Piaggio 70cc cilinder probleem en schokbreker

kyle264264

New Member
Dag allemaal hopelijk kan iemand mij hier even bij helpen.

ik heb momenteel een piaggio zip 2takt met 70cc dr Cilinder;
mezolly carburateur met sproeier 96,
mallosie kelk,

in onderstande videos zie je ongeveer hoe de cilinder er aan toe is de cilinder heeft schade aan de cilinder zuiger en aan de zuigerkap met stukjes eruit doordat de zuiger was vastgelopen en kapot gegaan denk ik zijn er stukken metaal gaan rondvliegen en stukjes uit zuigerkop en zuigerkap, mijn vraag nu zou ik dan een hele nieuwe cilinder set kopen of aleen een zuiger?

kan het zijn dat er stukjes metaal in mijn carter zitten? wat moet zou ik nu moeten doen.
mijn mengsel van mijn scooter is goed de bougie is mooi koffie bruin.

en een 2de probleem waar ik mee zit is dat mijn achterschokdember de bovenste bout er van komt niet loss.

als iemand tips heeft of wat ik nou zou doen ik was van plan om malossie mhr lucht gekoelde 70cc te halen en nieuwe koel kappen etc. maar als iemand een idee heeft of kan helpen zegt u het maar.
 

Attachments

  • 3b30f4ec-85f8-4ee8-b388-f1f6763a03f5 (1).pdf
    1.1 MB · Views: 10
  • 3b30f4ec-85f8-4ee8-b388-f1f6763a03f5.pdf
    1.1 MB · Views: 3
  • 5005efe4-c9b6-4b2e-8880-c443bb2e9b31.pdf
    2.6 MB · Views: 1
  • zip.pdf
    1.1 MB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

Achterveer gewoon luchttol erop knallen.
Je fotos werken niet bij mij maar als je zuiger detonatie heeft is het toch iets in de afstelling of een verkeerde bougie want dat gebeurt niet zomaar. Dus zou eerst ff uitvogelen hoe het is gebeurt. Ja stukken zuiger kunnen in je carter zitten dus wat je kan doen is flink spoelen met remmenreiniger of benzine en hopen dat alles eruit is. Maar beste is gewoon ff splitsen en meteen nieuwe lagers erin. Kost je paar tientjes extra maar dan weet je pas zeker dat het goed schoon is. Anders kan je zomaar met de eerste start alles weer vervangen
 
ik denk dat het komt door de foute bougie want ik heb nu ook nieuwe besteld ik had nummer 9 erin gedaan maaar had een 8 nodig in de combinatie ngk dus kan het daarom zijn dat het kapot is gegaan
 
Back
Top