Sbo

Status
Not open for further replies.
In het keuringsformulier hebben ze het bij punt 4 over motorcrosswedstrijden/trainingen, wordt dat nog veranderd?
Aangezien een crosswedstrijd behoorlijk wat intensiever is dan een scooterrace of sprint.
 
Zo'n gezondheidsverklaring is in 10 minuutjes opgehaald.... geen enkel probleem... Ik denk dat ik het morgen even doe..

Ik moet toch effe naar de huisarts, omdat mijn middelvinger gekneusd is / erg pijn doet :X
 
Razma said:
Blijkbaar snap je point dan helemaal niet...

Door Stage6 hebben we de kans gekregen om voor beginnende rijders het races (aan onderdelen) goedkoop te houden en de eerste mogelijkheden te beperken zodat het niet enkel op het tunen aankomt.

het komt toch altijd op tunen op aan, een stage 6 cylinder uit de doos gemonteerd of ff voor een uurtje of 100 bijgewerkt ( + 20 uren testbankwerk) zal wel een wereld van verschil uitmaken

tunen is en blijft heerschen !!
 
Sander said:
Zo'n gezondheidsverklaring is in 10 minuutjes opgehaald.... geen enkel probleem... Ik denk dat ik het morgen even doe..

Ik moet toch effe naar de huisarts, omdat mijn middelvinger gekneusd is / erg pijn doet :X


dus als ik het goed begrijp moet ik op de MON site dat papiertje van de keuring uitprinten en dat meenemen naar il dottere en hem da in laten vullen?
 
Geen idee...., dat weet ik niet. Maar volgens mij, kan je bij je huisarts gewoon een gezondheidsverklaring vragen. Als je die dan meeneemt, moet dat ook geldig zijn....toch?

Inne kan hier vast wel wat meer over vertellen...
 
Sander said:
Zo'n gezondheidsverklaring is in 10 minuutjes opgehaald.... geen enkel probleem... Ik denk dat ik het morgen even doe..

Ik moet toch effe naar de huisarts, omdat mijn middelvinger gekneusd is / erg pijn doet :X

wijf :p
 
Ik had al ff nagevraagd bij mijn huisarts. Volgens hun was het een grote medische keuring, zou zo'n 45 minuten duren en een slordige 111,50 euro kosten.
Volgens mijn huisarts kon het ergens anders wat goedkoper zijn, maar zij hanteerde de nederlandse richtlijnen.
 
Gezondheidsverklaring is hier heel wat anders dan een medische keuring. Een gezondheidsverklaring moet je hier voor bijna alles hebben, voor veel werkgevers, voor je rijexamen etc... Staat in dat je niet aan gevaarlijke dingen lijdt, zoals epilepsie, oogafwijkingen ed.
 
ik zal iig niet in de stag6 cup rijden , aangezien ik dan weer helemaal opnieuw een scooter kan opbouwen... en ik ga zeker niet mijn scooter zwart spuiten en met een hesje rijden , vind het ook jammer dat het zo moet mja..

verder zal ik ook zeker niet 70cc open klasse rijden want dat is al helemaal niet te betalen.

melfje gaat volgend jaar waarschijnlijk niet rijden , doe ik dat wel word het toch weer sobw , ook omdat er geen 50cc klasse is en ik dat net zo leuk vind..

stage6 cup is straks ook weer gebaseerd op pk's en niet op stuurkunsten alleen , beter was stage6 cup gewoon std , dus aboluut niet tuned!
 
melf #50 said:
stage6 cup is straks ook weer gebaseerd op pk's en niet op stuurkunsten alleen , beter was stage6 cup gewoon std , dus aboluut niet tuned!

Beter ga je dan ook even haarfijn uitleggen hoe je dat praktisch allemaal 100% snel kan controleren
 
tja , hoe doen ze dat in de andere std klassen? tzr125 , rs250 etc. ?

tja , cilinder eraf en je weet het , als de cilinder eraf is kun je ook in het carter kijken
 
Razma said:
Beter ga je dan ook even haarfijn uitleggen hoe je dat praktisch allemaal 100% snel kan controleren

Is net net zoiets als de ontsteking van de stdd klasse sobw dat kon (volgens de sowb...) ook niet gecontroleerd worden en is daarom vrijgegeven.

Als je alleen met een stdd (stage 6) cilinder mag rijden kun je op je vingers na gaan tellen dat mensen elkaar dan toch weer gaan verdenken...

Wel leuk trouwens die 70cc cup, maar ik denk dat ik nog even lekker blijf sobw-en omdat het ombouwen me net wat te veel geld gaat kosten dat ik niet heb :(
 
Wat een gelul weer allemaal melf. Wat denk je nou. Het is toch altijd voor iedereen het zelfde die wat meer geld heeft dan een ander wint maar de helft van de onderdelen is al uitgesloten. Bijvoorbeeld stuurtjes, kuipen etc. Daarnaast mag je niks aan de Carb doen wat ook weer een beperking is . En je bent gebonden aan een soort uitlaat.Daarnaast is dat stage 6 betrouwbaar en stuk goedkoper dan luchtgekoeld omdat een je een heel stuk makkerlijker met koeling zit en er niet zoveel moet gebeuren dan met 50 cc ac en een 14 mm (die je weer moet pas maken omdat het niet standaard voor scooter is ). Standaard stage 6 pia met oude uitlaat met 21 mm op onze bank 20 pk dus met 19 mm zou het niet zoveel uitmaken. Daarnaast is het ook zo wie zegt dat iedereen met zoveel vermogen rond kan komen.
 
En voor de open klasse. Hoeft het budget ook niet extreem te zijn. Als je team as heb standaard speed er op scoor een dpr,19 mm en een radiateur en je kan gewoon blazen. De rest heb je al en de meeste kopen toch aan het begin van het seizoen weer nieuwe spullen. Ook het onderhoud voor beide klasse is stuk beperkte.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top