Ratel bij het blok? Beta ark 2006

betatho

Well-Known Member
Scooterforum ik heb wederom jullie hulp nodig om een probleem vast te stellen.

Ik heb een beta ark uit 2006, alles standaard op de uitlaat(Tecnigas RS2) en variateur(doppler s2br) na.

Eigenlijk nooit problemen mee gehad, altijd gelopen alleen laatst toen mijn vriendin achterop zat, hoorde ik aan het begin van de rit al meteen een ratel dat van onder leek te komen. Als ik over een drempel ging ratelde het harder. Ik heb gewoon een km of 5/6 er mee kunnen rijden, waarna ik hem gewoon uitzette. Daarna heb ik hem nog 1x even kunnen starten en sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat. Het leek net alsof er iets tegen het wiel klapte (zoals een kaartje tegen de spaken van een fiets) maar daar zat niks. Dus kwam het van onder in mijn blok, bij de cilinder misschien??

Dus nu is mijn vraag aan jullie, wat zou dit kunnen zijn?|(
 
Advertisement - register to remove this

Carterkap losschroeven, kijken of daar iets te zien is, zo niet dan schroef je je cilinderkop eraf en kijk je of je iets raars tegenkomt. Krassen in de cilinderwand, stukjes zuigerveer of zo iets. Succes :)
 
Misschien is de zuiger wel naar z'n grootje heen, heb je nog wel compressie?

Anders moet je de cilinder ff loshalen
 
Carter heb ik al gekeken daar ziet alles er prima uit.
Als ik hem kick dan klinkt hij net als anders alleen start ie niet, helaas ben ik op het technische gebied niet echt goed ik zou dan hulp in moeten schakelen.

Maar het meest voor de hand liggende is dus wel een defect in de cilinder?
 
Je hoeft alleen maar even die 4 moertjes van je cilinderkop af te schroeven en dan de cilinderkop eraf halen. Draai even aan je koelvin/halfpoulie waar je v-snaar langs loopt, zodat de zuiger naar achteren zit en je goed naar de cilinderwand kan kijken.
Zie je veel krassen, dan heb je een nieuwe cilinder nodig.

Als het je cilinder is, dan moet je gewoon een goeie vervangingscilinder kopen op een webshop en dan door een scooterzaak of iemand die er verstand van heeft de cilinder erop laten zetten.

Wellicht moet de scooter ook opnieuw afgesteld worden.
 
Back
Top