race koppeling aerox begrensd

L4rs

New Member
hallo

Ik heb een aerox uit 2005 hij heeft een vertrekt met moeite. hij heeft veel gas nodig om vooruit te gaan. Hij is begrensd. Is het slim om een race koppeling te nemen?

Mijn setup

Sito uitlaat
std cilinder en zuiger net nieuw
Stage 6 vario
std koppeling met lichte stage 6 trekveren in
17.5 carb
met sproeier 84
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je het beter eerst kan afstellen

Maar wat probeer je nou eigenlijk dan? Een begrensde scooter sneller op te laten trekken zonder top te verhogen? Want dat is onmogelijk...
 
Last edited:
hij heeft veel gas nodig om vooruit te gaan.
ik had een grotere sproeier geprobeerd en dit werkte goed bij mij. ik heb geen std cilinder daarentegen. misschien zou je een kleinere nodig hebben. ik gok tussen 74 en 78. ergens rond daar zitten std cilinders. heb je een elektische of handchoke?
 
Waarom is dat onmogelijk?
Omdat je voor sneller optrekken automatisch meer snelheid krijgt. Zo werkt de overbrenging van een scooter nou eenmaal. Als je de prop uit de uitlaat haalt kan er meer uitlaat gas doorheen lijkt me vrij logisch. En voor optrekken zal je varioring eruit moeten zodat je vario verder open kan en je zo dus icm je koppeling een stuk sneller kan aangrijpen en dat je vario dus helemaal open op topsnelheid. Maar dat kan dus alleen als je varioring eruit is.

Je kan een hoop geld er tegenaan gooien maar dat is weggegooid geld. Ik zit al lang genoeg in de scootertuning wereld om het te weten.
En je bent niet de eerste die dit probeert.

En het lichte rolletjes voor optrekken en zwaardere voor topsnelheid klopt ook niet mocht je dat nog denken
 
Omdat je voor sneller optrekken automatisch meer snelheid krijgt. Zo werkt de overbrenging van een scooter nou eenmaal. Als je de prop uit de uitlaat haalt kan er meer uitlaat gas doorheen lijkt me vrij logisch. En voor optrekken zal je varioring eruit moeten zodat je vario verder open kan en je zo dus icm je koppeling een stuk sneller kan aangrijpen en dat je vario dus helemaal open op topsnelheid. Maar dat kan dus alleen als je varioring eruit is.

Je kan een hoop geld er tegenaan gooien maar dat is weggegooid geld. Ik zit al lang genoeg in de scootertuning wereld om het te weten.
En je bent niet de eerste die dit probeert.

En het lichte rolletjes voor optrekken en zwaardere voor topsnelheid klopt ook niet mocht je dat nog denken
Maar als ik de vario ring eruit haal over hoeveel snelheid meer praten we dan?
 
Oh oké, bedankt voor deze informatie nu heb ik weet wat bij geleerd:) maar hoe fix ik het probleem dat ik stilstaand heel veel gas nodig heb om te vertrekken?
Post automatically merged:

Dit was ik er vergeten bij zetten de vorige eigenaar heeft er een 17.5 carb opgezet van dellorto heb het gevoel dat dat veel te groot voor mijn setup is?
 
Last edited:
Race / sport koppeling gaat helemaal niks toevoegen op jou setup.. Je maakt het probleem dan alleen maar erger.. Omdat je een koppeling nodig hebt die op lagere toeren optrekt.. Met die race koppeling kom je helemaal niet meer van ze plaats af en zal je het gas al 60% al open moeten houden voordat hij uberhaupt wilt gaan rijden.


De 17,5mm is ook zinloos zoals je zelf al opgemerkt hebt.
Post automatically merged:

17.5 kan prima, dip met wegtrekken zal je andere veertjes in je koppeling moeten zetten iets slappere zodat die wat eerder aangrijpt

Scooter is begrensd dus dat heeft geen zin.
 
17.5 kan prima, dip met wegtrekken zal je andere veertjes in je koppeling moeten zetten iets slappere zodat die wat eerder aangrijpt
De slapste zitten er al in
Post automatically merged:

Race / sport koppeling gaat helemaal niks toevoegen op jou setup.. Je maakt het probleem dan alleen maar erger.. Omdat je een koppeling nodig hebt die op lagere toeren optrekt.. Met die race koppeling kom je helemaal niet meer van ze plaats af en zal je het gas al 60% al open moeten houden voordat hij uberhaupt wilt gaan rijden.


De 17,5mm is ook zinloos zoals je zelf al opgemerkt hebt.
Post automatically merged:



Scooter is begrensd dus dat heeft geen zin.
Dus raad jij aan die 17.5 eruit te halen en er een 12 in te zetten
 
Back
Top