recht spruitstuk minalc

black_phoenix

Gs-Tuning
sorry maar hier weer een topic over spruitstuk
ik vraag me dus af hoe het rechte spruitstuk van malossi op mina horizontaal er nou opzit

want als ik het zo bekijk kwa ruimte op me 491 [of aerox] dan is er geen plaats meer voor powerfilter ofzo als het spruitstuk recht naar de zijkant zit ofzo...
recht naar achteren zoals bij piaggio gaat ook niet want daar zit de ophanging voor
recht naar voren lijkt me gevaarlijk [drupdrup boven cill]
dus misschien dan gewoon ertussenin? tussen recht naar voor en naar de zijkand in, dus een beetje zoals ori spruitstuk zit maar dan een beetje omhoog gericht...al is het zo niet echt een recht spruitstuk meer

volgens dit plaatje zou het dus naar de zijkant zitten maar dan moet ik het frame veranderen om een filter erop te bouwen :? :mad:
02-8857B.gif


iemand enig idee hoe het zit?
thx...
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by black_phoenix
recht naar voren lijkt me gevaarlijk [drupdrup boven cill]



Is helemaal niet gevaarlijk, benzine verdampt toch gelijk op je cilinder, en je hebt daar toch geen bougievonkjes rondvliegen... :p
 
hopelijk jah ... was laatst bij een scooterzaak (Scooty, in haarlem, voor de bekende) kwam daar een aerox binnen, althans wat er van over was :p een gast was hem aan het afstellen en om de 1 of andere reden was er benzine op de uitlaat gekomen (hete uitlaat) whoeiz aerox in rook op ... ding is helemaal verbrand, was weinig van over ... 'k zal ff kijken of ik foto's kan regelen ...
8)
 
Originally posted by black_phoenix

recht naar voren lijkt me gevaarlijk [drupdrup boven cill]

02-8857B.gif


iemand enig idee hoe het zit?
thx...


uuhm ik rij al 3000km met hebo 70cc, enz. + recht spruitstuk (naar voren). is helemaal niet gevaarlijk!
 
De normale manier van monteren is idd naar voor, je moet gewoon opletten dat je carb. onderaan niet tegen je cilinder tikt (was bij ons het geval). Dat kan je oplossen door een stukje van je cilinder af te frezen of door je spruitstuk ietsie hoger te zetten dmv een alu ringetje met dezelfde vorm als je spruitstuk. Dat ophogingsstukje kan je zo van een Suzuki Katana halen (is ook zo bij ons)! Als je dit niet doen kan dat wel slecht aflopen, kijk maar naar deze foto's: http://www.scootertuning.net/Leftmenu/ScooterRaces/fotosdetail.asp?id=4
Die malossi Aerox in de fik had dus een kapot carb.dekseltje :p best cool om te zien... :p

De powerfilters van malossi passen hier dan ook nog perfect onder. Het aansluitingsstuk van deze filters op de carb. staat niet in het midden maar meer naar de buitenkant zodat ie perfect onder dat stukje kader past!
 
Re: Re: recht spruitstuk minalc

Originally posted by Prozhen



uuhm ik rij al 3000km met hebo 70cc, enz. + recht spruitstuk (naar voren). is helemaal niet gevaarlijk!

Zou dit ook met een 25mm koelkast passen/kunnen?
Ik had namelijk gehoord dat een 21mm al tegen de cilinder aan komt....
 
Re: Re: Re: recht spruitstuk minalc

Originally posted by RUBEN R


Zou dit ook met een 25mm koelkast passen/kunnen?
Ik had namelijk gehoord dat een 21mm al tegen de cilinder aan komt....

moet je eens opletten ik ga er een 28 mm op zetten en dat past zelfs hehe na wat aanpassingen natuurlijk
 
Ik rijd ook met een rechtspruitstuk op mijn racer (SR) maar nu vraag ik me af als je er een kartfilter o.i.d. achterplaats met een slang verbinding wordt die weg dan niet te lang??

Zo inderdaad wel mooi in de accu bak passen maar er zit wel een grote afstand tussen....
________
California medical marijuana dispensary
 
Last edited:
Originally posted by RUBEN R


Zou dit ook met een 25mm koelkast passen/kunnen?
Ik had namelijk gehoord dat een 21mm al tegen de cilinder aan komt....


25mm carb. gaat dus ECHT niet passen, je carb. staat dan veelste schuin.
Ik heb zelf een 21mm carb(DO) en het komt idd tegen de cilinder aan (vlotterbak). Maar hij staat iniedergeval niet te schuin, dus maakt et denk ik niet zoveel uit... Me carb. werkt gewoon goed duss (heb der al 2500+km meegereden).


Originally posted by Ridderruud


moet je eens opletten ik ga er een 28 mm op zetten en dat past zelfs hehe na wat aanpassingen natuurlijk

Ben benieuwd hoe jij dat gaat doen.. !

Originally posted by Sebbe
De normale manier van monteren is idd naar voor, je moet gewoon opletten dat je carb. onderaan niet tegen je cilinder tikt (was bij ons het geval). Dat kan je oplossen door een stukje van je cilinder af te frezen of door je spruitstuk ietsie hoger te zetten dmv een alu ringetje met dezelfde vorm als je spruitstuk. Dat ophogingsstukje kan je zo van een Suzuki Katana halen (is ook zo bij ons)!

Ej maar als je je spruitstuk hoger zet, verlies je dan geen spoelsnelheid/ofzo?

Originally posted by Appie50
Ik rijd ook met een rechtspruitstuk op mijn racer (SR) maar nu vraag ik me af als je er een kartfilter o.i.d. achterplaats met een slang verbinding wordt die weg dan niet te lang??

Zo inderdaad wel mooi in de accu bak passen maar er zit wel een grote afstand tussen....

Tsja gewoon zorgen dat je slang/buis breed genoeg is.
Razkin had een formule, kan je uitrekenen hoe breed je slang/buis moet zijn als ie bijv. 30cm lang is.
 
prozh, hoe bedoel je schuin? Heb je Joels carb wel eens gezien?

Mja kijk...Waarom een 25mm met een rechtspruitstuk en daaronder een vulstukje...Dan schiet je er toch niks mee op :?
 
Back
Top