Red Bull Air-race

tis dat ik moet leren voor school, anders was het ff kwartiertje met de trein :+ en dan kwartiertje 10 minuutjes met de metro, mensen in dit huis zijn al een half uur geleden vertrokken :+ 14.00u begint de race
 
Vier aanhoudingen om voorbereiden doodslag Air Race

Uitgegeven: 12 juni 2005 12:02

ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft zaterdagochtend vier personen aangehouden wegens voorbereidingshandelingen voor doodslag. Het gaat om mensen die op de site Lunatic News, een "onafhankelijk fansite voor de fanatieke Feyenoord-supporters", in een forum hebben gesproken over het zondag afschieten van vuurpijlen op vliegtuigen van de Red Bull Air Race .

Een van de verdachten gaf zelfs aan dat hij een rookboei voor de Erasmusbrug kon aansteken, als de vliegtuigen er onder door moesten vliegen. Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) zei dat de politie de gesprekken op het forum heeft ontdekt en daarna de vier van hun bed heeft gelicht. Drie aanhoudingen vonden plaats in Rotterdam en een in Krimpen aan de Lek.


Vliegrace

Rotterdam is zondagmiddag het decor van een spectaculaire vliegrace tegen de klok. De deelnemers proberen boven de rivier die de stad doorsnijdt zo snel mogelijk een parcours af te leggen. Daarbij voeren ze adembenemende figuren uit. De piloten moeten onder meer onder de Erasmusbrug doorvliegen.

In een toelichting zei de woordvoerster van justitie dat de voorgenomen daden zowel voor de piloten als de vele omstanders die worden verwacht, een groot risico zouden betekenen. Daarom is direct ingegrepen.

Forum

Op het forum is te lezen dat een van de verdachten vraagt of er nog "vuurpijlen thuis liggen". "Er ligt nog wel wat in de loods en anders heeft à waarschijnlijk nog wat thuis liggen." De derde verdachte zegt: "Ga dan wel aan de kant van de stad staan. De zuid-zijde zal worden afgesloten en langs de waterkant komen hekken met zwart doek te staan." De vierde verdachte meldt dan dat hij "zelfs nog een rookboei heeft liggen". "Net voor de Erasmusburg in het water gooien en dan maar hopen dat ie tegen die pijler aanklapt."

Ontkenning

De advocaat van een van de verdachten, F. van Ardenne, zegt dat zijn cliënt in alle toonaarden ontkent dat er sprake is van "enig plan om het evenement te verstoren". De raadsman vindt het zelf "ongelofelijk" als de politie zich slechts zou baseren op een site die populair is bij Feyenoord-fans. "Op een deel van deze site wordt allerlei flauwekul uitgewisseld", meent hij. "Het lijkt er op dat de politie zich hierop heeft gebaseerd."
 
zippaz said:
het is dus verder gewoon gratis?

welk metro station is eigenlijk daar het dichtsbij?leuvenhaven oid?

greetz


Wilhelminahaven, kom je onderaan de Erasmusbrug eruit.

/edit; als ik me niet vergis is dat richting Spijkenisse, maar pin me er niet op vast.
 
Net terug :)

Aangezien het zo inmens druk was en het weer verslechterde na de 1e heat weggegaan , nou het was 1 CHOAS!

leuvenhaven , beurs , en vast nog meer metro stations waren afgesloten wegens de drukte , ik stond net in die van Beurs toen hij werd afgesloten dus kon nog net mee 8)

700000 man schatte ze het op , verbaast me niks.

Race was echt goed vet , dingen gingen ook knetter hard 300+ km/u

Voor de race werd er nog een showtje gehouden met een Helikopter van de Marine en een Zweed die uit een helikopter van 3000 feet hoogte sprong , dat was geweldig om te zien , hij zweef door de lucht :)

Voor Frank Versteeg begon iig de 1e heat slecht , 1,52 d8 ik , snelste van heat 1 was 1,34/35

Verder niks meer gezien , was een leuk dagje maar volgend jaar bekijk ik het op TV :p
 
ik ben half uurtje geleden ook weer thuis gekomen....
tering wat een drukte, na een uur lopen een mooi plekkie gevonden, zit ik daar me biertje te drinken, kom de beveilging ouwehoeren dat we daar niet mogen zitten....

uiteindelijk gewoon blijven zitten :D
was best wel kick, leek soms echt alsof er iets fout zou gaan...
12 aug geloof ik F1 in r'dam :) daar zorg ik gewoon dat ik er vroeg ben.
foto's en filmpjes die ik heb gemaakt met me telefoon zien er niet uit dus is het posten ook niet echt waard.... was wel een geslaagde dag verder, maar 700000 man was me iets teveel 8P
nu F1 kijken

Edit: 8P
 
Last edited:
Titera said:
ik ben half uurtje geleden ook weer thuis gekomen....
tering wat een drukte, na een uur lopen een mooi plekkie gevonden, zit ik daar me biertje te drinken, kom de beveilging ouwehoeren dat we daar niet mogen zitten....

uiteindelijk gewoon blijven zitten :D
was best wel kick, leek soms echt alsof er iets fout zou gaan...
12 aug geloof ik F1 in r'dam :) daar zorg ik gewoon dat ik er vroeg ben.
foto's en filmpjes die ik heb gemaakt met me telefoon zien er niet uit dus is het posten ook niet echt waard.... was wel een geslaagde dag verder, maar 7000000 man was me iets teveel 8P
nu F1 kijken


7 aug.
 
Back
Top