rolf 's Mean Machine NRG

Status
Not open for further replies.

r0lf

zeg maar rolf..
heej allemaal,

ik ben Rolf ik heb al een jaartje een projectje en besloot om hem tog maar eens te posten.

ik ben nu 18 en heb als scooterverleden een aantal dingen gehad.
toen ik 16 werd ben ik begonnen met een DNA in mijn ogen het vetste wat er was..
ik kocht dat ding met een gianelli shot eronder en dat reed best aardig.. 95 echte.:D
ik vond het best leuk maar hij bleef stuk gaan.. iedere 3000 km een nieuwe snaar en er kwam kvs in
de carterkap..
dus me pa was het zat en ik eigenlijk ook wel.. dus terug naar die winkel en ingerolen tegen een
Gilera SMT ontgrenst.. maar ik wou opgevoerd rije dus met me pa afgesproken dat als me broertje 16
werd hij dat ding kreeg en ik iets anders en wat erbij om op te gaan fokken..
P10101251148894267.JPG

dat werd dus in eerste instantie een gekregen citta erbij maar dat werd ik gauw zat en ik wou het
niet op gaan voeren.. ik wist voor een leuke prijs een typhoon erbij te kopen en bleef nog op de
citta rije. maar ik wou sneller dus citta weg en zip met hebo 70 gietijzer 17,5 en athena uitlaat
erbij.. was leuk voor 1,5 dag.. toen gat in de zuiger en was de pret over.
P10101221148893904.JPG

toen orgi carb en orgi
cilinder der weer op en alleen de athena uitlaat nog.. zo rij ik dus nu nog.
foto zip:
zipjpeg1148820316.JPG

foto sitta:
AAAA0010jpeg1148821709.JPG


maar met de typhoon ging het verder. toen ik hem kocht zat er op:
- hebo 70 alu ovaal en verder alles orgineel..
heb ik helaas geen foto's meer van.

ik heel dat ding gestript kabelboom eraf kappen eraf blok eraf alles. blok kaal gemaakt en schoon
gemaakt.
blok gesplit met moeite, orginele krukas plus vergaarde lagers eruit gehaald.
toen ben ik wezen shoppen bij DDL-Tuning heb ik een hele mooie doppler S1R krukas gescoord en een
mooi setje SKF C4 lagers plus keeringen meegenomen. ook een nieuw pakking setje meegenomen voor mijn
hebo racing.

later heb ik mijn carter custom op maat gemaakt en de flow netjes gemaakt. de cilinder zelf licht
bewerkt.
toen ben ik mijn blok op gaan bouwen. een maatje van me had nog een dell 19 liggen en van iemand
anders had ik een MHR team '99 uitlaat geleend die ik later gekocht heb.
toen gingen me ouders op vakantie een week en ik was dus alleen thuis. ze gingen om 8 uur 's ochtend
weg.. ik zwaaide dag ze waren uit zicht dus beunen maar!!!!!
het resulteerde dus dat hij om half 7 's avonds starte en even later een vrij redelijke afstelling
had..

ik mocht als ze er waren de straat niet uit maar ik heb de hele week overal heen gereden op mijn
frame.
aan het einde van de week sloeg het noodlot toen ik von dattie wel erg veel compressie was verloren..
dus cilinder eraf en ja hor.. een joekel van een VAARGEUL in mijn cilinder..
wat bleek borgveertje eruit gesprongen dus pistonpen heel de tijd in mijn cilinderwand gevreten.
P10101231148894103.JPG


P10101241148894379.JPG


die was dus verloren. toen was er een tijd niets aan gedaan.. ik had ook geen zin om mijn frame
enzo te gaan spuiten.
toen kwam SMP eraan en ik wilde er tog wel heen.
dus ik weer naar DDL toe en die had wel een leuke gebruikte cilinder voor mijn carter.
het werd dus een HEBO RACING 2 met vlinderpoort..
ook die 19mm carb die erop zat was slecht en er mankeerde wat aan. dus via iemand kon ik voor een
leuke prijs aan een
dell 21 komen met een malossi recht spruitje.

de setup toen was:
- hebo racing 2 70cc (luchtgek.)
- mhr team '99 uitlaat
- dell 21 carb
- malossi red filter
- polini membraan plaatjes

daarmee ging ik naar smp maar de dag voor smp ging die vervelend doen alleen nog maar stotteren
terwijl hij het goed deed.
maja ik d8 ik stel daar wel weer opnieuw af. niet dus


later ben ik nog verder gegaan aan het uiterlijk. een maat van me dee z'n NRG in onderdelen weg
dus ik voor een leuke prijs het frame, velgen, achterkappen en zadel overgenomen. eigenlijk heb ik er
alles van behalve de voorkap en het blok.

na wat van die onderdeln erop gezet te hebben kregen we dit als resultaat. de foto's zijn wazig omdat
het met een telefoon gemaakt is.
zijkantnrgjpeg1148820530.JPG

IMG0022jpeg1148820643.JPG

IMG0023jpeg1148820774.JPG


zoals op de foto's te zien is is dat ik nog met een typhoon voorkap ga rijden..
verder heb ik al hebo logo's uit de kap gehaald met mijn dremel en ik vind dit er best vet uitzien..
achter de gaten komt uiteraard gaas om het netjes af te werken. ik ga er verder helemaal geen neon of
onzin op zetten want ik ben geen rijdende kermisattractie.

ik heb op mijn werk nog even een paddockstand gemaakt.
DSC00094jpeg1148821006.JPG


dat frame heb ik helemaal kaal slepen en geschuurd alles wat eraf kan eraf gehaald en toen het
frame witgespoten.fot's zijn helaas verloren gegaan..

ik ben ook nog aan me kappen aan het beune ben een underseat aan het polyesteren voor de nrg kappen.
en hebo logo uit de kappen gefreest.
ik heb de achterkappen van de NRG gepolyestert zodat ze nu aan elkaar zitten en ik een underseat krijg
die zover mogelijk doorloopt.
dit is de karton onderlaag voordat ik ging purren:
kartonachterkappenjpeg1148821234.JPG

hier heb ik net gepurt:
kontpuschuimjpeg1148821347.JPG

hier heb ik de pur al een heel stuk bewerkt:
purbewerktjpeg1148821504.JPG


hier zie je wat er gepolyesterd is, het is gladder dan het lijkt:
8erkapgepolydjpeg1148823761.JPG


mijn huidige setup is nu:

Motorisch:
Doppler S1R krukas
Hebo Racing 2 luchtgekoelde cilinder
SKF C4 lagers
MHR team '99 uitlaat
MHR Overrange
Polini 2G koppeling
dell 21 mm carb
Malossi recht spruitje
Malossi red filter
Polini membraanplaatjes
olie tank van derbi senda als klein benzine tankje

optisch:
kill switch
snelgas van honda cr 125
NRG frame
NRG zadel
NRG velgen
NRG achterkappen
Frame wit

de overrange:
overrangejpeg1148821869.JPG


scooter zoals hij er op koninginnedag bij stond:
tegenschuurJPEG21148822017.JPG

scooterpaddockJepg1148822068.JPG

blokuitlaatjpeg1148822109.JPG



ik heb het geluk om midden in de polder te wonen.. dus vlammen wanneer ik wil..
laatste ff gefilmpt enzo
hier een paar foto's en een filmpje:
P1010066jpeg1148822438.JPG

P1010081jpeg1148822475.JPG


de filmpjes (het zijn wel allebei quicktime player dingen..):
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=721C4B3024C66F4E
en nog eentje:
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=0929B89878AC5C7B


dezelfde dag ben ik ook verder gegaan aan mijn achterkap, me helemaal te pletter
staan schuren en toen ff 2 kleine laagjes plamuur erop gedaan en glad geschuurd.
hier het resultaat tot nu toe:
P1010107jpeg1148822724.JPG

P1010104jpeg1148823035.JPG

ik ga er nog een stuk vanaf slijpen want hij is langer als gepland geworden
en er moet nog een extra vlak uit voor me luchtfilter wat nu klem zit.
ook komt het vleugeltje er gewoon op omdat hij zo niet egt mooi is.

afgelopen zaterdag kwam de postbode nog even langs...:D
wat zou die nou hebben:

aaaaahhhh!!! het was het getunede vl 13 membraan wat ik van mitch had overgenomen..
hier zijn foto's:
P1010113jpeg1148823575.JPG

P1010115jpeg1148823678.JPG

P1010116jpeg1148823724.JPG



de plannen die ik nog heb:
wit leren zadelhoes met rode letters mean machine erin gestikt.
kappen afmaken en ze in een hele mooie paarse metallic laten spuiten.
andere snellere cilinder lc
binnenrotor
velgen, het hart ook die metallic spuiten en verder polijsten.
carterkap goed polijsten.

als ik een clamp heb heb ik al een cross stuur liggen van me mountainbike.


ik heb zojuist besloten een nieuwe hebo manston 2 te kopen.
de prijs ervan stond me bijzonder aan . ik hoop hem vrijdag/zaterdag binnen
te krijgen. dan komen de foto's

Update 6 juni 2006:

hier zijn de foto's:




ik heb het ook al gemonteerd en mijn carters aangepast en geflowed.
ik heb er foto's van gemaakt en die ga ik zo snel mogelijk posten.:)

hier zijn nog wat foto's van me cilinder:





'
verder heb ik natuurlijk nog wat plaatjes van het carter tunen:


hier zie je het verschil:
links is klaar rechts is alleen op maat maar verder nog niets.


en dit is het eindresultaat:


ik hoop morgen foto's te kunnen hosten en verkleinen van hoe me blokkie er nu bij staat.

update 8-6-06

hier heb ik nog wat foto's van het opboue van mijn blok.
hoe het in elkaar stond en hoe het nu onder mijn scoot zit..

de squish staat op 0,80 omdat ik nog met de kop rij die niet is uitgedraaid.
dit gaat in de toekomst wel gebeuren in combinatie met cilinder tunen.
dit is de kop waarmee ze in italië en spanje rijden. maar daar rijden ze met een brandstof met een octaan gehalte van 124 ofso en aangezien we in NL alleen 95 of 98 hebben moet dus de kop iets uitgdraaid worden of hoog op de squish gezet worden.(dank aan DDL;))


de bedoeling is om de 20 pk te halen een seizoen mee te gaan sprinten en dan een motor.

blok @ werkbank:


nogmaals:


hier het blok onder me scoot:


en nog eentje:


en een van heel me scoot in deze staat:


verdere plannen zijn ff sparen, een radje kopen en afstellen.
dan nog ff op de bank bij DDL-Tuning.
dan kijken oftie op 25 juni ver genoeg ingereden is zodaat ik enigzins kan sprinten in Best.

ik hoop als ik tijd heb voor die tijd ook nog wat aan me achterkap te doen.
zodat die in de primer meekan bij het sprinten.

mijn huidige set up:

Motorisch:
Cilinder: Hebo Manston 2
Uitlaat: MHR Team '99
Krukas: Doppler S1R
Carb: dell 21 mm
Filter: Malossi Red
Spruitstuk: Malossi recht
Membraan: MHR Vl13
Vario: standaard.
Koppeling: Polini G2
Halfpoulie: Stage 6 glad
Achterpoulie: MHR Torque Driver
Koppelingshuis: MHR Wingbell


update 18-6-06
ik heb weer wat nieuwe spullen weten te scoren.
een K&N filter:

en nog een:


verder moet ik natuurlijk ook nog zorgen voor koeling dus heb ik een koelradiateur van een golf een gekregen:


en om rond te pompen een heel mooi reich pompje:


hier nog wat foto's van toen ik het aan het opboue was:



hij heeft het een keer gedaan toen ree die ook best goed. maar hij lekt water dus komt er steeds lucht in me pompje waardoor het niet goed werkt.
ik ben er nog aan ezig en hij gaat het binnekort goed doen..:rolleyes:

zo ik heb even een tijdje geblazen zo en ik ben nog op de bank geweest bij DDL maar toen kwamen we tot de conclusie dat of de massa van het blok naar het frame niet goed was of de orginele onsteking kon het niet aan.
ik heb toen extra massa aangelegen en dat scheelde al wel wat maar het kwam er gewoon op neer dat een orginele onsteking het niet aankon.

ik had op de bank ook maar 11.5 pk toen.

ik heb nu een selatra rood gekocht die krijg ik dinsdag binnen als het goed is. en ik ben bezig met een bijna nieuwe c20.

dus we zullen zien wat hij aan het einde van de week gaat doen..


Als de foto's het niet doen moet je vernieuwen klikken.
waarschijnlijk zie je ze dan wel.
de "kleine" foto's zijn klikbaar voor als je de details wil zien.

ik update altijd in de eerste post.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hey pikkie :p,
als die van mij inelkaar staat en is ingereje dan gaan we wel keer banken :p kan je je geweldige score van msgien 10 pk erbij zetten :p nee hor ;) we zulle wel zien.
later
 
Renz P. said:
Kromme elleboogseweg 8P

leuk project,
Ga ik volgen :)


Welke kromme elleboogse weg bedoel jij? Waar ligt dat ongeveer? Volgens mij ken ik dat stukje weg ook... Tis niet toevallig vlakbij maasdam ? :D
 
Evert@Zip said:
Welke kromme elleboogse weg bedoel jij? Waar ligt dat ongeveer? Volgens mij ken ik dat stukje weg ook... Tis niet toevallig vlakbij maasdam ? :D

jep dat is het..:)
alleen dan de kant van strijen/mookhoek;)
 
hee mijn broer kwam je pakje zeker brengen :p
succes ermee
voor je zadel moet je bij 'marleen' zijn he ;)

die heeft van mij ook gedaan
 
Oke, ik heb vorige keer eigenlijk een NOG mooier stuk gevonden om af te stellen, het is daar namelijk geen openbare weg, gewoon strak langs de HSL ;), strak mooi asfalt en je bent niemand tot last :D. Wel nice project, ik zag ergens in je beginpost DDL staan, dus dacht meteen, die komt uit de buurt :).
 
hey manstonman :p
je foto's doen het bij mij nie meer :S beter doe je maar ff trebor zn upload pagina (of weet ik hoe dat heet :p)
me ma is vrijdag en zaterdag gewoon thuis dus die neem je mooie pakketje wel in ontvangst ;):p moe je nog wel ff van te voren geld brengen hey
later
 
ik heb mijn cilinder binnen(zie eerste post)
ik heb men blok getuned en geflowed.
toen alles gemonteerd en hij is zelf al gestart..:)
er zit alleen nog geen koeling op.
ff sparen van de week werken duss.. dat kom wel goed.
dan hoop ik op meeting best mee te sprinten.

tot laterz
 
Beter hoor je nieuwe cilinder, ben benieuwd hoe het nu gaat rijden, mischien zie ik hem nog wel eens ;), Als ik nou nog eens ga afstellen zal ik het wel laten weten.

Mazzels ...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top