Remschijf

JohnB

ik bedoel maar
Wie van jullie weten welke scooters het zelfde type remschijf(voor) hebben als de firefox. Want ik wil zon braking schijf nemen maar bij scootparts staat geen malaguti er tussen (ik had al ge-emaild maar het antwoord sloeg echt nergens op scootin niveau)en het lijkt me sterk dat er voor elke scooter een aparte schijf wordt gemaakt
 
Advertisement - register to remove this

De vragen
vraag 1
goeie dag mijn naam is john uit amsterdam wat ik aan jullie wil vragen is welk bestel nummer ik nodig heb van de braking schijf+klauw aangezien er meerdere nummers staan maar niet aangegeven welke voor een malaguti firefox is
(het gaat om een 12inch velg)
alvast bedankt voor het antwoord

antwoord 1
Hi John,

Helaas is er geen set leverbaar van Braking voor een F12.


2e vraag

Raar, ik vroeg voor een firefox en krijg antwoord over een phantom? En ik zie er wel een Neo's bij staan en die heeft een 12" velg een Firfox ook.
Dus hoe zit dat want de originele schijven + klauwen zij het zelfde.

antwoord 2
Als er geen tussen staat voor een F12 dan maakt Braking ze niet.

vraag 2
Raar, ik vroeg voor een firefox en krijg antwoord over een phantom? En ik zie er wel een Neo's bij staan en die heeft een 12" velg een Firfox ook.
Dus hoe zit dat want de originele schijven + klauwen zij het zelfde.


verstand van een gedopte pinda
 
als het precies hetzelfde is past het natuurlijk

EPPO

braking.jpg


om je lekker te maken :p
 
Nee die 250mm Piaggio dingen zijn er (nog) niet voor Mina. Voor je Firefox moet je gewoon het exemplaar voor SR, Rally, Ark, Benelli, etc. (Grimeca/Brembo)hebben.

Piaggio schijven zitten met 5 bouten vast, mina met 3. (ja heeft niks met motorblok te maken, maar alle mina motoren hebben altijd die Grimeca/Brembo exemplaren van 190mm en 3 bouten, Piaggio 5 bouten (merk weet ik niet))

Er zijn voor Mina wel zwevende schijven van 220mm te krijgen (of misschien ook 250mm).

Zie plaatjes van de KAWAPRILIA uit de Scootin'

Ruud, waarom niet de 4-zuiger klauw erbij? scheelt maar 50 piek, dan heb je die erbij. (Scootparts dan)
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Rewd: is dat niet die schijf van een Runner 180?

Velgen zijn gelijk, die past op elke Runner

Ik tjekte net nog ff, oude Piaggio modellen, o.a. Typhoons hebben ook een schijf die met 3 bouten vast zit.



[This message has been edited by Royal Rally (edited 25 May 2001).]
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Rewd: is dat niet die schijf van een Runner 180?

schijf had ik voor oude prijs (200 tegen 360 ofzo voor remklauw + schijf) en het enige verschil tussen 180 en 50cc versie is de bracket (180cc heeft 4 zuiger remklauw)
 
Originally posted by Ruud:
schijf had ik voor oude prijs (200 tegen 360 ofzo voor remklauw + schijf) en het enige verschil tussen 180 en 50cc versie is de bracket (180cc heeft 4 zuiger remklauw)


50cc Runner heeft ook een 2 zuiger klauw.

DNA heeft twee zuigers aan 1 kant. Zwevende klauw dus.



[This message has been edited by Royal Rally (edited 25 May 2001).]
 
Piaggio gebruikt ook Grimeca en piaggio zet hun schijven ook met 3 boutjes vast. IIg mijn zip en mijn NRG.

Wat zwam je nu weer over zwevende schijven?

Koop liever Malossi schijf...krijg je zo'n mooi ZZZZZZZZZZOOOOOOOOOOEEEEEMMMMMMMM geluidje als je remt (werkelijk waar erg koel). Ik heb er ook al eentje voor me NRG ligggen
smile.gif
 
zwevende klauw dwd
smile.gif
heb ik ook, en dan een ECHTE schijf: 260mm
biggrin.gif
biggrin.gif
(290 nog beter ala rs) EN dus een zwevende klauw met 2 zuigers (2 aan 1 kant dus).........

klauw.jpg
 
Originally posted by tIM:

Wat zwam je nu weer over zwevende schijven?

B]


Eh, een zwevende is gewoon beter. Niet voor niks hebben alle grand prix racers en supersport motoren dat. De schijf wordt op die manier beter gecentreerd tussen de remblokken.

Zwevende klauwen daarin tegen zuigen, omdat de blokken aan weerzijde niet tegelijk met de schijf in aanraking komen. (eerst 1 kant, waarna de hele klauw meegaat naar de andere kant en dan pas komt de andre kant in aanraking met de schijf.


[This message has been edited by Royal Rally (edited 25 May 2001).]
 
Wat bedoel je precies met die foto?
Omdat het nu ff over zwevende klauwen gaat en je een plaatje post van je eigen klauw, die dus niet zwevend is (maar dat wist je natuurlijk al)

En idd, de meeste auto's hebben gewoon zwevende schijven. Waarom mag Joost weten, want het is gewoon minder goed. Zelf (oude) golf GTi's hebben brakke zwevende klauwen.
 
Back
Top