Riva euro 4 loopt niet stationair en stotter bij vol gas (geen vermogen)

Bodiermen

New Member
Goeiendag allen!

Ik heb een probleem met mijn Btc Riva euro 4 met carb uit 2019.
Laatst een vastloper gehad dus er zit nu een nieuwe cilinder op (72cc) met standaard kop. Verder is naar mijn weten alles standaard.

Nou is het probleem dat de scooter wel start maar niet stationair loopt, hij valt uit als je van het gas afblijft. Stationair schroef op elke mogeijke hoek geprobeerd maar geeft geen kick hierop. Ook stottert hij (lijkt wel zonder enig vermogen) als je vol gas geeft.
Wat heb ik hiervoor geprobeerd
-nieuwe bougie
-nieuwe bobine
-verschillende drukveren
-kleppen gesteld op 0.10/0.10
-nieuwe sproeier 84 (zat 80 in)

Ps: toen ik de scooter kocht wilde ik hem ontgrenzen dus trok ik de kabel die vanuit mijn karterkap komt los, toen deed die precies ditzelfde ^^^. Alleen deze kabel is nu wel aangesloten.

Ik heb al wel gehoord dat ik mogelijk mijn ontsteking moet stellen?
Post automatically merged:

Goeiendag allen!

Ik heb een probleem met mijn Btc Riva euro 4 met carb uit 2019.
Laatst een vastloper gehad dus er zit nu een nieuwe cilinder op (72cc) met standaard kop. Verder is naar mijn weten alles standaard.

Nou is het probleem dat de scooter wel start maar niet stationair loopt, hij valt uit als je van het gas afblijft. Stationair schroef op elke mogeijke hoek geprobeerd maar geeft geen kick hierop. Ook stottert hij (lijkt wel zonder enig vermogen) als je vol gas geeft.
Wat heb ik hiervoor geprobeerd
-nieuwe bougie
-nieuwe bobine
-verschillende drukveren
-kleppen gesteld op 0.10/0.10
-nieuwe sproeier 84 (zat 80 in)

Ps: toen ik de scooter kocht wilde ik hem ontgrenzen dus trok ik de kabel die vanuit mijn karterkap komt los, toen deed die precies ditzelfde ^^^. Alleen deze kabel is nu wel aangesloten.

Ik heb al wel gehoord dat ik mogelijk mijn ontsteking moet stellen?
Kom er net achter dat de scooter ook niet wilt starten doormiddel van kickstarter, zal de scooter geen compressie hebben?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zit er een cvk carburateur op ? Aan de carb zitten 2 slangetjes op solenoïde klepjes , daar zitten aan het uiteinde filtertjes aan , hier regelt de ecu aan de hand van de lucht toevoer het mengsel mee. Maar zou beginnen de compressie te meten.
 
Back
Top