>[Red Rox]< By: Basje

DaReDeV1l

Well-Known Member
Ik zal me zelf eerst ff voor stellen:
Mijn naam is Bas en ik ben 19 jaar oud. Verder woon ik in Wijchen. Ik zit op roc nijmegen en studeer voor werkplaats manager bol 4:W
Mijn scooter verleden is niet zo groot: een honda scoopy :L een aerox en een puch maxi. De honda en puch zijn al weer verkocht.
Na mijn eerste aerox een beetje aan gepast te hebben heb ik na lang denken besloten een 2de aerox op te gaan bouwen.
Euhm verder heb ik niet zo veel te vertellen kijk maar naar de fotos;)

Mijn eerste Aerox:

2hrhesg.jpg


29ntdo8.jpg




Okee nu verder naar de nieuwe rox:
De Plannen voor het rode snoepje:

Setup:

-Cillinder: Malossi MHR TEAM 7T Mina LC
-Inlaat: Carburateur 28MM KEIHIN
(rest inlaat traject onbekend nog)
-Overbrenging: Mallosi Overrange
-Uitlaat: Yasuni c21
-Krukas: Krukas RHQ P12
-Ontsteking: Malossi EPROM

Optisch:

-Verschillende dingen Polijsten
-Kappen Plamuren
-Enz

Kleuren:

Voor komt er de kleur Candy Red die dan over loopt in zilver.

De metalen onderdelen (dus blok,velgen enz) Worden gecoat in Candy Red. Alle metalen onderdelen zijn deels gepolijst dus daar word de combo: Candy Red/Gepolijst 9||6

Al het metaal is zelf gepolijst :W
Even wat fotos:

De Velgen:

(Let niet op de primer deze is inmiddels er al afx|)

20hlvgm.jpg


14uudyr.jpg


2wc4oiw.jpg


Het Blok:

(De zwarte lijnen die je ziet is de afscheiding waar het coat gedeelte begint)

Jaja MET TP Carterkap +ralf+
2mma4qc.jpg


2jdly0w.jpg


2057b4w.jpg


Verder ligt al het metaal momenteel bij de Coater donderdag is het spul klaar :~


Hehe ik heb eindelijk me zooi weer terug van de coater.
Het is erg mooi geworden. De kleur candy red komt een beetje slecht uit op de fotos maar in t echt is t :~
Maarja fotos zeggen meer als woorden:

2s9zq5c.jpg


2wheb93.jpg


2urwgtt.jpg


3466yag.jpg


Deze geeft de kleur het beste weer:
21l5ro6.jpg


14c8svr.jpg


235hro.jpg



Ik heb ook me velgen nu af. Ik heb ze ff nog een keer gepolijst zodat ze extra blinken 9||6
Kijk en geniet:

27zzr5l.jpg


2woix4y.jpg


287dlkh.jpg


ak7bzd.jpg


kccrkg.jpg



Verder was het de bedoeling dat ik mijn kappen af liet polysteren door Jacob. Deze kennen sommige wel van customscooterparts. Dus ik mijn kappen opgestuurd maar na enig overleg met Jacob kwamen we tot de conclusie dat het beter is om nieuwe kappen te gaan gebruiken.
Dus bij deze komen er nieuwe kappen aan.
Namelijk de SDL versie. Dus die kk dure polyster kappen. Je kan ze onder andere bekijken @ josdijkman.
De serie bestaat uit de volgende kappen:
2 Z-Kappen +2 Motorschermen+ Voorkap. Totale grapje: 360 euro
En dan nog andere kappen:
De kiesler evo 2 monoseat+ de bcd extreme underseat.
De hele achter body word aan elkaar gemaakt. Dit zal ook wel enige duiten kosten Verder komen er nog 2 Futura lampen in. 1tje in de voorkap en 1tje als achterlamp.
Dus het totale geplamuurde achter plaatje bestaat uit:
1 BCD extreme underseat+ 1 Kiesler Evo 2 mono seat+ 2 SDL Motorschermen+ 2 SDL Z-Kappen+ Futura lamp
Voorkant komt te bestaan uit:
Voorconsole met SR luchthappers erop geschroeft.
En dan SDL voorkap met Futura lamp erin geplamuurd
Ook word een monoshock gebeund. Het frame word ook meteen verlengd. Als dit allemaal klaar is kan het frame naar de straler en word het gecoat in candy red.
Zoals je ziet op de fotos moeten nog enkele delen gespoten worden.
Zoals:

-Oliepomp doorvoer rubber
-TP Filterkapje
-Cillinder word ook nog gecoat in candy red.
Maarja genoeg gelult hier de fotos van het blok:

2utpzia.jpg


117s87d.jpg


bvds2.jpg


262s678.jpg


f3e044.jpg


35k3oyh.jpg


4qly0h.jpg


Woei, eindelijk me sdl kapjes binnen. Jos Dijkman kon de achterschermen niet meer leveren dus alleen de z-kappen.
Nu heb ik de achterschermen maar via euroscooters besteld hopelijk snel binnen x|
Ik heb ook nog een kiesler evo 2 monoseat binnen gekregen met dichtgemaakt tank gat
Maarja hier de fotos:

10ib57s.jpg


28ri4xz.jpg


2h704cw.jpg


25qxahe.jpg


mt1bwp.jpg


Hehe eindelijk de sdl achterkappen binnen. Maarja het was t wachten wel waard +ralf+ want ze zijn zo bruut :love:
Piccas:

21aia7b.jpg


24mrkaf.jpg


t54zkg.jpg


358x8v6.jpg


Ook heb ik ff 1 voorvork pootje gepolijst + gespoten
Hier de fotos:

bgprfr.jpg


kcmoh2.jpg


Inmiddels zijn er verschillende dingen gebeurd:
-Banden om de velgen gedraaid
-Verder blok afgemaakt
-Veering blok deels gebeund
-Achterkap in de maak bij Jacob
-Verschillende dingen nog gespoten: Lucht-filterkapje tp carterkap/Carb/Cillinder
-SDL Voorkap gekocht van Joep (tnx nog)
Het blok: Zoals je ziet is er veel gebeurd aan t blok. Namelijk de vering en dingen gespoten. Hier de fotos:

2hpt2s9.jpg


Het veersysteem:
16k6k5s.jpg


11wbibq.jpg


Banden om de velg heen geknald:

f4ig45.jpg


28kzgy.jpg


De achterkap in de maak door Jacob Van Custom Scoot Parts:
Hier nog in plakband fase:

23r1h5i.jpg


24brssm.jpg


r8guc5.jpg


fard6r.jpg


Hier de lichte polyster-fase:

1zh1mv5.jpg


2ry3tio.jpg


2wmf2vo.jpg


Hier de plamuur fase:

2ihm7ad.jpg


r27oe9.jpg


De SDL voorkap van Joep (hij is z000 bruut...):

j9wn74.jpg


2a69v8x.jpg


if8hz8.jpg


Beste Mede Beuners,

Na heullllll lang geen update meer hebben gedaan hier heb ik deze page toch ff ge update.

Ik heb weer wat dingen naar de coater gebracht. Onder andere mijn 2de carter. Deze is max getuned op de speed 7t :) Verder nog wat dingetjes laten stralen enz. Ook ben ik weer bezig met wat dingen plamuren en polysteren.
Maarja hier de foto's:

21o28e8.jpg


szimf7.jpg


fxzbjb.jpg


neggf5.jpg


illndl.jpg


s1u878.jpg



Hier nog wat foto's van t polyster werk:

1zprszb.jpg


244cpk6.jpg


Verder ben ik verder gegaan met het plamuren van de kappen. Het blijft echt een klote en langzaam tijd verdrijf:|
Maar het resultaat mag er zijn :*

28jo1k.jpg


2ur8rpc.jpg


4iec7k.jpg


14wt5b9.jpg


2i7pfe9.jpg


15rnzwm.jpg


5cimux.jpg


Verder ligt mijn 2de blok nu bij marco van xsh.
Hier komt alles nieuw in. Dus een nieuwe speed enz.
Volgens hem was het hopelijk over een maandje klaar :+

Verder is mijn 2de blok naar xsh gegaan en is eindelijk klaar :D
Verder is mijn frame toch nog wat ingekort. En toch maar besloten voor een vaste ophanging te gaan, na van verschillende personen advies gekregen.
Ook is mijn beenschild naar Jeroen gegaan van Street Customs Weert. Deze heeft netjes werk geleverd. Nog bedankt Jeroen :winner:
En mijn achterkap gaat er dus ook volgende week heen.
Ik heb nog wat foto's geschoten van verschillende dingen.
Kijk en geniet
De setup van het blok is als volgt:
ALLES IS NIEUW!!!
-Malossi Speed 7t
-Malossi RHQ p12 krukas
-Malossi Primair vertanding
-Polini Secundair Vertanding
-De ECHTE Keihnin 28mm carb
-Malossi VL-14 membraam
-De rest zoals overrange+ eprom etc volgt nog

10xebed.jpg


2llykd3.jpg


1zn4fau.jpg


2s01s0h.jpg


20aryhu.jpg


bi55jb.jpg


qpo2yt.jpg


2dtrqyd.jpg


2elsbr9.jpg


2921hrd.jpg


2uppk7n.jpg


2vvrg9j.jpg


Het beenschild:

2duwiue.jpg


1zdpwew.jpg


En de houders voor de tellertjes:
27zeyp4.jpg


Der is inmiddels weer enige tijd voorbij waarbij verschillende dingen zijn gebeurd:
-Der is een overrange aan geschaft
-Twins PVL :D
-En het frame naar de coater
Deze krijg ik volgende week terug en dan de scooter in elkaar gezet worden.
Maarja hier de foto's:
Twins PVl:
Ik heb de onderplaat ff gepolijst :cheer: ziet er toch een tikkeltje netter uit.
28tj5sj.jpg


12384k0.jpg


1pcf29.jpg


nwy4id.jpg


Hier de MHR Overrange in t blok: :)
k0m5j8.jpg


124af7n.jpg


Hier nog een keer de PVL in het blok
zunknn.jpg


9vjnmt.jpg


33pgco5.jpg


238mtc.jpg



Update!

Hey,

Kleine update dit keer.
Ik heb net het frame terug van de coater en nog wat kleine onderdeeltjes.
Helaas kon ik het frame niet zo mooi op de foto krijgen. Maarja met een beetje inbeelding van de kleur is ie echt rete strak geworden 8P
Verder ligt mijn blok bij Heiko Tuning voor verdere afstelling en is deze hopelijk over 2 weekjes klaar.
Dan kunnen we hem langzaam in elkaar gaan zetten +ralf+
Maarja hier de foto's:
Kroonstukje:

2hy9u7q.jpg

Frame:

4h5mwo.jpg


30tph8o.jpg


30dlawp.jpg


Subframe-pje:

m7qjvk.jpg


nlxwdv.jpg


En de rempompen: 8P
(let ff niet op de boutjes dit was voor t afdekken)

ke95cy.jpg


fasuxi.jpg


Mijn achterstaaf en paddock houder 9||6 (tnx to John)

j6pe2p.jpg


1rahzs.jpg




Nou dit was t ff voorlopig <]
Een reactie is altijd fijn +ralf+

Mvg Bas
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kleurtjes zijn erg mooi, vind alleen de ophanging beetje jammer iets te lang, en krijg je hem zo wel startent met zon scheef blok icm inlaat zo schuin!?
 
Heel vet gedaan met je blok! Vind je frame niet helemaal het einde maargoed.

Verder "vind ik!" dat je pasvlakken zoals bijv. die van je carter voor de cilinder niet moet coaten. Kun je miss. nog wel eens problemen mee krijgen.
 
Kleur is erg gaaf en ook wel erg tof gedaan met de velgen :W

Alleen je veersysteem vind ik een beetje overdone, soms gaan de duitsers niet eens zover :D
 
Toffe kleur die kandy (appel) red maar daar houd het ook op voor mij!
Vind de combinaties echt om te huilen maar blijft uiteraard een persoonlijke mening.
Beter had je heel de velg gespoten met gepolijst randje en je blok gewoon gepolijst en niet meer overspoten. Voorvelg is ook niet 100% netjes gespoten.
Veren vind ik al helemaal omvervallen en helemaal niet mijn ding.

Ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden maar iig niet mijn smaak.

succes!
 
die tomos veren trek je finaal aan bonken...

zet er dan twee mina veren tussen. ook lijkt me niet dat hij nu kan veren, aangezien er geen ruimte voor is tussen het blok en de onderlangse ophanging?

kapwerk kan heel erg vet worden dus ik ben benieuwd!

grtz
 
Leuk kleurtje en de kappen worden ook wel wat ;)
Alleen jammer van je ophaning, ik zou zelf gewoon de originele ophanging gebruikt hebben.
 
Ziet er allemaal wel leuk uit:) Maar de Blokophanging is een drama:X Lijkt me A: Niet erg aan de sterke kant en B: Lijkt het er op dat je constructie ook niet gaat werken.. Verder staat je achterwiel nu zo ver naar achteren dat je onnozel veel wheelspin krijgt;) Denk als je een orgineel frame met omgelast subframe ofzo er nog wel iets leuks van kan maken, maar dit zie ik niet echt werken..

Maar dat is mijn mening:P
 
als je ergens gaat rijden, laat aub altijd iemand het filmen.
Dit gaat compleet fout.
De hoek die jij op je frame hebt, zorgt voor een zodanige hefboom dan je de veren al vrij snel door zult knakken. Waarom dacht je dat bij puch en tomos zo vaak de veren doorbreken IN de poten?

het kan niets hebben, en jij maakt er een machine van die het alleen maar erger maakt.

iid: neem mina veren x|
 
mooi project!

om me even aan te sluiten, en enig advies te geven,,

als je een strak uiterlijk wil, en iets aparts,, search ff de fora rond,, daar zijn meerdere jongens met aeroxen geweest die een apart veersysteem hebben gemaakt.. daar werd ook mee gesprint, is geloof ik helemaal niet zo moeilijk..

een wielbasis van dergelijke lengte valt niet mee te rijden.. mits je een degelijk snel blok hebt!


denk even goed na over je frameconstructie, als je niet veel gaat rijden is het natuulijk een origineel ontwerp, maar wil je toch wel eens gaan cruisen kun je beter wat korter en lager;)

ik hoop dat het allemaal goed komt!

groet jeroen ;)
 
Last edited:
Het begon zo mooi, maar dat frame kan echt niet zo! je blok knapt zo in 2 stukken

+1

Maar je doet idd je naam wel eer aan als je het gaat proberen ;) :) Maar denk nog even na over je frame/veerconstructie en dan kan het een heel vet roxje worden!
 
Erg mooi kleurtje, maar daar stopt het voor mij ook.
Best jammer ik zie dat je qua iedeen zeker potentie hebt.

Met coating kan je beter niet afplakken, je ziet zelf ook dat de verf niet in een mooie lijn loopt op je velg, en dat je hoogteverschil voelt.

Ik zou je frame verder ook niet verlengen, gooi er gwn een rode biturbo veer onder en klaar.

En dan zorgen dat je kappen nog netjes zijn, niet teveel plamuur etc.

komt wel goed :winner:
 
Komt er nog een extra buddy op ofzo ? Lijkt wel een tandem8P?!

Voor de rest wel leuke ideeën, maja zoals iedereen al zegt: verlenging + veersysteem is 10 x niks ..
 
Het wheely probleem heb je wel opgelost zo. Hoe hoog is de buddy eigenlijk aan de muur tegels te zien al zowiezo 110 cm. Mag je zowat een trapje gebruiken bij het opstappen. Sorry maar vind het echt niks.

Ideeen zijn leuk de uitwerking niks.
 
Niet lullig bedoelt maar dit lijkt op lange na niet op candy apple, ten eerste kan je candy niet eens coaten omdat het eerst uit een zilver/solar gold laag gespoten wordt en daarna de candy kleur van Magic Collorline. maar desalnietemin zien je velgjes en kappen er al netjes uitblijf posten
 
Hey,

Het frame lijkt zo zonder al die kappen super lang. Maar t valt allemaal wel mee. Maarja over t veer systeem: Ik weet ook nog niet hou t houd. Ik ga eerst ff proberen met een roze top. Kijken hoe t rijd en of ik wel fatsoenlijk rechtdoor kan:L Zoniet, dan koop ik wel weer een nieuw frame.
Tot de volgende update :*

Gr Bas
 
Back
Top