SBO Sprints 08 - Slap SBO geouwehoer # 20

Status
Not open for further replies.
griploos:P vas heeft er de snelste tijd in de std klasse mee gereden (oke met wheelspin:+)

ik vind het er maar gevaarlijk uitzien, @ frame hierboven. zeker niet de sterkte manier, ook niet de netste, en ook niet de lichtste dus snap de logica niet:?


Kijk maar eens in de racerij, (in het algemeen) hoeveel andere banden kunnen verschillen.
 
het is bijzonder :P maar, zo een afdek plaat wat je nu hebt mag idd niet. In 2009 moet de roter volledig afgedekt zijn. Dus eigenlijk ook niet zichbaar, of er moet gaas of bijv. een lucht gekoeld kapje voor zitten.
 
5 gaten mag wel als je maar niet met je hand of vinger door het gat kan, maar het is gewoon dezelfde regel als voor de carterkap, niet bij de draaiende delen kunnen komen.
 
Vorig jaar was mij verteld dat bij je rotor je afdekplaatje er voor moet zorgen dat als je moer losloopt dat dan je rotor er niet vanaf kan knallen. en omdat je er niet met je vingers tussen kan komen, dat voldoende is.

en dat bij de carterkap echt alles zodoende afgesloten moet zijn dat je met je vingers niet bij draaiende delen kan komen.

Vorig jaar reed ik met een simpel stripje over de moer waarmee de rotor vast zit, en kon je ook bij de rotor zelf met je vingers, en heb daar nooit wat over gehoord.

dusja, volgens mij mag het gewoon:P

vorig jaar was vorig jaar.
Dit jaar is er een nieuw reglement.
 
griploze kauwgum? mooie paradox..

Maar waarom dat ding zo laag? zie het nut er niet van in :)

hoge bomen vangen veel wind:W
minder luchtweerstand "over het algemeen"
enkel heeft het nu weinig nut als je naar de kromme rug kijkt, denk dat wieger bedoeld dat dit weinig zin heb of je nou wat hoger of lager zit..
en ik denk dat de arbo wet je brommobiel afkeurt:+


probeer op de volgende foto is je benen in je nek te leggen:winner:

Carb komt onder betere hoek te staan en inlaattraject kun je daardoor verkorten= meestal winst

volgensmij is dat geen antwoord op de vraag:P
dat kun je ook door je blokophangingen te verlassen:)

en als je naar de carb kijkt staat hij vooruit.
als je dan het blok omlaag zet, dan zet je de carburateur weer recht op
wat veranderd als je de carb naar achteren zet;)
 
Last edited:
wat dacht je van goede compound voor extra downforce?

Het ging btw over de achterband had ik begrepen? (omdat vas een keer een deestone achter had)
 
volgensmij is dat geen antwoord op de vraag:P
dat kun je ook door je blokophangingen te verlassen:)

en als je naar de carb kijkt staat hij vooruit.
als je dan het blok omlaag zet, dan zet je de carburateur weer recht op
wat veranderd als je de carb naar achteren zet;)


Volgens mij begrijp jij er weinig van?

met de carb naar voren kan je een wat korter traject houden,
ga je de boel naar achter brengen wordt het weer langer.
 
hoeveel grip denk jij dat de voorband van een sprinter nodig heeft ?

sorry niet helemaal duidelijk geformuleerd..

bedoelde achter..
aangezien vas ook met achter deestone reed.. (reply @ Jordi #130)

en over voor.. het is niet alleen de grip,
het is gewoon levensgevaarlijk zon bandje, zoals ik eerder gezegd heb zijn ze maar gemaakt voor de 80kmpu
ik neem aan dat jij ookniet in je auto 250 gaat rijden zonder hogesnelheids banden?
het kan 100x goed gaan en het hoeft maar 1x fout te gaan;)

stukje eigen veiligheid, ik durf er iig niet op te rijden en voor die paar 100ste van een seconde is het mij niet waard met het verschil van een andere band.


Volgens mij begrijp jij er weinig van?

met de carb naar voren kan je een wat korter traject houden,
ga je de boel naar achter brengen wordt het weer langer.

als je dan je blok wat laat zakken komt het erop neer dat je carburateur weer recht staat..
dat bedoel ik.

dat je met carb naarvoren korter traject heb is me al bekend:)
 
Last edited:
Nu snap ik waarom je kromme onderlandse ophanging wou 8P

Zoals je daar zit lijkt me nou niet echt lekker :X

Rijd prima hoor, kilometers maken zo op meinerzhagen vorig jaar :P

Rotor mag je niet eens zien,dus dit word zeker afgekeurd

Stoer ding voor de rest:W

Thnx, maar even nieuw ontwerp maken wat de gehele rotor afschermt

Ik zou die beugel waar je blok aan vast hangt ook even verstevigen, want hij hangt maar op 1 punt vast aan je frame, daar komt net zo veel kracht op en zo te zien is het ook niet door een pro gelast.

A, het is wel door een pro gelast
B, zo hangt het standaard subframe ook, en die heb ik ook nog nooit kapot zien gaan...

volgens mij heb je het nieuwe reglement nog niet gelezen.

Ga ik nu maar eens even doen dan ;)

griploze kauwgum? mooie paradox..

Maar waarom dat ding zo laag? zie het nut er niet van in :)

just for fun :P



en over dat carb verhaal, zullen we het op verticaal en horizontaal houden? snap er geen hol van wat er zo gezegd word

maar idd, zo kan ik mijn carb naar voren zetten, icm met een am6 spruit en een verloopplaatje.

En even ter duidelijkheid, ik ga niet voor het kampioenschap, ik ga voor de fun. Verder rijd ik zonder stuurdemper of wat dan ook 130 op een flink stuk asvalt, en remmen gaat net zo stabiel :)
 
en over dat carb verhaal, zullen we het op verticaal en horizontaal houden? snap er geen hol van wat er zo gezegd word

maar idd, zo kan ik mijn carb naar voren zetten, icm met een am6 spruit en een verloopplaatje.


En even ter duidelijkheid, ik ga niet voor het kampioenschap, ik ga voor de fun. Verder rijd ik zonder stuurdemper of wat dan ook 130 op een flink stuk asvalt, en remmen gaat net zo stabiel :)

carb verhaal gaat om de flow:)
als hij goed spit gaatie gooodd:7

volgensmij doen we het allemaal voor de fun:W
de een neemt het alleen iets serieuzer als de ander:P*D

stuurdemper moet ik je wel aanraden, ook een stukje eigen veiligheid;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top