Scooter agm retro. Draadje over :-(

Aafje

New Member
Scooter retro agm
Na een paar maanden stil gestaan te hebben gestaan heb ik hem gestart. Dom natuurlijk want de oude brandstof zat er nog in. Lang verhaal kort: Scooter start wel maar loopt slecht en slaat af.
We zijn verder niet zo onderlegt alleen met de vroegere puchjes die op een mengvloeistof reden.
Deze scoot loopt gewoon op benzine. Duss... ff anders

We hebben de carburateur open gehad en daar zat prut in (orange gelachtig), dus we dachten de oorzaak gevonden te hebben. Prut er uit, heel goed schoon gemaakt met een goede reiniger van een vriend, zaakje weer dicht een aangesloten (manlief dan). Scooter liep gelijk veel beter! Wel wat onregelmatig maar niet dat je na een keer gas niks meer kon. Dus even uit gezet, alles dicht gemaakt en ik stond klaar met helm op. In de straat hebben we hem weer gestart en een stukje proberen te rijden. Dat was te veel, ik kon niet harder dan een km of 15p/u en daarna werd het alleen maar slechter. Viel uit, wilde niet meer starten. Zucht...

Dus mijn man gaat weer verder met sleutelen en hij komt er achter dat er een draad nog los hangt.. Hij komt onder de vario vandaan. Lijkt een puntige stroomaansluiting.
We hebben allebei geen idee waar die hoort en ook Google is niet heel duidelijk. Dus daarom het vraagje hier.
 
Advertisement - register to remove this

kijk eens naar de CDI, deze heeft 6 ingangen en 1 draad (kleur was dacht ik blauw/wit).
die draad is voor de pickup in het karter.
deze meet de snelheid waarmee de koppeling (ookwel bel) ronddraaid.

Dit neemt niet weg dat de snelheid van je scooter laag is! als dit draadje niet is aangesloten rijdt de scooter onbegrensd
 
Is de tank ook schoon gemaakt en het benzinefilter vervangen , deze zullen ook vol troep zitten. Als dat niet gedaan is alsnog doen en ook weer de carburateur schoonmaken . Nieuwe E5 benzine in tank en nog eens proberen. Hier het aansluitschema van de cdi , op nr 3 moet die losse draad zitten . Meestal hangt er een los draadje bij de cdi waar deze inpast.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    96 KB · Views: 10
Back
Top