dat ja , de koppen van de bouten zijn verrot , goed gereedschap in het halve werk
maargoed , wat voor bouten? imbus? of gewone kop?
er komt bij dat de remschijfbouten vaak met Loctite vastzitten , en dus extreem vastzitten, bijkomstigheid is dat ze over het algemeen nooit los gaan en dus "vastrotten" , oxidatie dus...
als het imbus is kun je proberen om met een bankhamer de bouten wat in elkaar te slaan, dwz dat je op de kop moet slaan zodat de binnenkant wat nauwer wordt , zo kun je er een GOEIE imbus sleutel in slaan en heeft ie weer wat grip , echter niet zoveel als een "gezonde" inbus , dan de boel goed warmstoken , de bout is dan al "geschrokken" door erop te slaan. en voorzichtig lospakken , het liefste met een buisje oid op de imbus om zo de "" arm" wat te vergroten.
als het een gewone bout is moet je ongeveer hetzelfde doen , alleen wat je nu moet doen is er 2 kanten aan vijlen zodat er een steeksleutel heel nauwsluitend op past , en dan weer hezelfde als bovenstaande.