Ratel uit cilinder

Advertisement - register to remove this

Klinkt meer als een versleten zuiger of je pistonpen die ruimte heeft binnen je krukas zodat je zuiger ruimte krijgt om te bewegen
cilinder is perfect, alles is goed, heb een nieuwe naaldlager en hij doet t nogsteeds, kan t de olie pomp zijn?
 
cilinder is perfect, alles is goed, heb een nieuwe naaldlager en hij doet t nogsteeds, kan t de olie pomp zijn?
Heb je de zuigerveer opgemeten ?
alleen de zuigerveer in de Cilinder drukken met de zuiger , en een voelermaat tussen de opening van de zuigerveer, om de opening te meten .
 
Heb je de zuigerveer opgemeten ?
alleen de zuigerveer in de Cilinder drukken met de zuiger , en een voelermaat tussen de opening van de zuigerveer, om de opening te meten .
Ze sluiten perfect, nadat ik de naaldlager heb vervangen is t alsof er 1 ding niet meer trilt maar iets anders wel. Het trillen klinkt alsof er iets los zit ofzo niet echt getik
 
Zijn gloednieuw
Post automatically merged:


Deze zuiger is ook 30k oud vgm, weet je een goede nieuwe


Je zuigerveren kunnen wel nieuw zijn, maar dat zegt vrijwel niks..

* Misschien heb je de slot speling niet gemeten.
* Kan zijn dat je op een te arm mengsel rijd, of een carburateur die niet goed staat af gesteld.
* Of de wand van de cilinder is super glad en niet gehooned. Dan blijft er geen olie in de cilinder hangen. Want op een gladde wand houd geen olie druppels vast.

Bij 30k had ik niet eens nieuwe zuigerveren geplaatst als de cilinder zo beroerd zelf al is.
Kan ook zijn dat de zuigerveren niet originele zijn en dus deze die je nou hebt kwalitatief van slechtere kwaliteit zijn.
 
Je zuigerveren kunnen wel nieuw zijn, maar dat zegt vrijwel niks..

* Misschien heb je de slot speling niet gemeten.
* Kan zijn dat je op een te arm mengsel rijd, of een carburateur die niet goed staat af gesteld.
* Of de wand van de cilinder is super glad en niet gehooned. Dan blijft er geen olie in de cilinder hangen. Want op een gladde wand houd geen olie druppels vast.

Bij 30k had ik niet eens nieuwe zuigerveren geplaatst als de cilinder zo beroerd zelf al is.
Kan ook zijn dat de zuigerveren niet originele zijn en dus deze die je nou hebt kwalitatief van slechtere kwaliteit zijn.
Je zuigerveren kunnen wel nieuw zijn, maar dat zegt vrijwel niks..

* Misschien heb je de slot speling niet gemeten.
* Kan zijn dat je op een te arm mengsel rijd, of een carburateur die niet goed staat af gesteld.
* Of de wand van de cilinder is super glad en niet gehooned. Dan blijft er geen olie in de cilinder hangen. Want op een gladde wand houd geen olie druppels vast.

Bij 30k had ik niet eens nieuwe zuigerveren geplaatst als de cilinder zo beroerd zelf al is.
Kan ook zijn dat de zuigerveren niet originele zijn en dus deze die je nou hebt kwalitatief van slechtere kwaliteit zijn.
Ik ben met mn zuiger naar een winkel gegaan die hebben metingen enzo gedaan en me zuigerveren gegeven, de zuiger is volgens hun ook nog perfect bruikbaar. Cilinder ook niks mis mee zeiden ze. Ik heb 1:50 olie en doe er bij een volle tank van (dacht ik laatste keer 7 liter) 150ml in.
Post automatically merged:

Heb je de zuigerveer opgemeten ?
alleen de zuigerveer in de Cilinder drukken met de zuiger , en een voelermaat tussen de opening van de zuigerveer, om de opening te meten .
Ik weet trouwens wel zeker dat de cilinder niet gehoond is, hij is (volgensmij, ik heb niet heel goed gekeken) helemaal glad
 
Last edited:
Back
Top