, in de zin van de CDI kan men het volgende met de scoot ook niet doen:
na ongeveer 30 minuten rijden kan ik weer helemaal vol gas geven en haalt hij weer 50 km/u.
De CDI kan men dan wel uitsluiten...
Edit: zie ook dat er een mooie trompet onder zit i.p.v. de originele uitlaat.
Niks mis mee uiteraard maar deze heeft waarschijnlijk geen katalysator in de pot zitten.
Meestal kan men dan ook iets naar beneden qua sproeiermaat...., maar nu loop ik wat vooruit op de zaken en is niet geheel zeker. Bovenstaande checken levert wellicht al veel info op.