Red Bull Air-race

Extera

De oude Titera :)
Wie gaan er morgen de stad in naar de red bull air-race?
Ik ga zeker even kijken, in het AD staat een heel stuk over de route enz.
lijkt me wel kicken....

misschien ook leuk als iedereen na afloop hier wat pic's en foto's neerzet?

Info
gejat van reb bull.com
Peter%20Besenyei%20%28c%29%20Katsuhiko%20Tokunaga.jpg

AirRace%20%28c%29%20flohagena.de.jpg


Wie getuige wil zijn van het meest spectaculaire evenement van het jaar, moet op 12 juni as. afreizen naar Rotterdam. Daar, langs de oevers van de Maas, vindt de Red Bull Air Race plaats. Een adembenemende race in de lucht die vliegen een nieuwe dimensie geeft. De 8 beste piloten ter wereld, waaronder Nederlander Frank Versteegh, leggen een parcours af tussen verschillende obstakels terwijl ze verplichte acrobatische figuren vliegen. De klokt tikt ondertussen genadeloos door. De piloot die het parcours het snelst aflegt en daarbij het minst aantal strafpunten krijgt, wint.

De Red Bull Air Race is een adembenemende race in de lucht, een unieke uitdaging voor de piloten en een fascinerend schouwspel voor de toeschouwers. Centraal staan de woorden sport, racen, spanning, entertainment en show.

Het ontstaan van de Red Bull Air Race

De grondlegger van de Red Bull Air Race is Peter Besenyei, de drievoudig aerobatics wereldkampioen uit Hongarije. Hij creëerde deze nieuwe discipline om vliegen en vliegshows toegankelijker te maken voor publiek en media. En dat is hem gelukt. De 5 races die de afgelopen twee jaren zijn georganiseerd mochten zich verheugen in ongeveer anderhalf miljoen toeschouwers.

Rotterdam maakt zijn belofte waar

Rotterdam is één van de naar verwachting negen locaties ter wereld waar de Red Bull Air Race in 2005 plaats vindt. Andere landen zijn de Verenigde Arabische Emiraten (Abu Dhabi), Oostenrijk (Zeltweg), Ierland (Rock of Cashel), Verenigd Koninkrijk (Longleat), Hongarije (Budapest), Rusland (Moskou), Canada (Toronto) en de Verenigde Staten (San Francisco).

De Maasstad, uitgeroepen tot European Capital of Sport 2005, is trots als gaststad te mogen fungeren voor dit evenement. Een betere fit met de slogan ‘Rotterdam Durft’ waarmee de stad zich profileert, is niet denkbaar. De Red Bull Air Race vormt volgens de gemeente een bijzondere aanvulling op de activiteitenkalender van 2005.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Geen vervoer voor naar Best , ik gaat ff kijken daaro , ze verwachten 300000 man :X

Maar lijkt me super vet 8)
 
Volgens mij had je 1 speciale plek oid met kaarten.
Als het te hard waait morgen gaat het niet door, die lucht kussen konden maar tot 54 k/u aan oid stond er in de krant
 
mja, me pa gaat morgen naar dit.. dus ik kan niet naar best, dus ik ben ook hierzo aanwezig... schop me maar ofzo, ik schop niet terug.
 
ik wil best wel gaan ( lees graag ) maar heb een hekel aan veel mensen. en heb inderdaad gehoord dat der tussen de 200.000 en 300.000 mensen worden verwacht :)
ik ga wel lekker op tv kijkken
 
het is dus verder gewoon gratis?

welk metro station is eigenlijk daar het dichtsbij?leuvenhaven oid?

greetz
 
Back
Top