RS wordt (te) warm ..

Speedyrules

180cc koning
Ok mensen, , wat ik heb ondervonden is dat ik sinds ik m'n gianelli uitlaat heb , de temperatuur van m'n am6 blokje gevoelig is gestegen , met mn vorige uitlaat bleef ik op bedrijfstemperatuur normaal 1/4e van de meter , nu zit ik bijna 3/4e en gaat richting rood als ik een eindje traag rijd

origi meter is mss niet te betrouwen maar je voeltgewoon dat hij meer hitte afgeeft

uitderaard maak nik nu heel wat meer revjes, maar kan toch niet alleen daar aan liggen?

ik heb hem al 2* opnieuw ontlucht omdat ik luchtbelen vermoede, dat is het niet, waterpomp is ook nog in orde, tandwieltje ook, nergens lekjes en pakkingen zijn nog ok

origi RS rad is nu niet van de kleinste dus het zou me vaag lijken moest ik met mijn setupje (check profile) een extra rad moeten steken...

nu is de vraag, is dit normaal, zo neen, kan ik daar wat aan doen ? ik rij dagelijks (zo'n 32 km minstens) met de RS en als het zomer wordt wil ik geen warmlopers rijden ...
 
Advertisement - register to remove this

wat mss ook van nut kan zijn om 'diagnose' te stellen : m'n koppeling slipt absurd had, als ik hem even op z'n staart trap , slipt hij ijna bij elk toerental , elaas nog geen geld om extra plaat te laten steken :(

kan dat er mss iets mee te maken hebben ?
 
zet er strakere veren in of ringetjes eronder. maar je kan er volgens mij ook yamaha dt veren instoppen ben ik niet zeker van. en haal dat koperen ding uit je kop. dat zit aan de binnen kant waar je vloeistof vandaan komt. hij houd hier het vloeistof iets op zodat je motor wat sneller warmer is.
 
Nieuwere type Rs is gemaakt voor standaard uitlaat. Ze hebben de olie pomp zo afgesteld dat ie voldoende olie geeft in originele toestand. Verder hebben ze de radiateur dunner gemaakt dan eerdere type RS. Dit alles om het opvoeren tegen te gaan (heeft te maken met garantie). Volgens aprilia moet je olie in de tank gaan bijgieten en inderdaad de thermostaat uit de kop gaan halen. Verder is het heel belangrijk dat je je mengsel absoluut niet te arm zet.
 
Heb je d'r idd wel een grotere sproeier ingepropt ?

Want een 50 snel met ander uitlaat mag niet teveel zijn voor de ori radiateur.
Ik heb nu pas m'n NSR radiateur vervangen (en die is klein ori) door een wat grotere en eigenlijk werd ie nog niet te warm, of ik moest echt volop gaan raggen.
En dat met een redelijk wat toeren draaiende 98cc setup.
 
Jep maar dat is honda en hij heeft het over aprilia ;)
de radiateur is niet het grootste probleem maar de oliepomp is het probleem :)
 
Ik had gewoon voldoende koeling met MHR-R 70, 21mm en Gianelli..

Gewoon altijd 1/4 van de meter..

Gewoon altijd extra dopje olie erbij gooien.
 
Van de oliepompen zijn nog verschillende versies, te zien aan de kleur van het ronde stickertje op de pomp. Lichtgeel is een goede, groen weet ik niet. Volgens mij is er ook nog zwart geweest.

Wat je sowieso kan doen is de kabel wat stakker zetten zodat hij al wat meer smeert.
 
groen is een snelle in ieder geval zwart is geloof ik langzaam de stickertjes op rsen tussen 99 en 2001 zijn zeker langzaam tenzij ze een keer zijn vervangen
 
uitderaard gooi ik extra olie in mijn tank ik ben heel bekend met het oliepomp probleem ... :|

en ik rijdt dus niet met 50 snel maar met 75 top perf plus

kwestie van de dunnere radiateur wist ik niet ;(

en m'n RS is uit '99 , model met nieuw blok en laatste look, maar wel met achterlijke uitlaatpoort en absurde 9mm carb..

tandwielverhouding zit goed, het enige wat momenteel motorisch niet super is is de koppeling , maar ik betwijfel of dat zo'n problemen kan geven :(

en m'n sproeier zit prachtig , om op veilig te spelen zou hij eigenlijk een maatje groter moeten, naja

en dat 'koper ding' dat je zegt is neem ik aan de thermostaat , die ga ik niet ff slopen anders heb ik helemaal geen temperatuur meting meer ....

dus, nog opties die het prob een beetje kunnen verhelpen ?
 
Originally posted by Speedyrules
en dat 'koper ding' dat je zegt is neem ik aan de thermostaat , die ga ik niet ff slopen anders heb ik helemaal geen temperatuur meting meer ....

denk dat jij je thermostaat en je temp. sensor door elkaar haalt,
je thermostaat zit aan de binnenkant van je kop met 2 kleine schroefjes vast en hij zit zeg maar voor de uitgang van de koelvloeistof, je temp sensor zit vanaf de buitenkant in je kop geschroefd en er zit een stekkertje aan wat naar je dashboard gaat. je thermostaat kun je er dus rustig uithalen als hij er nog zit.
 
Voor de 100ste keer er zit geen 9mm carb std op RS

Het is gewoon een 14/9 carb met 9mm spruitstuk. Dwz. de luchtinlaat is 9mm groot.

Meet maar eens op en je ziet dat het gewoon een 14 is.

Jeroen
 
Originally posted by Jeroen
Voor de 100ste keer er zit geen 9mm carb std op RS
Het is gewoon een 14/9 carb met 9mm spruitstuk. Dwz. de luchtinlaat is 9mm groot.
Meet maar eens op en je ziet dat het gewoon een 14 is.
Jeroen

de luchtinlaat is 9mm groot, je moet dit dus zien als een 9 mm carb, je gaat uit van de kleinste doorlaat.
 
Originally posted by Gijshouwen
de luchtinlaat is 9mm groot, je moet dit dus zien als een 9 mm carb, je gaat uit van de kleinste doorlaat.

idd, als je meet op breedste punt van zo'n ding is hij (bij wijze van spreken) 40mm ofzo ..
 
Back
Top