SBO - Spa Francorchamps - 20/09

Jammer, had eigelijk mijn laatste wedstrijd nog wel op spa willen rijden
Mja druk met rijbewijs en niks aan de scooter gedaan laatste tijd:X

Maja succes iedereen volgend jaar
 
Hehe..

Als jij dan wat aan je voorrem gaat doen, hoef je me niet meer te torpederen volgend jaar in een hairpin-bocht :W

Heb ik jou daar ook geraakt dan?
Ow wacht ja in de 1e wedstrijd 8P
Ja je reed ook gewoon verdomd in de weg, nee grapje niet on-purpose, maar dat weet je vast wel

Even goed :*
 
die kerel zou een mail sturen naar onze mail met wat hij ging doen met de fotos.. :)

hopelijk doet hij er snel wat mee want i kben wel benieuwd naar de fotos! :D

heeeft iemand trouwens heel toevallig mijn crash gefilmd? op de blauwe open70 zip met nr 17? tijdens de daddys race
ben wel benieuwd hoe die val eruit zag :D
 
het is wel te hopen dat hij de fotos snel stuurt naar de mail en anders krijg ik ze wel en stuur ik ze door. zitten overigens hele mooi plaatjes tussen...:)


heeft er nog iemand mooie filmpjes van het burnen achteraf??
 
Ik vond het echt weer een topdag, en heb me kostelijk vermaakt na een 5-tal races niet gereden te hebben!

Jullie waren zeker aanwezig :p
 

Attachments

  • IMG_0528 [Desktop Resolutie].jpg
    IMG_0528 [Desktop Resolutie].jpg
    129.8 KB · Views: 18
  • IMG_0540 [Desktop Resolutie].jpg
    IMG_0540 [Desktop Resolutie].jpg
    73.1 KB · Views: 13
Een verslagje van mij:
Zaterdagavond zijn we al aangekomen in Spa rond een uur of 8/9 en rond 11 uur half 12 lagen we lekker in bed.

Zondagochtend op tijd opgestaan om te kunnen helpen met het opbouwen en de inschrijving. Twan ondertussen mijn scooter laten keuren en na de inschrijving snel naar de scooter zodat ik de 1e training kon rijden, dat is altijd wat krap, maar ik red het wel.

1e Training

De transponders waren niet allemaal volledig geladen, dus tijdens de training reden we nog zonder transponder, jammer want dan weet je je tijd niet, maar goed dat vind ik ook eigenlijk helemaal niet interessant, want het gaat uiteindelijk om de kwalificatie en de wedstrijden. Mijn scooter liep niet echt lekker ik had veel te weinig toeren en kwam dus niet goed weg en maakte maar weinig snelheid. Het sturen op zich ging wel erg goed en ik had het idee dat ik wel een redelijke tijd zou hebben.

Tussen de training en de kwalificatie wat aan de scooter gerommeld met de hoop dat die tijden de kwali beter zou rijden.

Kwalificatie

Toen kwam de kwalificatie de transponders werden uitgedeeld en we mochten de baan op. Het kwam allemaal een tikkie rommelig over, maar goed het zal wel goed zijn gas erop. De scooter liep nog steeds niet zo als ik het graag heb, maar al met al kon ik er wel mee rondkomen had ik het gevoel en ik wist zeker dat ik wel een paar snelle rondjes er bij had zitten. Daarna heb ik geprobeerd om Teammaatjes Mike en Tim nog even wat voor te rijden en ook even gekeken hoe Tim het deed verder, het was namelijk zijn eerste keer en ik was dus wel benieuwd. Daarna het circuit af en tijdens het inleveren van de transponders kregen we te horen dat de tijdsmeting niet had gewerkt en we dus in de pauze nog een keer 10 minuten kregen om te kwalificeren. Balen, want je hebt je helemaal kapot gereden voor niks eigenlijk. Jammer, maar niet bij de pakken neer gaan zitten!!

Tussen de 1e kwali en 2e kwali de scooter weer vlug in orde gebracht zodat ik er die 10 minuten stevig tegen aan kon. Ook nog even rustig gezeten, want het was me een partij warm…

2e kwalificatie

We hadden maar 10 minuutjes dus niet te veel rommelen, banden snel warm gereden en gas erop. Het ging eigenlijk best wel heel lekker. De scooter liep al weer wat beter, nog steeds niet perfect, maar goed genoeg. Nou goed er vol tegenaan dus, maar zo goede tijd als de 1e kwali haalde ik niet daar was ik van overtuigd. Maar ik was wel overtuigd dat ik redelijk vooraan zou staan in de startopstelling.

Tussen de 2e kwalificatie en de race zat nu maar een een half uurtje dus we hebben met 4 man verschrikkelijk hard door zitten werken om alle 4 de scooters weer op en top te krijgen. Nog wat dingen geprobeerd om de scooter toch wat beter te laten lopen en ik had er vertrouwen in.

1e Race

Lekker beginnen met de bandjes warmrijden en me opstellen aan de start. We wisten nog niet waar we stonden dat kregen we aan de start te horen. Ik stond helaas niet op de 1e rij maar op de 2e. Dat vond ik geen ramp, want meestal is mijn start zo goed dat ik er wel voorbij kom. Goed de lichten gingen aan en uit en hop gas erop. Ik was een tikkie te laat weg en kwam dus niet als 1e in de 1e bocht ik denk dat ik er als 4e in lag. In de 1e ronde viel ik terug tot de 6e plek en voor mij werd een felle strijd gestreden. De ene haalde de andere in en dan kwam die weer voorbij. Het zag er zo druk uit dat ik besloot even af te wachten en dan aan te vallen. Een rondje of 2 afgewacht en toen overgegaan tot actie. Te snel eigenlijk, maar ik kwam er eerst een voorbij en toen zat Sjeng voor me. Die kwam ik met een mooie remactie ook voorbij en toen was het Jimmy voor me. We komen op de hairpin af en ik rem niet goed of wil er te agressief voorbij ik weet het niet precies, maar het komt er op neer dat ik het niet red ik knal achter op Jimmy die gelukkig blijft zitten en doorrijd, maar ik val op de grond. SHIT! Ik weet dat ik nu mijn 3e plek in het kampioenschap heb verspeeld… Maar goed snel de scooter oprapen, aantrappen, stuur recht en weer gaan. Op het moment dat ik oprijd zetten Jack en Sjeng me net op 1 rondje en ik sluit aan. Ik kan Sjeng volgen, maar merk dat de voorkant van mijn scooter heel raar rijd. Mijn voorvering heeft een goede klap gehad en de wegligging is ver te zoeken, maar goed ik heb niks te verliezen ik moet plekken goed maken en dat doe ik. Uiteindelijk weet ik de race als 14e uit te rijden en daar baal ik een beetje van. Maar goed eigen schuld en ook dit is weer een leerproces. In een hele drukke kopgroep moet je gewoon erg goed oppassen. Dit overkomt me niet nog een keer.

Tussen de races even goed de scooter nakijken. Hij reed op zich wel ok in de 1e race, maar hij moet in de 2e race minstens zo goed lopen, ik wil natuurlijk wel nog een beetje voorin eindigen in de 2e race.

2e Race

Weer rijd ik rustig de bandjes warm en ga relax op mijn plekkie staan. Voor me staat alleen nog Sjeng op de startlijn. Chris die er de eerste race ook stond is gevallen in de eerste race en rijd niet meer mee, jammer. Maar goed mijn start moet perfect zijn. Mijn vering heb ik nog min of meer kunnen oplappen, maar ik moet er wel van begin af aan bij zijn. De lichten springen op rood en supersnel gaan ze weer uit. Mijn reactie is erg goed en ik schiet Sjeng met gemak voorbij en lig dus als 1e in de 1e bocht. En nu gas erop! Ik voel dat mijn scooter goed op de weg ligt en daar ben ik blij om. Hopelijk houdt mijn veer het tot het eind. Als ik het 1e rondje rond ben zie ik in de 1e bocht mijn teammaat Jimmy net weer opstappen en aanrijden. Ow nee denk ik en YES tegelijk. Jimmy was namelijk degene die me van mijn 3e plek in het kampioenschap zou verstoten, maar doordat hij nu dus gevallen is blijf ik 3e als ik de race tenminste uitrijd. Maar goed ik had de 3e plek al losgelaten dus echt zenuwachtig word ik er niet van. Rondje na rondje blijf ik op kop rijden met Sjeng strak achter me, maar ook rondje na rondje voel ik mijn voorkant lastiger worden. Shit als ik dat maar volhoud, want het vertrouwen in de scooter in de bocht neemt met de meter af. Totdat ik op een punt kom dat het gewoon niet meer gaat. Ik kom de hairpin gewoon niet meer goed ingestuurd en Sjeng schiet me voorbij. Ik laat hem maar schieten, want als ik nu val gooi ik misschien nog wel mijn 3e plek in het kampioenschap weg en dat vind ik toch ook wel belangrijk. De laatste 3 rondjes rijd ik rustiger dan eigenlijk zou mogen uit en ik word 2e in de race!!! En dus 3e in het kampioenschap YES YES YES!

Wie had dat durven geloven in mijn 1e jaar 3e weten te worden. Als ik er in het begin van het jaar voor had kunnen tekenen had ik het gedaan. Super gewoon. Mijn vader is ook nog eens komen kijken vandaag dus dat is al helemaal mooi!

Uiteindelijk volgt er nog de bekerceremonie voor de dag, waar ik geen beker ontvang. Ik ben uiteindelijk 4e of 5e van de dag geworden denk ik, dat weet ik nog niet. En dan volgt er een minihuldiging met champagne en uiteraard spuit het helemaal uit de hand. Ik pak natuurlijk Twan aan, want zonder hem was dit me nooit gelukt!

Via deze weg wil ik alvast iedereen bedanken die me gesteund en meegeholpen heeft dit jaar en sowieso tot volgend jaar!
 
heeft er nog meer iemand gehoorbeschadiging van de auto's die ook rond reden op het circuit pffff dat maakte echt tering herrie !

Ja mijn oren zijn nog steeds niet gewend aan het normale geluid wat ik op een dag mee krijg8)..
En was het ook nog eens stik benauwd in het tijdmetingshok, maar toch stug vol houden om niet de ramen open te zetten anders moest ik nou me oren nalaten kijken;)
 
Zondagochtend op tijd opgestaan om te kunnen helpen met het opbouwen en de inschrijving. Twan ondertussen mijn scooter laten keuren en na de inschrijving snel naar de scooter zodat ik de 1e training kon rijden, dat is altijd wat krap, maar ik red het wel.

Ik pak natuurlijk Twan aan, want zonder hem was dit me nooit gelukt!

Ik ben erg blij met jou Tim dat je mij helpt bij de inschrijvingen.. Gaat een stuk sneller als je naast mij zit9||6
En Twan had het zeker verdiend om even lekker nat gespuit te worden:X
 
Back
Top