BTC Riva (EURO 2; voor 2018)

scroeffie

New Member
ik ben weer terug met de zelfde vraag ,er moet toch een oplossing voor zijn :rolleyes:

hoi ik ben al aantal maanden bezig om men scooter zachter te laten lopen.,gaat om een BTC Riva (EURO 2; voor 2018) ,de scooter blijft 40 lopen zo voelt t ook ,ik heb een wok gekregen dus wil em weer 25 laten lopen ,wat ik gedaan heb 2 keer nieuwe cdi met draad en 1 keer nieuwe sensor bij koppelings bel ! heb alles nagekeken word er niet wijzer van ,de koppelings bel zelf is 107mm wat ook klopt volgens zandri schema /Koppelingshuis + nok 107mm China GY6 50cc
scooter staat zeker 4 maanden stil ,bijna alles is vervangen aan de scooter did was voor de wok status
wat kan t nog meer zijn ? nok versleten op de bell lijkt me sterk ,afstand tussen nok en sensor is niet afstellen volgens mij
 
Advertisement - register to remove this

Als je hiermee refereert aan de/een uitlaatprop of vernauwing hoef je niet verder te zoeken.
Deze zit namelijk in geen enkele 4 takt uitlaat gemonteerd!
Euhhh Kleine Correctie beste Floris , enige tijd geleden was mijn 4-takt uitlaat behoorlijk rot , en heb deze vervangen door een Jamarcol uitlaat , aan het einde van de uitlaatbocht zit/zat wel degelijk een uitlaatprop of vernauwing , om die er uit te slopen heeft geen toegevoegde waarde op 50CC, wellicht is het bedoeld om die te verwijderen als je met grotere Cilinder rijd .
 
ben net terug van test rit alles werkt prima ,op glaxon na en tank meter ! glaxon werkt als ik gas los laat ,de accu is ook helemaal dood wat niet gek is
glaxon verplicht tijdens keuren en moet de tank meter werken ? ,die chinese scooters hebben allemaal gare tankmeter vlotter ding
ook merk ik dat de scooter niet 40+ gaat de teller geeft bijna 50 aan volgas mijn gevoel zegt 30-35 ,heb namelijk een electrishe step die 30 gaat digitaal ,zou nog eens na moeten meten met gps
bestaat er een chek list voordat ik na de rdw ga !!
 
Ik denk dat de claxon moet werken, de brandstofmeter hoeft niet denk ik.
Er zijn scooters die hebben helemaal geen meter alleen een lampje.

Wat is er aan de hand met de brandstofmeter?
Werk deze helemaal niet of geeft hij de verkeerde waarde aan?
 
Euhhh Kleine Correctie beste Floris , enige tijd geleden was mijn 4-takt uitlaat behoorlijk rot , en heb deze vervangen door een Jamarcol uitlaat , aan het einde van de uitlaatbocht zit/zat wel degelijk een uitlaatprop of vernauwing , om die er uit te slopen heeft geen toegevoegde waarde op 50CC, wellicht is het bedoeld om die te verwijderen als je met grotere Cilinder rijd .

Ook wel bekend als de Db-killer...
Zonder dit ding krijg je een wat donkerder geluid uit de motor, meer niet!
Tegenwoordig is deze te vervangen voor een zgn. binnen demper welke nog minder geluid doorlaat.
Is ook compatibel i.c.m. de Db-killer. Qua performance maakt het niks uit, zelfs niet als de inhoud van de cilinder meer is dan 70cc!
 
Ik denk dat de claxon moet werken, de brandstofmeter hoeft niet denk ik.
Er zijn scooters die hebben helemaal geen meter alleen een lampje.

Wat is er aan de hand met de brandstofmeter?
Werk deze helemaal niet of geeft hij de verkeerde waarde aan?
meter doet niks is een bekend probleem bij chine scooters ,claxon werkt alleen bij gas los laten
 
Ook wel bekend als de Db-killer...
Zonder dit ding krijg je een wat donkerder geluid uit de motor, meer niet!
Tegenwoordig is deze te vervangen voor een zgn. binnen demper welke nog minder geluid doorlaat.
Is ook compatibel i.c.m. de Db-killer. Qua performance maakt het niks uit, zelfs niet als de inhoud van de cilinder meer is dan 70cc!
DB Killer zit bij mij in de Einddemper , en in het uiteinde van de uitlaatbocht zat de Prop .
Sorry .. ik weet wel degelijk het verschil van een Prop en een Decibel killer.
 

Attachments

  • images.jpg
    images.jpg
    4.3 KB · Views: 3
DB Killer zit bij mij in de Einddemper , en in het uiteinde van de uitlaatbocht zat de Prop .
Sorry .. ik weet wel degelijk het verschil van een Prop en een Decibel killer.
Dan heb je dus een imitatie Jamarcol uitlaat welke bij DMP vandaan komt...

Foto welke je gepost hebt is van de Euro 4 en/of 5 met een zuurstofsensor in de bocht en is een heel ander type uitlaat!

5DED15D5-A154-4174-BF78-284599CD3056.jpeg
moet ik een nieuwe accu plaatsen voor werken van de claxon bij t gas loslaten ? denk niet dat t zin heeft om lange rit te maken in de hoop dat die opgeladen word

Misschien eerst even meten met een multimeter alvorens zomaar nieuwe onderdelen te gaan monteren!
In de resources is terug te vinden hoe je dit moet doen/aanpakken.
Even de search gebruiken en vervolgens het stappenplan volgen!
 
die beugel wat achter moet heb ik niet dan ga ik em bestellen

 
Back
Top