sbo 2008

Richhie

www.rtsracing.nl
Oke het is misschien erg vroeg :p

En terwijl seizoen 2007 nog vol in gang is :) (gelukkig maar) worden er hier op het forum vol op vragen gesteld over het racen. ;)

Nu ben ik best benieuwd hoeveel NIEUWE mensen die nog niet hebben gereden, volgend seizoen 2008 de stap gaan maken naar het race wereldtje :).

JE hoord namelijk veel mensen die intresse hebben en willen gaan racen maar zijn er al mensen die al werkelijk bezig zijn met bouwen ??

MIS is het leuk om hier in dit topic :) is te vermelden wie je bent :p, en in welke klasse je gaat rijden of serieus plannen heb tot gaan rijden in die betreffende klasse.
En misschien :p waarom nou juist die klasse jou intresse heeft gewekt :)
 
Advertisement - register to remove this

Leuk topic.

Ik ben zelf druk bezig met inwinnen van informatie.
Wil eerst eens kijken bij een vrije training en desnoods zelf ook een paar rondjes rijden (waar mogelijk).
Helaas door fulltime werk wil het niet altijd schikken, dus zit nog altijd in de fase, eerst zien en meedoen, dan beslissen.
Verder lijkt het mij gewoon erg gaaf, op de fiets gaat deze ook al erg schuin door de bochten, mis het scooterrijden gewoon.

Ik praat hier over de Stage 6 klasse.

Wat ik verder van belang vind is om te weten of het merendeel van de circuits in Nederland ligt en niet hier buiten.
Dus ik wacht rustig af en kijk in de rondte, voor het opbouwen van een scooter is immers tijd genoeg :)
 
enige buitenlandse circuit is Spa-Francorchamps dit jaar, vorig jaar hadden we ook Genk er nog bij.

Verder ligt de rest allemaal in NL.
 
Mooi! Trouwens, een weekendje Spa is niet verkeerd :)

Nog mensen die ervaring hebben met inpraten op de ouders dat het geen geld verspillende hobby is? :rolleyes:
 
Weet je waar je je pa goed mee raakt. Door te zeggen: ''Ik weet heus wel dat jij vroeger op je Kreidler/Puch etc.. hebt zitten scheuren door de straten, want dat doet elke jongen, is gewoon genetisch bepaald. Nu weet ik dat je nu zelf inziet dat dat gewoon gevaarlijk is. En racen op circuit veel veiliger is doordat je ook een pak aan hebt. Vroeger zou je er dan hetzelfde als mij over gedacht hebben. En zeg nou zelf: Liever wat geld uitgeven*(!) voor veiligheid en verantwoordelijkheid dan je eigen zoon/dochter in het ziekenhuis.''


*Uitgeven dus zeg niet Verspillen.
 
Weet je waar je je pa goed mee raakt. Door te zeggen: ''Ik weet heus wel dat jij vroeger op je Kreidler/Puch etc.. hebt zitten scheuren door de straten, want dat doet elke jongen, is gewoon genetisch bepaald. Nu weet ik dat je nu zelf inziet dat dat gewoon gevaarlijk is. En racen op circuit veel veiliger is doordat je ook een pak aan hebt. Vroeger zou je er dan hetzelfde als mij over gedacht hebben. En zeg nou zelf: Liever wat geld uitgeven*(!) voor veiligheid en verantwoordelijkheid dan je eigen zoon/dochter in het ziekenhuis.''


*Uitgeven dus zeg niet Verspillen.

ik hbe gewoon gezecht een hobby kost geld, en ik doe het hieri. beter dan dat je alles op drinkt rookt snuift en spuit :D
 
vriend van me is aan t opbouwen voor 2008

ik stel hem dus maar even voor :

Timo de Jong
21 Jaartjes oud en ook woonachtig in Mijdrecht

tot nu toe af :

frame + radje ( mini cooperrad ;) )
tank zit erop
remschijf
naaf
kappen liggen bij de spuiter
blok wordt op dit moment gefikst en zal binnen 1 maand klaar zijn
velgen worden gecoat


hij schiet dus al lekker op!


edit : zijn ervaring met racen zijn 1,5 uurtje op mijn hok knallen @ adam
 
verder heb ik dit topic aangemaakt eigenlijk alleen om te kijken wie of wat gaan racen aankomend seizoen :),serieuse intresse heeft met een goed voorruit zicht om te gaan rijden, en eigenlijk niet om van alles weer neer te zetten over wat je ouders vinden, ziekenhuis, vragen over circuits. Dat kan best in andere topics die daar meer op in gaan :)

Dus bij deze, mis kunnen we dit topic schoonhouden :) van allerlei spraakwater wat niet gevraagd wordt :p
 
Nog mensen die ervaring hebben met inpraten op de ouders dat het geen geld verspillende hobby is? :rolleyes:

Voor een aantal mensen het is het leuke anger-management. Gewoon lekker alles afreageren op circuit en verder daarom lekker rustig rijden met andere voertuigen op de openbare weg +pippi+
 
idd een leuke anger managment!maar het is nooit verspiling als je er lol in hebt! en het niet uigegegven wordt aan drugs end,
 
Als je het eenmaal opgebouwd hebt zal het vrijwel net zo duur zijn kwa kosten. Mits je geen dingen kapot rijd zoals een cilinder. Als je van voor af aan moet opbouwen is het toch wel iets voordeliger.

Ik weet nog niet wat ik doe, als ik blijf rijden zal het gewoon in de stage 6 zijn. Ik heb t geld niet om weer alles om te bouwen.
 
Alsof de open 70 zo duur is.

Dat zeg ik niet...
maar als je het vergelijkt met de s6 wel.(iets duurder)

Ik heb het over het feit dat de onderdelen nu in huis zijn ,volgend seisoen wel ander cilindertje ander krukasje enz..
maar net als de scooter zelf radje enz enz die hoef je niet nog eens te kopen.dus dat scheelt al wat in kosten
 
volgend seizoen gewoon nog een jaartje stage 6

waarschijnlijk gaat een vriend van me mee doen aan stage 6 cup
ervaring half uurtje op adam gelijk al een schuiver gemaakt:p

maar vond het zeer gaf alleen zijn budget is nog laag
verder staat die denk wel in 2008 op de startline
 
Voor een aantal mensen het is het leuke anger-management. Gewoon lekker alles afreageren op circuit en verder daarom lekker rustig rijden met andere voertuigen op de openbare weg +pippi+

Bij mij werkt het precies andersom. Als ik naar een race toe ga heb ik er zoveel zin in dat ik met de bus al lomp ga rijden en op de terugweg idem dito.
 
Back
Top