schroefdraad kapot bij uitlaat aansluiting

mnzr

Well-Known Member
Ok het stukje waar de bout in moet, als je de uitlaat op de cilinder vastmaakt,

is afgebroken, je zit een helft zitten van het schroefdraad, maar een schroef

kan er niet meer in. Met twee ringetjes een schroef en een moertje wil het

ook niet lukken, glijd er vanaf als je het aandraait.

word dit een nieuwe cilinder?
wat gaat dat kosten?


het is bij een aerox..
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eerst of je nog 2 moeren tegen elkaar in kan draaien, en dan kijken of je het geheel uit de cilinder kan draaien.

Lukt dit niet kijk of je met een griptang of waterpomptang de afgebroken bout eruit kan halen.

Mocht dit allemaal niet lukken kun je altijd nog de bout afslijpen, daarna uitboren en vervolgens nieuw draad erin tappen. Maar dit is een aardig klus dus kijk eerst of bovenstaande oplossingen misschien werken.
 
Stukje oplassen misschien... of er een boutje aan vast lassen. Wel lastig, persoonlijk zou ik een nieuwe cilinder kopen. (beter geen immitatie, die zijn vaak nog langzamer dan de orginele cilinders, een DR50 oid wil best leuk lopen)
 
uitboren, busje erin draaien en daar weer tapdraad m6 indraaien, lijkt me voor de gemiddelde bromfietszaak toch geen probleem .. is altijd goedkoper als een nieuwe cilinder..
 
dan las je het erop :) beetje creatief... kom niet aan met dat kan je niet lassen oid ...

gietijzer is wel te lassen ,alleen moet je dat wel goed kunnen , als je dit slecht last ligt het er zo weer af , ook is een las veel harder dan gietijzer en moet je dus goeie boren en tappen gebruiken en met beleid om dit weer klaar te krijgen.

ik zou dus liever een andere cilinder kopen , dat kost uiteindelijk net iets meer maar dan heb je het wel in 1 keer goed..
 
Back
Top