remschijf sgeef?

Status
Not open for further replies.

V-Rox

Vorstaerox
hey, als ik met mijn scooter loop hoor ik om de zoveel sec een knarsend geluid. als ik met mijn rem een beetje ingeknepen loop dan is het over, de remblokjes zijn nog goed.

mijn vraag: is de schijf sgeef of ligt het ergens anders aan

als ie sgeef is heb ik nog een vraag: kunne die rode metrakit schijven voor de neo's ook op de aerox?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

scheef:rolleyes:

als die echt goed scheef is zou je het ook op het blote oog kunnen zien. moet je ff zorgen dat je voorwiel in de lucht zweeft en dan je wiel ronddraaien.
je kan ook de waterpas erop leggen:p

edit// zit je schijf wel goed in het midden van jje klauw?
bij mij zat ie eerst ook teveel naar 1 kant waardoor ie lichtjes aanliep, dit hebik opgelost met een ringetje tussen de bracket en de klauw.
 
oh, dan doe je dat met je achterwiel.

wat ook kan is dat er misschien wat zand tussen zit ofzo, mijn crosser maakt ook wel eens zo'n geluid bij de klauw als ik ben wezen crossen.
 
ja maar bij mij hoor je het niet de hele tijd, maar om de seconde ofzo

en met mn blote oog kan ik dat niet zien omdat mn velg dan ervoor zit
(aerox)
 
ik heb het wiel er ff vanaf gehaald en de waterpas tege de remschijf gehoude, er zit eigelijk nergens een kier tussen, maar als ik nu gewoon aan mijn resmschijf draai dan maakt ie geen knarsend geluid
kan dat geluid dan door de velg komen???

ik voelde wel een groefje in de remschijf, misschien tog maar beter vervangen.
 
Last edited:
nee dat was het niet, maar nu heb ik mijn wiel enz er weer opgezet, en nu is het geluid weg :D wel een beetje vaag maja.

maar weet iemand of die rode metrakit schijven op de aerox passen?
en hoe krijg ik de ophaning van mijn achterwiel eraf?
 
V-Rox said:
nee dat was het niet, maar nu heb ik mijn wiel enz er weer opgezet, en nu is het geluid weg :D wel een beetje vaag maja.

maar weet iemand of die rode metrakit schijven op de aerox passen?
en hoe krijg ik de ophaning van mijn achterwiel eraf?

had ik ook! Zat speling op me wielnaaf en achteras! Ik kon dus me wielnaaf vervangen omdat al die tandjes er gewoon weg waren :L
 
V-Rox said:
maar weet iemand of die rode metrakit schijven op de aerox passen?
en hoe krijg ik de ophaning van mijn achterwiel eraf?
ja je hebt ook metrakit schijven voor aerox. En de ophanging? Je bedoelt waar je schijf aan zit? Dit doe je met die inbus bouten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top