Reglementen, DQ's, enz.

Status
Not open for further replies.
Ik begrijp jullie allemaal , maar hou dit topic ff clean alsjeblieft anders moet tie dicht, voor dit soort dingen wordt dus een oplossing gezocht, kijk even naar het nieuwe topic over rijdervertegenwoordigers.
 
6.5 Het is niet toegestaan om tijdens de kwalificatie een tijd neer te zetten op de machine van een andere deelnemer. Wanneer dit toch het geval is dient de rijder de eventuele finale ook met deze machine te rijden. Wanneer dit niet wordt gedaan en wordt opgemerkt door officials of wedstrijdleider is onmiddellijke diskwalificatie het gevolg


dit is wat er beschreven staat in het reglement. je mag dus als je eigen scooter stuk is op een andere de finale rijden, mits deze in dezelfe klasse valt. zoals hierboven staat is het wel zo dat als je een tijd hebt gezet met een machine van een ander in de kwali, je de finale's ook moet rijden op deze machine ( mits deze het nog doet natuurlijk ). het is in het verleden gebeurd dat mensen met een snellere machine een tijd zetten, en in de finale weer op hun eigen machine gingen rijden. op deze manier werden er mensen die wel in de finale thuis hoorden buitenspel gezet. je mag dus gewoon op een andere machine rijden als die van jou stuk is. of dat nu in de kwali of de finale is maakt niks uit, zolang deze regel maar gehandhaafd blijft. ik ga echt niet elke machine die stuk zou zijn open maken om te kijken of ie wel echt stuk is. als we elkaar niet meer kunnen geloven over dingen als dit, dan denk ik dat ik bedank.
 
Last edited:
Was net even het regelement aan het doorlezen en daar stond in dat er max 4 runs tijdens de kwali mogen worden gemaakt.
Zijn de lange wachtrijen niet op te lossen door het aantal bv te verhogen naar 5 runs en dat er dan ook echt aan wordt gehouden of zal dit weinig uitmaken?

In aldenhoven werdt er namelijk echt naar gekeken en liep de wachtrij mooi door.
 
wat maakt het uit als de wachtrij korter is als je toch maar 4 of 5 keer mag rijden? nu kan iedereen als het een beetje doorstroomt 6 tot 7 keer rijden. mij maakt het niet uit, maar ik geloof dat iedereen het maximale wil rijden voor zijn inschrijfgeld. anders heb je om 3 uur nog maar een man of 30 die dan nog mogen rijden, maar dat bv niet doen. dat is dan een mooi gezicht aan het eind van de dag voor het publiek? als er niet meer dan 150/160 man zijn zou ik er niet naar kijken.

zoals ik al eerder heb gezegd moet de doorstroming sneller. als de 2 bij het licht weg zijn, moeten de volgende 2 al voor de sensoren gaan staan. vanaf dat de andere 2 de finish paseren, kan ik de nummers al ingeven. zoals ik al eerder heb aangegeven kunnen we gemiddeld 6 man in één minuut wegsturen. nu is dat gemiddelde 3 a 4 man als we het al halen. ik snap best dat mensen hun band, koppelling etc op willen warmen, maar moet dit echt meer dan 1 minuut duren? je koppeling kun je als je staat te wachten om op te rijden ook al opwarmen ( of hoe je het ook wil noemen ). het ligt vooral aan jullie zelf dat de wachtrij zo lang is soms. dat heeft weinig te maken met de hoeveelheid dat je mag rijden. van de 150 man die er zijn, rijden er vaak 40 niet eens meer dan 4 of 5 keer, omdat ze het spul heel willen houden voor de finale en/of de kosten.
 
Ik weet niet of dit technisch haalbaar is? Maar het mooiste zou zijn als de andere 2 weg zijn dat daarna de sensoren ook direct weer werken. Dus niet dat je je band / koppeling warm hebt en je nog een paar minuten op te lampen moet wachten.
 
ik snap best dat mensen hun band, koppelling etc op willen warmen, maar moet dit echt meer dan 1 minuut duren? je koppeling kun je als je staat te wachten om op te rijden ook al opwarmen ( of hoe je het ook wil noemen ). het ligt vooral aan jullie zelf dat de wachtrij zo lang is soms. dat heeft weinig te maken met de hoeveelheid dat je mag rijden.

Bovendien, is band opwarmen lang niet voor iedereen nodig, en als het wel nodig is maximaal 10/20 seconden. Als je te lang burnt verbrand het rubber op je band en word het hard waardoor je veel grip verliest.

Waar we ook misschien tijd mee kunnen winnen is het duidelijker aangeven waar de sensors precies zitten, want sommige zijn al een minuut bezig met het goed in de sensors zetten 8P

Niet mogelijk om bijvoorbeeld met dikke zwarte tape de loopbanden van de sensors te markeren?
 
Ik weet niet of dit technisch haalbaar is? Maar het mooiste zou zijn als de andere 2 weg zijn dat daarna de sensoren ook direct weer werken. Dus niet dat je je band / koppeling warm hebt en je nog een paar minuten op te lampen moet wachten.
die kunnen pas worden vrijgegeven als de mensen over de finish zijn. daarbij komt ook nog dat de baan vrij moet zijn. zoals ik het aangeef is de snelste manier met dit systeem. als ik de nummers ingegeven heb kan ik het systeem pas vrijgeven.
 
Bovendien, is band opwarmen lang niet voor iedereen nodig, en als het wel nodig is maximaal 10/20 seconden. Als je te lang burnt verbrand het rubber op je band en word het hard waardoor je veel grip verliest.

Waar we ook misschien tijd mee kunnen winnen is het duidelijker aangeven waar de sensors precies zitten, want sommige zijn al een minuut bezig met het goed in de sensors zetten 8P

Niet mogelijk om bijvoorbeeld met dikke zwarte tape de loopbanden van de sensors te markeren?


Ik denk dat de meeste nu wel begrijpen hoe je moet staan en als je 2x heen en weer gaat sta je goed, die tape hoeft imo niet echt...
 
zoals ik al eerder heb gezegd moet de doorstroming sneller. als de 2 bij het licht weg zijn, moeten de volgende 2 al voor de sensoren gaan staan.

Correct me if i'm wrong maar ik heb al meermaals meegemaakt dat je niet doorgelaten wordt door een official.
Dan kan je jezelf natuurlijk ook niet opstellen...
Hun uitleg was dan "de baan moet volledig vrij zijn, ivm veiligheidsredenen"

Of wordt dit sinds kort aangepakt zoals jij het aangeeft?

Bovendien, is band opwarmen lang niet voor iedereen nodig, en als het wel nodig is maximaal 10/20 seconden. Als je te lang burnt verbrand het rubber op je band en word het hard waardoor je veel grip verliest.

Waar we ook misschien tijd mee kunnen winnen is het duidelijker aangeven waar de sensors precies zitten, want sommige zijn al een minuut bezig met het goed in de sensors zetten 8P

Niet mogelijk om bijvoorbeeld met dikke zwarte tape de loopbanden van de sensors te markeren?

Begrijp uberhaupt niet waarom mensen gaan sprinten zonder dat ze vooraf even kijken hoe ze precies moeten gaan staan.
Als je bij een nieuw systeem komt doe je dat toch ook even om niet voor lul te staan :p.

Er wordt volgens mij ook vrij veel tijd verloren met diegene die niet zelf hun bandje kunnen warm burnen.
No offense naar hun toe want ik kan er best inkomen dat het moeilijk wordt met zo'n lang sprint frame ofzo.
 
Ik had er al eerder wat over gelezen over score/tijd-borden die (ook) aan het eind van de baan zouden kunnen staan.

Nu weet ik niet wat hier uit gekomen was.. is dit haalbaar of niet? Ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat dit erg handig zou zijn.

Nu ben je maar aan het rijden en als je niemand hebt die voor jou de tijden in de gaten houd weet je pas wanneer de scores worden uitgeprint wat je precies hebt gereden.
 
Ik had er al eerder wat over gelezen over score/tijd-borden die (ook) aan het eind van de baan zouden kunnen staan.

Nu weet ik niet wat hier uit gekomen was.. is dit haalbaar of niet? Ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat dit erg handig zou zijn.

Nu ben je maar aan het rijden en als je niemand hebt die voor jou de tijden in de gaten houd weet je pas wanneer de scores worden uitgeprint wat je precies hebt gereden.

heb je ooit gezien hoe vol onze bus zit voor een sprint ? :+

het is wel aanwezig bij SA geloof ik..
maar of het mee gaat komen naar ons.. voorlopig niet denk ik zo :)
 
Ik had er al eerder wat over gelezen over score/tijd-borden die (ook) aan het eind van de baan zouden kunnen staan.

Nu weet ik niet wat hier uit gekomen was.. is dit haalbaar of niet? Ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat dit erg handig zou zijn.

Nu ben je maar aan het rijden en als je niemand hebt die voor jou de tijden in de gaten houd weet je pas wanneer de scores worden uitgeprint wat je precies hebt gereden.

Handig is het zeker, maar ik denk dat dat een te duur geintje is...
 
bij de DSSC is er een grote monitor gekoppelt aan een pc die weer verbonden is aan de tijdsmeting. dat krijgen wij niet mee, en ik heb er verder geen plek voor in de bus.
 
Die was er ook op hockenheim, maar dat werkt met een streepjescode en gaat ook niet altijd even snel aangezien dat ding het soms niet scannen omdat de sticker bol zit. Maar is wel ideaal om heel snel je tijden te zien:)
 
Die was er ook op hockenheim, maar dat werkt met een streepjescode en gaat ook niet altijd even snel aangezien dat ding het soms niet scannen omdat de sticker bol zit. Maar is wel ideaal om heel snel je tijden te zien:)

Ik vond het toch wel makkelijk werken met die streepjescode (als het direct scande natuurlijk)
Bespaart ook een hoop werk bij het ingeven van elke nr... dat is niet echt een boeiend werkje lijkt me...

Dat scherm was wel makkelijk ja, zeker ook wel leuk om je naam op de 1ste plaats te zien staan :love: :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top