This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scammers die zich voordoen als Microsoft helpdesk

azzink

Well-Known Member
Waarschuwing voor iedereen hier, ze beginnen in nederland ook al met die onzin.
Vanochtend telefoon gehad van de 'microsoft' Helpdesk, deze meneer vertelde in zeer gebrekkig Engels met indiaans/indisch accent dat ze een melding hadden gehad over een probleem met 1 van onze computers.
Noemde toen een windows ID, vroeg mij om dit te checken op een pc.
Instructies die ik kreeg:
Ctrl+R intikken, vervolgens het commando CMD.
Dosbox in beeld, vervolgens het commando Assoc.
Hier staat een windows ID in, uiteraard niet gegeven.
Later op de middag weer telefoon gehad, niet meer op ingegaan.
Meer mensen die dit meegemaakt hebben?

Kwam later dit linkje tegen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=37&t=107624
 
Waar zie je een "windows ID" dan? Ik zie eigenlijk alleen maar waar bepaalde extensies aan gekoppeld zijn.
 
haha lolbroekjes..
Is idd een beetje makkelijk door te prikken als NL'er zijnde.. aangezien microsoft ook een NL helpdesk heeft. Vroeg me alleen af of meer mensen dit meegemaakt hebben..
Kan me goed voorstellen dat d'r mensen zijn die d'r in stinken.. Als je kijkt wat er in engels sprekende landen voor een schade is, is het niet geheel onmogelijk dat er ook nederlanders het slachtoffer geworden zijn.
 
Dat er serieus mensen zo dom zijn....

Tjah, wat doe je eraan... Sommige hebben er totaal geen verstand van en hebben zelf waarschijnlijk nooit boze/slechte bedoelingen. Daarom zien ze dingen als dit niet als gevaar.
Dus echt een slechte eigenschap is het niet.

Ik kreeg pas nog een mail van de "Rabobank".
Ook zo'n mail dat er iets mis was en dat ik even mijn gegevens moest terug mailen.


Telefonisch is nog iets brutaler waardoor je er wat sneller in zal trappen.
Erg vervelend dat dit soort dingen gebeuren.
 
Mijn moeder werd dus ooit gebeld door de ''rabobank'' dat ze mij moesten hebben en dat ik mijn inlog gegevens moest geven :L...die is gek.

Moeders dus de echte rabo gebeld en bleek al een bekend probleem en dat dus al genoeg mensen erin getrapt waren en voor duizenden euro's opgelicht waren....