This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

radio inbouwen

hallo
hebben jullie nog wat informatie voor mij.
ik wil een radio in mijn aerox bouwen.
ik weet niet precies hoe.
want er zit iets van 9v toch op je scooter wat heb ik allemaal precies nodig.
Alvast bedankt

greetz.

als je het echt simpel wil doen moet je een paar computerboxies nemen, die hebben al een ingebouwde versterker. die sloop je gewoon uit elkaar, bouw ze ergens in je scoot en sluit de stroom aan op je accu, die is trouwens 12 volt. het maakt meestal niet uit of je boxies 12 of 9 volt zijn, ze branden toch niet door. ik heb ook een tijdje op zoon manier een radio in men scooter gehad. hij kon alleen niet hard genoeg naar mijn zin. ben nu bezig met nieuw, ook computerboxen maar dan veeeeel groter.

suc6 er mee, ik laat die radio van mij nog wel eens zien

he bedankt maar ik wil het liefst een auto radio er op , sorry ik weet al het is vervelend maar kunnen jullie me daar mee helpen hoe ik die op mijn accu moet doen welke draden waar en hoe. alvast bedankt
ps. wat zeuren jullie nou zo wat maakt het nou uit waar ik heb zet er is toch niet een bouw-een-radio-in-je-scooter topic als of je er last van hebt

greetz

wat dit met tuning te maken heeft vraag ik me ook af ja, maar in frankrijk noemen ze dit ook tuning enzo.
daar spreken ze van "extreme tuning optique" ofzo als ze het over een volledig gespoten scooter hebben waar nog niet eens wat aan opgevoerd is.

Meestal hebben ze er wel een LeoVinci onder gekwakt

Originally posted by Metal:
je kan natuurlijk ook gewoon zelf zingen op je scoot, scheelt een hoop geld!!! LOL

Dat deed ik altijd wel
Je kan ook gewoon je walkman/discman/minidisc-geval ofsow meenemen... het is wat prutsen om je oordoppies goed te krijgen onder je helm, maar dan heb je wel een kewl muziekie onder het rijden
(niet echt bevorderlijk voor je concentratie btw
)

Ik vind het echt erg om een radio in je scoot te bouwen... Ik schaam me ervoor dat ik een scooter heb als ik naast zo iemand sta... helaas kan ik het je niet verbieden

Ik zing trouwens niet, ik fluit alleen maar.. Een minidisc-walkman deed ik vroeger wel eens op maar dat is niet echt veilig dus doe ik dat ook niet meer...

ten eerste ik doe dat ding niet eens aan als ik rij (misschien een paar keer )
ten tweede dat kan bijna niet want als je weet hoe ik rijd begrijp je het wel hij slaat dan altijd uit.
het is meer als we met zijn alle ergens staan kunnen we naar mooi muziek luisteren. en ik vindt dat knutselen wel leuk

hm, dus jouw scoot moet dan de hele tijd stationair draaien, niet echt goed voor een LC denk ik...

Tuurlijk, gewoon los in je buddy, elke avond aan de lader hangen...

Vind het allemaal maar nix, eigenlijk... Zoals al eerder gezegd: een scooter moet geen kermis worden, met een radio wordt het dat wel...

Greetz.

Ik heb vorige week vrijdag nog een stereo gebouwd in de Rally van een vriend van me.

Koop dit:

Kijkshop
- Versterker, kost 49,99 en is van Supertech ziet er zilver uit 200w versterker.
- Twee boxjes, ongv 200w. welke je mooi vind.

Electroboer
- Draden
- Schakelaar
- Tulip naar discmanplug verloop kabel
- Van die dingetjes met zo een rondje eraan zodat je het op je accu kan bevestigen.

Doe dit:
Er zit een kabelboom bij de versterker. Knip alle draden eraf behalve: Rood, Zwart en Oranje. Je kan de andere ook laten zitten maar je heb ze toch neit nodig.

Verleng evt de draden. Rood moet direct op je accu (op de plus) oranje moet je de schakelaar tussen zetten en dan naar je accu (plus) en de zwarte moet naar massa (ik had ook gewoon min van accu). Sluit je boxjes aan (das erg logisch) en sluit die tulip kabel aan.

Als het mooi wil doen (zoals ik) maak je een plankje wat netjes in je buddy past. Boor je gaten uit voor je boxjes, versterker aan de onderkant maak je een vakje waar je discman wat dan ook in kan (wanden ervan vul je met piepschuim ofzo, ik had isolatiemateriaal gebruikt).

Stukje tapijt over het hout heen. En je hebt een mooie afwerking.

Voor mooie afwerking moet je natuurlijk zelf zorgen.

en nee je scooter is wel 12v!! en zelf vind ik een stereo in je scoot maar troep

[This message has been edited by Stealth^ (edited 20 June 2001).]

Bij mij zaten de draden bij de versterker en bij de boxen, behalve deze dan: Tulip naar discmanplug verloop kabel

Onder je zadel zitten van die gaasjes, boor gewoon in je buddy wat gaatjes, boxjes erin (mijne kunnen er ook weer uit, zonder te schroeven of zo). Dan hoor je het goed. En dan heb je ook een klankkast.

En een schakelaar heb ik ook niet gedaan, als het goed is zitten er 3 kabels bij de versterker (+, - en nog een (bij mij geel))
+ en - op de accu, en die gele op me toeter.
Zet ik het contact aan, gaat de versterker aan, zet ik het contact uit, gaat de versterker uit.
Makkelijk toch?

Je hoort het alleen niet zo goed tijdens het rijden,maar als je stilstaat is het feest