Schokbreker demonteren?

[C]hristian

Well-Known Member
Is het mogelijk om een standaard Aerox achterveer zo ver te demonteren dat ik de spiraalveer er af kan halen? En dan alles weer inelkaar en dat die dan ook weer zonder mankementen werkt?

Als er foto's nodig zijn moet je het even zeggen want dan kan ik wel even maken

Mvg Christian

/edit: Foto komt morgen!

Last edited:
Advertisement - register to remove this

er doorheen?
nou dat zal wel niet gaan.
want de veer wikkelingen staan zeer kort op elkaar.
veel korter dan op de foto van christian.
ik wil graag mijn veer wit spuiten maar wil niet de hele schokbreker onder spuiten.

er doorheen?
nou dat zal wel niet gaan.
want de veer wikkelingen staan zeer kort op elkaar.
veel korter dan op de foto van christian.
ik wil graag mijn veer wit spuiten maar wil niet de hele schokbreker onder spuiten.

Heb jij er misschien ophoogblokjes tussen zitten dan?
Daardoor word de veer ook al meer onder spanning gezet waardoor die dichtere veerwikkelingen krijgt

Maakt niks uit. Als je veer dan zou inveren , dan zou je scoter niet hoger zijn... Maar even hoog. Alleen als je blok niet verder omlaag kan , en je zou er een ophogings blok tussen zetten , dán zouden de wikkelingen inveren.

Waarom koop je niet gewoon een nieuwe veer?:S

Ik heb deze week bij epc een veer besteld die ze zelfs nog licht moesten aanpassen omdat hij anders niet op mun scoot paste.. Betaal maar 45 euro..

Daarvoor zou ik me niet zoveel moeite doen, omdat die veer die je nu erop hebt zitten niet echt uitziet alsof hij het nog erg lang zal volhouden...

nou een schokbreker van een speedfight afplakken gaat dus mooi nooit never niet.
heb vandaag een flinke aantal pogingen gedaan maar is niet te doen.
en nee heb geen ophoogblokje.
dat blokje heeft niks met de veer te maken.
maakt aleen je schokbreker langer.
verder niks.

Back