Rollerbank zonder te hard rijden

Nick432

New Member
Mag de politie je op de rollerbank zetten zonder dat ze hebben gezien dat je te hard reed.

Bijv, Je rijd 30 op een 30 weg maar ze stoppen je voor "controle" en ze zeggen volg maar even we zetten je scooter op de rollerbank.
Mag dit?
 
Advertisement - register to remove this

Dames/heren,

wat ik niet snap is dat men steeds weer terug valt op die constructiesnelheid van snor of brom.
Deze snelheid ligt nu eenmaal vast in de wet en dit is al tientallen jaren zo!!!
Toch houdt men vast aan het feit dat de gemiddelde oude brommer sneller kan gemaakt worden.

Dus als je harder wilt, waarom het risico lopen om met justitie in aanraking te komen en zo misschien wel in beslagname te riskeren, je rijbewijs/rijbewijzen te verliezen of in het beste geval met een WOK naar huis te lopen.
Waarom fortuinen uitgeven aan opvoerspullen die na montage niet helemaal aan de verwachtingen blijken te voldoen en dan nogmaals en nogmaals geld uit geven aan ander spul met een merkje van Polini etc... op?
Waarom Speedfights en Aeroxen kopen van 15 jaar of ouder en opgescheept worden met de onkunde van anderen?
Dit forum en de mensen die zich hier aanmelden met problemen is er het beste voorbeeld van.
Waarom continue over je schouders moeten kijken of er geen patrouillewagen of motoragent achter je rijdt.
Waarom continue wisselen van rijbaan naar fietspad en zo zijn er nog veel meer zaken op te noemen?
Hou op met zeuren over de maximum snelheid van snor en brom want hier kan men, ook met de best getekende petitie, niks aan veranderen!!!

Leg je neer bij het feit dat de snor en brom nu eenmaal een maximum snelheid wordt opgelegd.
Wil je sneller, geef al dat geld, wat je normaal zou uitgeven aan bovenbeschreven ellende, aan het halen van je Ax rijbewijs uit en koop een motor.
 
Dames/heren,

wat ik niet snap is dat men steeds weer terug valt op die constructiesnelheid van snor of brom.
Deze snelheid ligt nu eenmaal vast in de wet en dit is al tientallen jaren zo!!!
Toch houdt men vast aan het feit dat de gemiddelde oude brommer sneller kan gemaakt worden.

Dus als je harder wilt, waarom het risico lopen om met justitie in aanraking te komen en zo misschien wel in beslagname te riskeren, je rijbewijs/rijbewijzen te verliezen of in het beste geval met een WOK naar huis te lopen.
Waarom fortuinen uitgeven aan opvoerspullen die na montage niet helemaal aan de verwachtingen blijken te voldoen en dan nogmaals en nogmaals geld uit geven aan ander spul met een merkje van Polini etc... op?
Waarom Speedfights en Aeroxen kopen van 15 jaar of ouder en opgescheept worden met de onkunde van anderen?
Dit forum en de mensen die zich hier aanmelden met problemen is er het beste voorbeeld van.
Waarom continue over je schouders moeten kijken of er geen patrouillewagen of motoragent achter je rijdt.
Waarom continue wisselen van rijbaan naar fietspad en zo zijn er nog veel meer zaken op te noemen?
Hou op met zeuren over de maximum snelheid van snor en brom want hier kan men, ook met de best getekende petitie, niks aan veranderen!!!

Leg je neer bij het feit dat de snor en brom nu eenmaal een maximum snelheid wordt opgelegd.
Wil je sneller, geef al dat geld, wat je normaal zou uitgeven aan bovenbeschreven ellende, aan het halen van je Ax rijbewijs uit en koop een motor.
Helemaal met je eens... :)
 
Persoonlijk heb ik liever dat ze dat dozijn politieagenten voor een rollerbank inzetten op de openbare weg en dat ze dan de mensen die als malloten rijden bekeuren, en dan goed streng ook. Want als je zelfs met het kleine beetje verantwoordelijkheid wat je met een brommer moet hebben niet kan dragen kan je het beste meteen je rijbewijs in leveren. Helaas denken de meeste mensen ,of de mensen die er toe doen in ieder geval, er anders over
 
Dames/heren,

wat ik niet snap is dat men steeds weer terug valt op die constructiesnelheid van snor of brom.
Deze snelheid ligt nu eenmaal vast in de wet en dit is al tientallen jaren zo!!!
Toch houdt men vast aan het feit dat de gemiddelde oude brommer sneller kan gemaakt worden.

Dus als je harder wilt, waarom het risico lopen om met justitie in aanraking te komen en zo misschien wel in beslagname te riskeren, je rijbewijs/rijbewijzen te verliezen of in het beste geval met een WOK naar huis te lopen.
Waarom fortuinen uitgeven aan opvoerspullen die na montage niet helemaal aan de verwachtingen blijken te voldoen en dan nogmaals en nogmaals geld uit geven aan ander spul met een merkje van Polini etc... op?
Waarom Speedfights en Aeroxen kopen van 15 jaar of ouder en opgescheept worden met de onkunde van anderen?
Dit forum en de mensen die zich hier aanmelden met problemen is er het beste voorbeeld van.
Waarom continue over je schouders moeten kijken of er geen patrouillewagen of motoragent achter je rijdt.
Waarom continue wisselen van rijbaan naar fietspad en zo zijn er nog veel meer zaken op te noemen?
Hou op met zeuren over de maximum snelheid van snor en brom want hier kan men, ook met de best getekende petitie, niks aan veranderen!!!

Leg je neer bij het feit dat de snor en brom nu eenmaal een maximum snelheid wordt opgelegd.
Wil je sneller, geef al dat geld, wat je normaal zou uitgeven aan bovenbeschreven ellende, aan het halen van je Ax rijbewijs uit en koop een motor.
gaat niet om sneller maken maar dat het voertuig de snelheid kan behalen die die orgineel kan behalen en dat is niet het fabeltje van 45km, snorbrommers ben ik volledig mee eens 25
 
gaat niet om sneller maken maar dat het voertuig de snelheid kan behalen die die orgineel kan behalen en dat is niet het fabeltje van 45km, snorbrommers ben ik volledig mee eens 25
Marcel,

waarom ben je het bij snorfietsen het er wel mee eens en bij brommers niet?
Snorfietsen zijn ook 50cc en worden immers nog meer begrensd dan brommers....
Dus in deze stelling weerspreek je, jezelf!

Men spreekt niet voor niks over constructiesnelheid en niet over: "wat kun je uit een brommer/snorfiets kietelen".

Constructiesnelheid betekent immers zoals ze geconstrueerd zijn en dus de fabriek verlaten.

Voldoet de brommer/snorfiets niet aan de wettelijke eisen als ze de fabriek verlaten, krijgt het betreffende merk/model geen typegoedkeuring en mogen ze niet op de openbare weg gebruikt worden.

In principe zijn het de fabrikanten schuld dat ze de brommers bouwen die als ze de fabriek verlaten niet efficiënt zijn/waren in het brandstofverbruik en wanneer je de restricties verwijderd, ze sneller kunnen en wellicht, in sommige gevallen, ook wat efficiënter omgaan met het brandstofverbruik.

Dit is naar mijn mening ook een strategie geweest van de fabrikanten, in het verleden.
Als je maar een brommer bouwde die flink snel was na het verwijderen van de begrenzingen, vlogen de verkoopcijfers omhoog, kijk maar eens naar modellen zoals de oude Aeroxen en Speedfights.

Deze oude meuk wordt nog steeds gretig gekocht op de tweedehands markt, ongeacht de toestand van het vehikel.
Voorbeelden op dit forum te over!!!

De overheden proberen aan deze praktijken een halt toe te roepen door, gaande weg, de eisen kwa uitstoot terug te dringen en de Euronormen steeds strenger te maken om op deze wijze de fabrikanten te dwingen de niet kiese praktijken van het verleden los te laten.

Maar leg je erbij neer, de maximumsnelheden van brom en snor gaan ze niet loslaten.
Kijk eens naar de omliggende Europese landen, hier gelden overal dezelfde maximumsnelheden.
 
Back
Top