This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rotor vraag,selletra italkit

razorr

Aapke!
Hoi vandaag heb ik me rotor binnen gekregen , maar effe kijken hoe hij een beetje in elkaar zat,maar waarvoor dient dat draadje met dat rode stukje voor en waar moet ik die op aansluiten?
-

en de koeprkleurige? ,lijkt me dat ik die ergens op frame moet plaatsen maar waar moet ik die op aansluiten ?, van frame naar?

plaatje:
http://www.scooterbase.net/pics/1051108071rotorSelletra.jpg

en hij moet op 1,4mm staan he?

alvast bedankt

Jeffrey

Last edited:
Dat rode draadje is juist de massa draad. Als je die tegen je frame aanhoud gaat je scoot uit. Het is dus zaak om deze draad met je contact te verbinden.

Stuk koperdraad is loos, heb ik nooit gebruikt. Is vast bedoeld voor als extra massadraad van blok naar frame. Heb je niet nodig.

ok dus koperkleurig kabeltje kan ik gewoon op zilver blokje van cdi en dan op frame zetten?
dat draadje met dat rode stukje is dun draadje en daar kan je bv ook zo pennetje in duwen als aansluiting,ongv zelfde soort aansluiting van rotor naar cdi.

je hebt gelijk, ik weet het weer. Kopere draad is een extgra massa draad en die ene met dat rode ding eraan is de echte.

dat ding met dat rode stuk eraan moet je met het frame verbinden, bv.v waar je koelingshuis zit, of waar je startmotor zit. Je stopt dat draadje gewoon achter een imbus .. its easy

dus dat dunne draadje kan ik een kill switch op zetten?
maar ik kan wel gewoon die koper draad op blokje van cdi dan schroef doorheen en dan gewoon zo vastzetten op frame?

net zoals pia ook heb dun draadje uit cdi gaat ook op frame
en thx voor reacties !

jezus, wat prbeer je nou allemaal te zeggen, snap er geen hol van !

Rood is massa, hier komt tevens de killswitch op

Koper draadje kan je bv op een bout bij startmotor zetten (Niet waar de stroom op komt) en dan andere einde aan je frame... niets bij je CDI dus

dus als rood geen verbinding maakt met frame dan vonkt hij ook niet?
kan ik gewoon een schakelaar tussen dat massa draadje maken?

en koperdraad verbinding van blok naar frame?

als ik het zo allemaal lees

zoja dan weet ik genoeg,behalve dan over dat vervroegen
zelf d8 ik iets van 1,4 ongveer
zit zo blaadje bij verders niets
maar ik heb het form
thx

jeffrey

Als dat rode draadje verbinding maakt met het frame slaat hij AF.

Koperdraad verbinden van blok naar frame.

Over vervroegen moet je de search gebruiken. staat er DUIDELIJK in uitgelegd. zelfs met foto's nog.

Originally posted by Raki
Het is toch juist dat als dat rode draadje geen verbinding maakt dat hij afslaat?

Als rode drad massa maakt (Switch op off dus) dan slaat de scoot af...

ja de ene zegt nu van wel anderen niet

maar het zal wel zo zijn van dat iedereen zegt als hij opzit doet hij het,maar die zullen dan wel zo kill switch ertussen hebben die uit staat dus geen verbinding?

maar goed ik kijk wel als me blok helemaal klaar is enzo

Als ik jou was zou ik dat koperedraadje wel tussen je frame en blok doen....een maat van mij reed eerst zonder dat ding...daarna met...en hij merkte dus wel verschil (in positieve zin)

De scooter reed wat soepeller....

Ik hoorde ook dat als je dat draadje er niet tussen deed, dat je bobine+cdi dan kaduuk kon gaan :? Of dit waar is weet ik niet....

De vooronsteking moet op ongeveer 2,25 mm staan...heb ik me ooit laten vertellen...

dit is totale BLAAT :|

Hoe de FUCK kan een scooter nu ''soepeler'' rijden door een massaverbinding tussen blok en frame :| Denk na. En nee je bobine en cdi gaan niet kapot als je dat ding er tussen uit laat.

En over die voorontsteking slaat ook helemaal nergens op. Dit zijn eerder HPI waardes die jij noemt.

Probeer de mensen voortaan van correcte informatie te voorzien aub. En als je het niet zeker weet, reageer niet. hier heeft hij geen fuck aan.

Originally posted by Patrick
Ligt er aan welk streepje je gebruikt Rob

Streepje 1 = 1.2-1.4mm idd
Streepje 2 = 2.6-2.8mm

a jah, ben niet zo'n selettra exper, grappige dingen hoor, doen het goed, maar heb persoonlijk liever iets anders.

jammer van het ontbreken van een curve. maarja daar is de prijs dan ook naar. Verders TOP afwerking.

Originally posted by Patrick
jammer van het ontbreken van een curve. maarja daar is de prijs dan ook naar. Verders TOP afwerking.

zijn idd beter afgewerkt dan een HPI ofzo..

maarjah PVL blijft erg mooi, verder Kröber enzo...

maar das heel exclusief en anders qua werking