Schurend geluid variateur

db_

Active Member
Ik was gisteren aan het rijden op mijn Jog met Aerox blok en ineens hoorde ik iets lichtjes schuren, ik heb daarna nog een half uur zonder problemen gereden.
Hij start en rijd nu nog steeds zonder problemen maar ik hoor een schurend geluid vanaf de variateur komen.

Als ik aan de vario draai gaat dit niet soepel en hoor je ook weer een schurend geluid of alsof die aanloopt.

Het gaat om een Malossi MHR Overrange 2006.

Is er iemand die misschien weet wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Een Malossi overrange set past niet direct in het carter. Je moet de vertandingsdeksel aanpassen om de poulies vrij te laten lopen en het carter aanpassen zodat de v-snaar vrij loopt. Doe je dit niet dan hoor je een schurend geluid en kan je de snaar gelijk weggooien.
 
De variateur zit er al in sinds ik het blok heb en heeft daarme altijd goed gewerkt dus dat is het probleem niet.

Ik denk dat het aan de cillinder ligt, ik heb een filmpje van het geluid.
Maar ik zou echt niet weten wat het is want ik zie geen krassen in de cillinder.


(Ik weet het, veel te veel olie)
 
Kan zeker wel je vario zijn. Of misschien is er wat los gekomen of kapot gegaan. En neem.aan dat je wel een beetje verschil kan horen tussen de vario of je zuiger als je er ff met de hand aan draait toch. Misschien keerring er half uit gelopen dat.die tegen je vario aankomt
 
Ik heb net alles losgehaald maar de vario lijkt gewoon goed te zitten, net zoals de keering..

Ook zonder v snaar hoor ik het.
 
Er lijkt niks mis te zijn met de cilinder @bartj

Staat geen speling op de krukas ook, draait netjes.

Maar nog steeds dat geluid alsof er iets aanloopt, ook zonder cilinderkop en zonder vario. Ik ben bang dat het de lagers zijn maar die zijn 100 km oud dus dat lijkt me heel sterk.

Hier wat foto's van zuiger en cilinder.
IMG_3906.jpgIMG_3909.jpgIMG_3910.jpgIMG_3911.jpg
 
Back
Top